X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין שתי השכונות "נופי אביב" ו"הנרקיס" מפריד רק כביש בודד. בראשונה אוכלוסיה ממעמד בינוני-גבוה ובשנייה עולים ואנשים קשי-יום ש' הוא תלמיד כיתה ד' המתגורר בשכונת "הנרקיס", ילד רעב שדואג לשלום אמו החולה ולכן לא מתפקד בביה"ס את מעגל המצוקה הקשה הזה יש לגדוע ומיד
▪  ▪  ▪
בית שמש. הבדלי מעמדות נרחבים [צילום: פלאש 90]

בית שמש היא עיר שבה יש כמעט כל שילוב אפשרי - בין עולים מאתיופיה לאנשים מעדות המזרח, לתימנים ולאשכנזים; בין חילונים, דתיים וחרדים; עולים וותיקים, עניים ועשירים - וכולם חיים אחד ליד השני, אך כל-כך בנפרד. אחת התופעות שמתרחשות שם זה מרחק של כביש שמפריד בין העושר לעוני, ממש את הכביש הזה קו העוני חוצה. אחת הדוגמאות זה בין השכונות "נופי אביב" ושכונת "הנרקיס".
מצד אחד של הכביש ניצבת לה שכונת "נופי אביב", בה חיים אנשים במעמד סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה. רוב תושבי השכונה הם עולים מארה"ב, רובם חיים בבתים פרטיים בעלי מפלס אחד ומעלה. מולם, כמו בסרט, ניצבת שכונת "הנרקיס" שמאוכלסת בעולים מאתיופיה ובאנשים קשי-יום. הם חיים ב"בנייני רכבת" והעוני צועק מהרחוב. רחובות עם בקבוקי בירה מנופצים על המדרכה, חפיסות סיגריות ריקות, ספסלים שבורים ומרוססים בגרפיטי.
מממצאי דוח העוני עולה כי כל ילד חמישי במדינת ישראל חווה ימים שלמים ללא אוכל. אלה אותם ילדים משכונת "הנרקיס" הרואים את הילדים שמעבר לכביש, שמסתובבים עם סמארטפונים ועם אייפד ומביאים כל יום חטיפים ושוקו לבית ספר בנוסף לסנדוויץ' שלהם. ולאותם ילדים "יוצאות העיניים" כשהם רואים את "השכנים ממול". ואז אנחנו מתפלאים למה ילדים בגילאים כל-כך צעירים מתחילים לגנוב? זה לא מרוע, הם פשוט רוצים ש"גם להם יהיה". והם יודעים שגם אם הם יבקשו הם לא יקבלו, וההורים שלהם יהיו מאוכזבים.
מעגל מצוקה שיש לקטוע
ש', ילד בכיתה ד', שגר בשכונת ה"נרקיס", בקושי מתפקד בבית הספר כי הוא רעב, ואין לו את רוב הספרים. הדבר היחידי שמטריד אותו זה אימא שלו שבבית, שאינה מרגישה טוב, והוא מרגיש את האחריות לדאוג לה. הוא לא רוצה שתקנה לו אוכל, כי היא צריכה את הכסף לתרופות שלה, שלא נמצאות בסל התרופות והמחירים שלהן גבוהים מאוד. והוא לא הילד היחידי שזה המצב שלו, זה כל השכונה, כל החברה שבה הוא מסתובב.
לילדים כמו ש' צריך לתת הזדמנות שווה. אם הילד לא יכול ללמוד כי אין לו ספרים, או כי הוא רעב, אז צריך לתת לו אוכל, ספרים, וכל מה שהוא זקוק לו כדי ללמוד כמו שצריך. כי אחרת, לאן הוא יגיע? הוא יתחיל לגנוב מה"שכנים ממול" או מהילדים בכיתה. וילד שמתחיל לגנוב בגיל כזה, ברור איפה הוא יסיים, וככה גם יהיו הילדים שלו. לצערנו, מדובר במעגל שמתחיל ולא מסתיים, מעגל של עוני, של מסכנות, מעגל של מצוקה שצריך להיקטע. ומהר.

הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית, שנה א', אוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  31/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העושר שמעבר לכביש: עוני ועושר בבית שמש
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האור שבקצה המנהרה
קוראת נדהמת  |  31/01/12 22:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראול רודריגז
"קודם שנשים ירוויחו כמו גברים"... "גברים לא באמת יודעים לטפל בילדים"...    השוביניזם הוא תופעה מתועבת שיש לגנות אותה, ולא לתת לה במה. כשמישהו בטוח שמגיע לו יותר בגלל מינו, ושמגיע לאחר פחות בגלל מינו, צריך להשתיק אותו ולא לתת לו פתחון פה
עמי דור-און
על-פי החוק מבקר המדינה אינו מוסמך לחלק "הוראות ביצוע" או לפסוק פסיקות מחייבות    כל המלים הרבות הכתובות בדוחותיו המקיפים הן בגדר המלצה בלבד    ירצו - יאכלו; לא ירצו - לא יאכלו
עו"ד זיו שרון, עו"ד מאיר פורת, עו"ד ניר הורנשטיין
כאשר אדם מגיש השגה למס שבח, על מס שבח להחליט בתוך שמונה חודשים ובמקרים מיוחדים בתוך שנה ולשלוח את ההחלטה לאותו אדם שפנה אליו
עקיבה לם
כן, אוניברסיטת בר-אילן פתחה מסלול מעורר מחלוקת אקדמית, אבל הדיון בכנסת נגוע באינטרסים אישיים, מהם צריך להיזהר
יוסף קנדלקר
רוכבי הטרקטורונים והקורקינטים הממונעים שמפריעים לתושבים במקרה הטוב, ומסכנים את שלומם במקרה הגרוע. זוהי תופעה מסוכנת שאותה יש לבער, ואם לא למגר אותה, אז לפחות להפחית את היקפה באופן משמעותי.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il