X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מול הרב ליאור המשבח את הטבח, שביצע ד"ר גולדשטיין במערת המכפלה, ניצב הרב פרומן, רבה של תקוע כמגדל אור של שלום, ענווה וכבוד גם לבן העם האחר החי איתנו, ונכונות להכיר במאווייו הלאומיים. זהו רב לרוחי
▪  ▪  ▪
הרב מנחם פרומן. אוהב שלום ורודף להשיגו [צילום: פלאש 90]

מיותר להצהיר שאני אתיאיסט, המרשה גם להעיד על עצמו, שארון הספרים היהודי יקר ללבו . סדר יומי מפקיד את זמנו בחברת ספרים מארון הספרים היהודי העתיק , מבלי שיקפח גם אוצרות תרבות אחרים.
אינני יכול להשתחרר מזיכרונות ילדות, כשמשפחתי ערכה לי חגיגת בר מצווה בבית הכנסת של מושב הזקנים בפתח תקוה, כי שם כיהן רב, שאבי עשה אותו גם רב לביתו. למרות היות אבי אתיאיסט הוא פינה לו כל יום עתים לתורה בחברת הרב.
נסיבות בריאות ומרחק מונעות ממני קיום מצוות עשה לך רב במפגש פנים אל פנים עם רב הגר בתקוע. אני מקיים את המצווה רק במישור רוחני. אני מתוודע רק לפנים ולקול המשדרים רוך ונעימות מהופעות מעטות שלו באמצעי התקשורת . בעיקר אני מתוודע לעומק הניתוח האינטלקטואלי בכתביו , והם רבים. במידה רבה אני מתוודע למה שמצאתי רק בו, והוא נמצא , לצערי, במשורה בעולם הרבני כיום, וחבל שכך.
הרב שלי הוא הרב מנחם פרומן רבה של תקוע. אל עולמו הרוחני התוודעתי פעם ראשונה באמצע שנות התשעים דווקא באמצעות קריאת שיריו בכתב עת לשירה יהודית-דתית "משיב הרוח" ובקובץ שיריו בספר "אדם מן הארץ".
הקשר הרוחני אל הרב מנחם פרומן התחזק במידה רבה, מבלי שפגשתיו מעולם פנים אל פנים, כאשר התוודעתי לאיומים ברצח, שהופנו לכתובתו באמצע התפילה בסוף חודש דצמבר 2003, והקריאה לנדותו על-ידי קיצונים במחנה הימין.
הגם שאני נאמן לגישה, שהפתרון לסכסוך המדמם כבר למעלה ממאה שנים במזרח התיכון הוא פוליטי מדיני, אינני נשאר אדיש לגישתו של הרב שיש מקום לשלב במגעים בין הצדדים אנשי רוח מהעולם הדתי.
הרב מנחם פרומן אינו מתמקד רק במה הצד השני חייב לשנות. הוא מתמודד באומץ במה אנחנו חייבים לשנות בשיח שלנו. יוצא נגד הלכי רוח, הנושבים בעוצמה רבה בחברה שלנו הסוגדים לכוחנות כדרך פעולה מנווטת.
הוא אינו חוסך את שבט הביקורת שלו גם כלפינו. הוא אינו נרתע מלהתריס, כי שורר אצלנו יחס מובנה של זלזול, המונע אפשרות ליצור דיאלוג אמיתי משותף וכן.
תומך בהסכם שלום עם החמאס
גם אם קשה לקבל את התמקדותו רק במישור הרוחני בדרך לפתרון סכסוך הדמים - המביא יתמות ושכול לאלפי בתים יהודים וערבים - אני תומך בגישתו שניתן להגיע להסכם שלום עם החמאס. הרב מבסס את בטחונו מעצם ההכרה שדווקא אנשים המאמינים באלוהים עשויים לחלץ אותנו מהמצב הקשה אליו הגענו.
הרב מנחם פרומן מנסה ליישם את גישתו בפועל. הוא נפגש ומקיים שיח עם מנהיגים דתיים מוסלמים בניסיון להגיע להסכם שלום על בסיס דתי. לזכותו, הוא הראשון שהכריז על איסור הלכתי לגזול ולעקור עצי זית של פלשתינים ולפגוע ברכושם. ביקר במסגדים שהוצתו במסגרת מה שמכונה "תג מחיר".
ב-27 בפברואר השנה גדשו את אולם "צוותא" בתל אביב קהל של חובשי כיפות , שאינו מהקהל הבא בדרך כלל בשערי המקום . הייתה זו התכנסות של עולם תורה מאירת עיניים שכולה אומרת שלום ועליה הוקרנה רוח של אישיות , האומרת רק רוך של עוצמה רוחנית , עולמו הרוחני של הרב מנחם פרומן.
במעמד הזה נוסדה בהשראתו תנועת "ארץ השלום", תנועה המכירה כי קיימת ישות פלשתינית, ישות, החובקת בחובה אנשים עם מאוויים לאומיים ודתיים שונים משלנו, חלקם הארי מוסלמים, ואיתם חייבים לעשות שלום.
תנועת "ארץ שלום" מקיימת דיאלוג עם השכנים הפלשתינים על בסיס דתי-פוליטי, בניסיון למצוא פתרון של שכנות טובה. גם אם אינני שותף לפתרון של מדינה דו לאומית, אני מתפעל מהתעוזה של הרב, הנאמן לאמת השלום שלו, חרף איומים, חרמות, נידויים ואף איומי רצח.
הרב פרומן באורח חייו ובפועלו מיישם את הנאמר בפרקי אבות (פ"א, מ"יב) - "הלל אומר: הוי מתלמידיו של אהרון - אוהב שלום, רודף שלום ומקרבן לתורה".
מול מנחם פרומן, רב של שלום ורעות, ניצבת האימה של הרב דב ליאור, ההולכת וקונה לה מהלכים מסוכנים בציבור היהודי, כשהוא קובע בנחרצות - "אסור שיהיה ללא יהודי ברחבי ארץ ישראל מעמד לאומי. כל זמן שיהיו גויים בארץ ישראל בתור חטיבה לאומית לא יהיה לנו שלום."
מול הרב ליאור המשבח את הטבח, שביצע ד"ר גולדשטיין במערת המכפלה, ניצב הרב פרומן כמגדל אור של שלום, ענווה וכבוד גם לבן העם האחר החי איתנו, ונכונות להכיר במאווייו הלאומיים. זהו רב לרוחי.
תאריך:  04/12/2011   |   עודכן:  04/12/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
" עשה לך רב" - הרב שלי מנחם פרומן
תגובות  [ 10 ]מוצגות  [ 10 ] כתוב תגובה 
1
אם הוא עושה שלום ורודף שלום
עשה רב  |  4/12/11 15:21
2
להתפלל לבריאותו של הרב פורמן. ל"ת
c/c  |  4/12/11 15:41
3
להתפלל לבריאותו של הרב פורמן. ל"ת
עשה רב  |  4/12/11 18:02
4
הסבא רבא שלך מתהפך בקברו......
י.ש  |  5/12/11 07:13
 
