X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלילת שוויון הערך והמעמד של האישה בשם תביעות הלכתיות הוא אחד מן האמצעים בהם מבקשת חברה אידיאולוגית המאמינה כי שליחותה היא להשתלט על גורלה של מדינת ישראל היהודית הנגאלת. משתמשים בנשים בדרך אל הגאולה
▪  ▪  ▪
כפייה של נורמות על ידי ציבור סקטוריאלי [צילום: פלאש 90]
אמירה כוחנית
אמירה כגון "מוטב לעמוד בפני כיתת יורים ולא להיכשל בעמידה בפני שורת מקהלתה מעורבת", איננה אמירה של קידוש השם של מעטים נרדפים על-ידי שלטון אטום מציות להלכה. היא אמירה כוחנית, שגוזרת יותר על המשטר החילוני-בינתיים - מאשר על החייל הדתי

עד שלא יהיה ברור לכל כי הדרת נשים איננה פוצעת את המודרות בלבד אלא את החברה כולה, לא תחדל הדרת הנשים מן המרחב הציבורי בארץ. היא תמשיך להיות יזומה על-ידי סמכויות הרואות עצמן כמחוקקות לגיטימיות בלב או בשולי-היינו הך- הדמוקרטיה הרב תחומית הישראלית, מגובה על-ידי שלטונות לאומיים או מוניציפאליים, לכאורה בשם הסובלנות הדתית,למעשה בשם ה"קח ותן" הפוליטי, ומועצמת על-ידי הסנטימנט הפונדמנטליסטי הגורר עימו אוכלוסיות גדלות והולכות בנות הדתות כולן אל מרחבים בהם משמש הנוף הדתי רקע לרעשים ולגעשים של הקצנה לשמה.
הדרת הנשים איננה מעשה של הכתבה כוחנית של נורמות התנהגות ונורמות משפטיות, מערכות איסור חברתי ומערכות מיצוב כלכלי על הנשים בלבד. היא משתמשת בהן כאובייקטים לשם הכתבה כוחנית של נורמות התנהגות ונורמות משפטיות על החברה כולה. שלילת שוויון הערך והמעמד של האישה בשם תביעות הלכתיות ששורה מכובדת ורחבת דעת של תופשי תורה ומלמדיה רואים אותה כאנכרוניסטית, הוא אחד מן האמצעים בהם מבקשת חברה אידיאולוגית המאמינה באמונה שלימה כי שליחותה עלי אדמות הוא להשתלט על גורלה של מדינת ישראל היהודית הנגאלת. זאת הדרמה. משתמשים בנשים בדרך אל הגאולה.
המתודה היא רציונלית ואפילו שקופה. האיסור החל על גברים להאזין לשירת נשים מושתת על יסודות הלכתיים אזוטריים שהוכשרו מחדש כיסודות עולם. לשם קיומו של האיסור הזה נדרשת האישה לא לשיר במקום בו גברים עשויים להיחשף לקול שירתן. הערכים החילוניים של זכויות אדם, כגון הזכות של האדם לחופש דתי, נכנסים באירוניה חסרת עכבות, למערכה. המדינה נדרשת לכבד את הזכות הזאת. היא נתבעת לכוף את כיבוד הזכות הזאת בשם הסובלנות הדתית - עוד נורמה חילונית פר אקסלנס- על הצבא.
מיד צצים כמובן הפרשנים הפשטניים האומרים כי קול באישה הוא צווי שיסודו מיני, כאילו הגירוי הווקאלי מפיל גברים אחור וכדי להצילם מקריסה יצרית נדרשת האישה להקריב את עצמיותה ושירתה מפני שתפקידה, כפי שגזר אותו עליה האלוהים, הוא להגן על צבא הגברים שנברא ליפול חלל לפני כל גירוי. זה הבל מוחלט. אין היום, בחברה הגלובאלית בה חיים גם החרדים גם "החרדלים", שום אפשרות, לא הרמוניילית ולא הורמונלית להיהפך למצע מגרה.
הכל נעים, ביבשה ובים ובאוויר, בנופים מעורבים בהם אפילו מה שנועד לפתות איננו מפתה עוד. להניח שלהקה של נערות על גשר המיתרים מחוייב ללבוש שק המסווה את נשיותן כדי להגן על בני העיר פן ייתקפו בהרהורי עברה הקשים מן העברה עצמה, היא הנחת הסוואה. העיר נדרשה לאשר את המופע בשם תביעה פסוודו דתית. השתמשו בצניעות הכפויה של נשים כדי לכפות הישג פוליטי על המרחב הציבורי העירוני. עושים כן היום בניסיון לכפות כניעה פוליטית של צה"ל בשם "קול באישה". ברור לכל שאין בה שום חשש למיניות כלל, כפי שלא הייתה תמול, ולא שלשום ולא בשום שלב בו לא בשלה האשלייה כי אפשר להשתלט על גורלה של ישראל כמדינה יהודית.
כפייה של נורמות על-ידי ציבור סקטוריאלי
האוטובוסים הנפרדים של החרדים, המדרכות הסקסיות במאה שערים, עריפת ראשי הנשים במודעות חוצות, הן כפייה של נורמות על-ידי ציבור סקטוריאלי על-פי הגדרותיו הוא, שחש כי כוחו עימו לחייב את הציבור החילוני להתחשב בגדרי התפיסות המוסריות שלו. אבל כל כמה שהוא דומה להדרות האחרות, כגון שירת נשים, כגון נעילת הזדמנויות לשילוב מקצועי בצה"ל מפני הפגיעה הפוטנציאלית של קרבת יתר בין חיילים לחיילות, הוא שונה לחלוטין, מפני שהציבור הדתי המשרת בצה"ל אינו סקטוריאלי. הוא אינו בא להגן על עצמו. הוא בא לקבוע את הנורמות על פיהן תתנהל המדינה, המדינה כולה, האהובה שלו.
אמירה כגון "מוטב לעמוד בפני כיתת יורים ולא להיכשל בעמידה בפני שורת מקהלתה מעורבת", איננה אמירה של קידוש השם של מעטים נרדפים על-ידי שלטון אטום מציות להלכה. היא אמירה כוחנית, שגוזרת יותר על המשטר החילוני-בינתיים - מאשר על החייל הדתי. היא חותרת לשלטון על בסיס האמונה כי חוקי ההלכה, כולה, ללא סייג בין חוקי הלכה כאלה או אחרים, קודמים בכל תנאי על חוקי המדינה אם אלה אינם מוכשרי הלכה. הדרת הנשים של קול באישה היא כלי ביד הגשמת האידיאל הזה.
יתירה מכך, כיוון ששלילת שוויון הערך והמעמד של האישה נוגד את חוקי היסוד האוניברסליים של כבוד האישה באשר היא אדם, כיוון שאין שום היתר לשעבד את הזכות של האדם לחופש הדת על חשבון זכות האדם לחירותו, אם איש הוא או אישה, אם גבר הוא אם ילד, אם, יהודי הוא אם לא יהודי, הופכת הדרת הנשים לנושא של התמודדות על אכיפת החוקים במדינה. אי אכיפת החוקים היא פגיעה בכלל הציבור לא רק בציבור הנפגע ישירות מאי אכיפה כזאת או אחרת. המודרת הפצועה היא החברה הפצועה כולה.
"סוף דבר הכל נשמע את האלוהים ירא" אמר החכם מכל אדם. גם קולה של התביעה לשמור על מסורות של גדרי צניעות שונים לגברים ולנשים הוא קול לגיטימי. יש מחיצות בבתי הכנסת ותהיינה מחיצות בבתי הכנסת ויש גדרי לבוש היפים לנשים יותר מאשר לגברים ויש קדימויות התנהגות הנשמרות דורי דורות. הכל תלוי ב"את האלוהים ירא", באמת, בקידוש הכבוד ההדדי, בשמירה על חירויות האדם, כל אדם, עם רוחה הרחבה מיני ים של היהדות. דרכיה דרכי נועם, וכל נתיבותיה שלום. הדווקנות היא מן השטן.

