X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חג חנוכה שלי מציין ניצחון של מורדים נועזים. ראשיו לא היו מבכירי המנהיגות הקיימת. נס המרד הונף דווקא בשיפולים המערביים של הרי יהודה, בעיירות עניות של איכרים מנושלים מאדמתם, כמו מודיעין
▪  ▪  ▪
אלפי מנושלים המאוסים בקוטביות מעמדית [צילום: Wojciech Korneli Stattler]

חג החנוכה שלי הוא חג, שנס לא קרה בו, פך שמן לא מצאו, אלא ההרה עלו, העמק ירדו, מעיינות האורות הגנוזים גילו נושאי לפידי המאבק לחופש.
חג חנוכה שלי מציין ניצחון של מורדים נועזים. ראשיו לא היו מבכירי המנהיגות הקיימת. נס המרד הונף דווקא בשיפולים המערביים של הרי יהודה, בעיירות עניות של איכרים מנושלים מאדמתם, כמו מודיעין. אש המרד הצית מרכז דתי כפרי שולי, דחוי ורחוק ממוקדי הכוח העיקריים, שהיו מרוכזים בירושלים ובעיקר בבית המקדש.
הקריאה בספר ה"מקבים" פרק ב' פס' 20 - "כל המקנא לתורה העומד בברית ילך אחרי" - מוכרת בלשונה העממית: "מי ל-ה' אלי ", המושמעת לראשונה בכפר קטן במודיעין. מה שמצית לבבות בכפרים זו מחאה של אלפי מנושלים, המואסים בקוטביות מעמדית. מואסים במציאות של חרפת עוני מול כהונה מסואבת שמרכזה בירושלים. מול כהונה מתייוונת.
התיאור בספר "מקבים" רווי תיאורי מצוקה ונישול, עוני והעדר יכולת קיום מעבודת אדמה, ביטויים קשים של אריסים על מה שהייתה פעם אדמתם, ועתה היא אדמת כהונה מושחתת ומנוכרת למאווייהם של איכרים פשוטי עם. למאוויי איכרים המבקשים להתקיים מעבודה באדמתם.
ספר "מקבים" מתאר מצוקת איכרים מנושלים מהקרקע הצמאים לרפורמה אגררית. אכרים המציתים את אש המרד בשנת 166 לפני הספירה נגד עיניהם שלוש מטרות: א. לגרש שלטון זר רודני בהנהגת אנטיוכוס אפיפנס, המייצג שלטון סילקי-יווני שמרכזו בסוריה . ב. להאבק נגד גילויי הסתאבות וההתייוונות המאפיינים בעיקר את הכהונה הגבוהה והמאיון העליון. ג. להשתית בארץ חברה על בסיס של צדק חברתי ברוח נביאי ישראל.
ספרי הלימוד מעלימים את המניע המעמדי
אני מצר על כך, שהציון החגיגי למרד, שפרץ בשנת 166 לפני הספירה פוסח על הקשב והאזנה לרחשי לבם של המוני כפריים מדוכאים, שהם הם אשר הציתו את אש המרד.
אני מצר על כך , שאנחנו מצניעים בציון חג החנוכה את העובדה שבשנת 166 לפני הספירה הייתה ההתקוממות של הון אנושי עובד נגד הון פיננסי מנוכר לעם. הון אנושי של פשוטי עם נגד עלית של כהונת הממון.
אני מצר על כך, שבספרי הלימוד מצניעים, ולמעשה הייתי אומר מעלימים את המניע החברתי - המניע המעמדי - שהיה מניע ממריץ ומלהיט את המוני הכפריים לצאת מהלא כלום, שהיה מנת חלקם לעבר תקווה, לעבר שינוי במישוריות חברתית, דתית ומדינית.
כ"ה כסלו ב-164 לפנה"ס, יום הכניסה של המכבים לבית המקדש בירושלים, היה ציון דרך של מימוש תקווה לשינוי. שינוי של שחרור מעול זרים, שינוי המתבטא במתן חופש לפולחן הדתי היהודי והשתתת דפוסים ראשוניים של ערכי צדק חברתי.
ב-כ"ה כסלו - יום פריצת המורדים לבית המקדש וגירוש כהונת הממון המתייוונת מירושלים בכל שנה - אנו מדליקים נר ראשון של חנוכה. יש מי שלבו יוצא אל נס פך השמן. להבת הנר שלי נושאת את נס השחרור מעול זרים. ללהבת הנר הראשון אני מוסיף להבת חרות דתית וחרות חברתית.

