X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליאון פאנטה מאמין שפתרון הבעיה הפלשתינית, בהובלת ארה"ב, יביא לפתרון רבות מבעיות האזור וישדרג את יחסי ארה"ב-ערב הוא אינו מפנים שבידוד ישראל מתרבות השנאה של הרחוב הערבי מהווה צל"ש השופך אור על הקשר הערכי הייחודי בין ארה"ב לבין ישראל
▪  ▪  ▪
פאנטה. לא מבין כהלכה את המצב [צילום: AP]
אמונה מוטעית
למרות שלעניין הפלשתיני אין קשר לזעזועים הטקטוניים המכים בכל מדינה ערבית, פאנטה עדיין מאמין במרכזיותו ובזיקה הקיימת, כביכול, בין העניין הפלשתיני לבין הלבה הלוהטת המאיימת על כל משטר ערבי

   איציק וולף
תקיפה באירן רק תעכב את תוכנית הגרעין

"ההנהגה הפלשתינית אשמה בקיפאון"
איציק וולף
דובר ראש הממשלה פרסם הודעת תגובה לדברי שר ההגנה האמריקני אשר האשים את ישראל כי אינה עושה די על-מנת לחדש את המשא-ומתן * "הפלשתינים מסתירים את עמדתם - החרמת ישראל וסירוב למו"מ"
לרשימה המלאה