תאריך:  05/12/2011   |   עודכן:  05/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המודרת הפצועה היא החברה הפצועה כולה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
יצחק מאיר על הדרת נשים
אבי עזר  |  5/12/11 18:37
2
כמה נפלא לשיר זמירות שבת יחדו
זמירות-שבת  |  6/12/11 09:37
 
- שיר של יום
יצחק מאיר  |  6/12/11 16:15
3
כל אחד רב
מגיב  |  7/12/11 12:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
תפקידו של ראש ממשלת ישראל הוא התפקיד הקשה ביותר, המורכב ביותר, האתגרי ביותר הקיים כיום בין מנהיגיו המדיניים של העולם. מדינת ישראל השכילה לבחור בשיטה הדמוקרטית את ראש הממשלה הכי מוצלח שאפשר, וזאת אני מנסה לומר בשיקול דעת תוך נטרול דברי ביקורת שכתבתי נגדו ושכנראה עוד אכתוב
זכי שלום
תמונת המצב בהקשר לאירן הולכת ומתבהרת. הגם שעדיין רב בה הנסתר, היא מקרבת אותנו בצעדים מהירים ל"רגע האמת"    במוקד תמונת מצב זו ניצבת העובדה שאירן ממשיכה לפעול במרץ להשגת יכולת גרעינית צבאית
דן אלון
הצורך האנושי להרגיש טוב עם עצמנו חזק מיכולתנו להבחין בין הרגשה טובה ושטחית לבין הרגשה טובה הנובעת מתוך העצמי האמיתי. לכך יש סיבות רבות, ורובן נעוצות בעובדה שהמראות בהן אנו עושים שימוש לצורך גיבוש זהותנו העצמית הן ברובן סלקטיביות, המשקפות אמת חלקית בלבד    קלינטון חלקה עם הנוכחים בפורום חברים את התדמית החדשה של ישראל, זו הניבטת אל כולנו בעת האחרונה וגורמת לכולנו אי-נחת
עפר דרורי
לצד "כוחנו ועוצם ידינו" ראוי שנשנה את הסובלנות שלנו בקבלת ההתנהגות של ציבור קיצוני בארצנו, הדוגמאות שנמסרו מקוממות גם ללא ביקורתה של הגברת קלינטון
יוסף דוריאל
ארגון המתעלם מאזהרה על תקלות נכנס לטירוף מערכות, שתוצאותיו - הרס לעצמו ולסביבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il