- י.ש כמה רשעות אתה יכול להכיל.
קורא.  |  5/12/11 10:26
 
- תגובה לקורא
איתן קלינסקי  |  5/12/11 12:40
 
- אדוני ה"קורא"....
י.ש  |  5/12/11 19:31
 
- קרא את הספר "ברוך הגכר"
ל-י.ש  |  5/12/11 16:04
5
הכותב אינו דתי ולא תלמיד חכם
אבידן  |  5/12/11 12:14
 
- להתפלל לבריאותו של הרב
להתפלל לבריאות  |  6/12/11 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
נביחת הקוזק הנגזל, הבוקעת מגרונם של כלבי השמירה, היא פתטית. הכנסת סותמת להם ת'פה? רק מעסיקיהם יכולים. אפילו מועצת העיתונות חסרת-אונים מולם. הלכתי לארכיון...
דניאל גיגי
חופש כלכלי וחופש פוליטי לא תמיד הולכים ביחד, ולעתים חופש כלכלי גדול מדי עלול לרסק את הדמוקרטיה הליברלית. ישראל וארה"ב סובלות מאותה בעיה שלטונית, כאשר בעלי ההון מנצלים את החופש הכלכלי כדי להשתלט על השיח הפוליטי ומקדמים את האינטרסים הצרים שלהם. המדינה הופכת לכלי משחק בידי בעלי ההון, שבאמצעות כספיהם משתלטים על המדיניות ומעצבים את סדר היום הציבורי
הלל ויס
לחצם של פרנסי סוסיה וגורמים ממצפה יאיר גורש בשבוע שעבר באמצעות פסק דין של בית המשפט המחוזי יוחנן שרת ומשפחתו מנחלתו. סיפור המאבק הזה מבטא כל מה שיקרה בעתיד הקרוב ביהודה ושומרון, בכל ארץ ישראל ובכל העולם היהודי. אני מקווה שהקורא המשכיל יבין וישפוט
מרדכי קידר
נפילת השלטון בסוריה עלולה ליצור סדרה של רעידות אדמה ברמה האזורית והגלובלית, וגליה עלולים להגיע לאירן, למפרץ, לסין, לרוסיה, לאירופה, לארה"ב וגם לישראל
מנדי ספדי
מתי צמחה תנועת האחים המוסלמים? מי היה מייסדה? מה היו מטרותיה הראשוניות וכיצד שינתה ולבשה צורה בחלוף השנים?. כדאי להכיר את השכנים הישנים-חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il