תאריך:  20/12/2011   |   עודכן:  21/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חג החנוכה שלי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
אני מצר על כך שנותנים במה
בן טיבוגה  |  20/12/11 22:56
2
מתיוונים לא מתים=הם מתח"דשים!ק
קורןנאוה טבריה  |  21/12/11 07:17
 
- מה היה במאמר שהוא בולשבקי ר"ל ל"ת
לקןרן נאווה  |  21/12/11 11:45
3
איתן , יישר כוח
ידידיה ושולה  |  21/12/11 12:06
4
עוד בולשביק זקן וההזוי שחי
בהזיות אורלאניות  |  21/12/11 14:08
5
אחרון התועמלנים הסטליניסטיים ל"ת
אלישמע  |  21/12/11 14:39
 
- ראשון האדיוטים הקופצים בראש ל"ת
לאלישמע שלא קורא  |  22/12/11 15:23
 
- נפיחה חסרת משמעות 0. ל"ת
אלישמע  |  22/12/11 16:17
 
- אני אלישמע תתייחסו אלי כאל 0
אני אלישמע 0  |  23/12/11 20:14
6
תודה איתן
צפורה בנאי  |  22/12/11 08:22
 
- ועוד תודה לאיתן
מחולונית  |  23/12/11 10:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רלי פנחס
הגיע הזמן להחליף דיסקט - זאת לא מלחמה של נשים, זאת מלחמה של כולם; זאת לא מלחמה נגד "הדרת נשים מהמרחב הציבורי", זאת מלחמה נגד הדרת הקידמה מפני הפונדמנטליזם
משה חסדאי
כרמי גילון עצמו, מעיד שעד בואו למחלקה בשב"כ שעסקה בימין הקיצוני ובשמאל הקיצוני, ההתייחסות בשב"כ כלפי חבורות השמאל הקיצוני הייתה מזלזלת למדיי. כלומר הוא מעיד על כשל מודיעיני חמור. הוא מעיד כי בשב"כ נטו לראות בשמאל הקיצוני חבורת 'סלון קומוניסטים', שלא כדאי להשקיע משאבים רציניים בטיפול בהם
שולמית קיסרי
חברים שלי המתגוררים חלק מהזמן בניו-יורק, שיצאו לקולנוע לב, לצפות בסרט המצליח "פינה", זכו ב"חוויה" מפוקפקת המעוררת סימני שאלה וגם הרבה גועל נפש
עליס בליטנטל
ספר חדש שהושק בשבוע שעבר מאת ד"ר אורי נורדן מהווה חידוש מרענן בסצינת השירה העברית של ימינו. אנשים, דמויות ומקומות ברמת גן מהווים את לבו של הספר. הנוסטלגיה שיש לרופא הילדים שמרפאתו ברמת גן, לתקופת ילדותו, באה לידי ביטוי באהבה לזכרונות של פעם, המתערבלים בדמויות אותן הוא פוגש בדרך לעבודתו
חגי לב
עצוב לגלות שלמרות התחושה שהמודעות הפוליטית-חברתית שלנו גדלה בקיץ האחרון, רשימת מילות החיפוש העולות היא עדיין בגדר המכנה המשותף הנמוך ביותר. אפשר גם אחרת. במקום לצפות ב"האח הגדול" ולחשוק בכסף הגדול, נתחיל לשווק זה לזה יחסים אחרים בין בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il