למזכיר ההגנה של ארה"ב, ליאון פאנטה, תפקיד מרכזי באי-הבנת המזרח התיכון על-ידי ה-CIA ומשרד ההגנה. טעויות חמורות של פאנטה, ותפישת עולמו הפשטנית, ניכרו בנאום שנשא ב"מכון ברוקינגס" בוושינגטון ב-2 בדצמבר 2011.
פאנטה היה חבר ב-Iraq Study Group שהמליץ לשלב את אירן וסוריה בתהליך שיקום עירק. פאנטה וחבריו אינם מודעים לתופעה שורשית במזרח התיכון: אירן וסוריה הן אויבות/מתחרות היסטוריות של עירק, שאינן מעוניינות ביציבות - אלא בערעור - המצב בעירק. אירן וסוריה הן שתיים מהאויבות המרות ביותר של ארה"ב וממשטרי הטרור האכזריים בעולם.
הרקע המקצועי של פאנטה - יו"ר ועדת התקציב של בית הנבחרים, ראש הסגל של הנשיא קלינטון וחבר דירקטוריון הבורסה בניו-יורק - הביא אותו לשבח את "מהפכת הטכנולוגיה והנעורים" ברחוב הערבי. את התפרצות הלבה המוסלמית המאיימת על משטרים ערביים פרו-אמריקניים הוא רואה כ"התעוררות ערבית" ו"מצעד הדמוקרטיה".
פתרון הבעיה הפלשתינית כפתרון אזורי
פאנטה - כראש סוכנות הביון - תמך בהחלטת הנשיא אובמה ב-2009 לחזר אחר "האחים המוסלמים" החתרניים, אנטי-אמריקניים, אנטי-מובארק ומאמינים בעליונות האיסלאם על "הכופרים". הוא תמך ביוזמה לכפות על מובארק את נוכחות מנהיגי "האחים המוסלמים" בנאום שנשא אובמה באוניברסיטת קהיר ב-4 ביוני 2009, למרות שהיוזמה התפרשה על-ידי מתנגדי מובארק כחזרה על "תקדים קרטר", שתקע סכין בגבו של השאה הפרסי וסלל את הדרך לעלייתו לשלטון של חומייני.
ב-2010 הגשים פאנטה את מורשת ה-Iraq Study Group כאשר ראה בהחזרת השגריר האמריקני לדמשק - לאחר חמש שנות היעדרות - כהושטת יד למנהיג שנתפש על-ידי הבית הלבן כגורם קונסטרוקטיבי.
הנזיפה שהטיח פאנטה בישראל, בנאומו ב-2 בדצמבר, ביטאה מרכיב מרכזי במסקנות ה-Iraq Study Group, הרואות בעניין הפלשתיני גורם מרכזי בהתפתחויות המזה"תיות, המעצב את התייחסות מדינות ערב כלפי ארה"ב. הוא מאמין שפתרון הבעיה הפלשתינית, בהובלת ארה"ב, יביא לפתרון רבות מבעיות האזור וישדרג את יחסי ארה"ב-ערב.
למרות שלעניין הפלשתיני אין קשר לזעזועים הטקטוניים המכים בכל מדינה ערבית, פאנטה עדיין מאמין במרכזיותו ובזיקה הקיימת, כביכול, בין העניין הפלשתיני לבין הלבה הלוהטת המאיימת על כל משטר ערבי.
התייחסות פשטנית למזרח התיכון
פאנטה לא נרתע מהמהפך הפרו-איסלאמי בטורקיה ומהמהפך האנטי-אמריקני הצפוי במצרים ודורש מישראל לפעול ליישור ההדורים עם טורקיה, מצרים וירדן, כדי לתרום ליציבות האזור. הוא אף טוען שקיים מכנה-משותף אסטרטגי בין ישראל, בעלת ברית ללא-תנאי של ארה"ב, לבין טורקיה השואפת להנהיג את העולם המוסלמי, מצרים הנעה לכיוון שלטון "האחים המוסלמים" וירדן ששיתפה פעולה עם פלישת סדאם חוסיין לכווית ב-1990.
פאנטה מזהיר את ישראל מפני בידוד במזרח התיכון, ואינו מבין שהבידוד המזהיר (!) של ישראל במזרח התיכון הערבי הוא המבדיל בינה לבין ההפכפכנות, הבוגדנות, הפרת ההסכמים, האלימות, הטרור והאנטי-אמריקניות המאפיינים יותר ויותר את האזור. פאנטה אינו מפנים שבידוד ישראל מתרבות השנאה של הרחוב הערבי (כלפי מוסלמים וכלפי "כופרים") מהווה צל"ש השופך אור על הקשר הערכי הייחודי בין ארה"ב לבין ישראל.
התייחסותו הפשטנית של פאנטה למזרח התיכון מכרסמת בתדמית ההרתעה של ארה"ב. הטחת הגערות בישראל - "חיזרו לשולחן המו"מ הארור" - מחייבת את הערבים להסלים את תביעותיהם ולהקצין את מדיניותם ואת הטרור האנטי-ישראלי, פן יצטיירו כמתונים יותר מהאמריקנים. התנהלות פאנטה - כלומר אובמה - אינה מקרבת אותם ל"שולחן הארור", אלא מרחיקה אותם ממנו.

תאריך:  09/12/2011   |   עודכן:  09/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סדאם חוסיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזכיר ההגנה האמריקני טועה ומטעה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
פנאטה התחיל כעסקן מפלגתי קטן,
יהודה דרורי  |  9/12/11 12:22
2
של פנטה
הפואנטה המוטעית  |  9/12/11 15:36
3
הכושי עשה את שלו !
ישמעאל  |  9/12/11 15:51
4
המוסלמי השחור חפרפרת בבית הלבן ל"ת
פוקח עיני עיוורים  |  9/12/11 16:13
5
המעניין שאינם לומדים מעובדות !
יוד יוד  |  9/12/11 16:32
 
- מצד אחד הממשל בארה"ב מעודד
שאול אבידור  |  10/12/11 12:40
6
פאנטה מתתחבא מתחת לשולחן הארור ל"ת
קא  |  10/12/11 07:36
7
הקול קול פאנטה הידים ידי אובמה
מקס פאואר  |  10/12/11 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
רפאל ישראלי
מי באמת מבוּדָד במזרח התיכון?    ישראל שמרה על פרופיל נמוך במשך החודשים האחרונים של אי-וודאות המאפיינת את האביב הערבי החמים שהפך לחורף קר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il