X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשאלת השאלה האם יש לאוניברסיטת בר-אילן, "רוח הקודש" לגלות את בעלי ה"כישורים" שאינם זקוקים למבחני "כישורים"? אני דווקא הייתי בודק אם האוניברסיטה הזו לא בלבלה בתגובתה בין המילה "כישורים" למילה "קשרים"
▪  ▪  ▪
אוניברסיטת בר-אילן. מישהו צריך לתת דין וחשבון על האפליה

פרשת יאיר לפיד ולימודי ה"דוקטורט" שלו היא רק "קצה הקרחון" של הצביעות האקדמאית בישראל בכלל ואוניברסיטת "בר-אילן" בפרט. בצמוד ל"פרוטקציה" שנעשתה ללפיד באוניברסיטת "בר-אילן" מסתבר שנחשפו עוד כעשרים "פרוטקציונרים" כמותו, ש"זכו" לקפוץ ל"תארים מתקדמים" בלי שום בסיס של תואר מקדים - שהוא תנאי להמשך ל-BA ודוקטורט.
התירוץ ה"אקדמי" של האוניברסיטה היה "קבלה על-פי כישורים". תירוץ נבזה שהוא כיריקה בפרצוף לאינטיליגנציה המינימלית של כל אזרח. והרי עד היום שטפו לנו את המוח שה"כישורים" מתבטאים בתעודת בגרות, מעבר בחינות פסיכומטריות וכמובן תואר אקדמאי ראשון כבסיס ל"תארים מתקדמים" שלאחריו.
מבחני כישורים או מבחני קשרים?
אז מה קרה בנתיים - שמא התגלו אנשים מחוננים (כלפיד ינוקא למשל...) שה"כישורים הטבעיים" שלהם כל כך גבוהים שהם פטורים מבחינות ומתארים ראשונים?' ועוד שאלה לאוניברסיטה ה"מחוננת" הזו: האם יש לה - לאוניברסיטה הזו, "רוח הקודש" לגלות את בעלי ה"כישורים" שאינם זקוקים למבחני "כישורים"? אני דווקא הייתי בודק אם האוניברסיטה הזו לא בלבלה בתגובתה בין המילה "כישורים" למילה "קשרים"...
אבל, במחשבה שנייה הרי שיצא המרצע מן השק. כבוגר שני תארים אקדמאיים במדעי הרוח והגשם אני חייב להעיד כי באמת לא צריך לעורר בהלה כזו על כך שמבזים את מקצועות הקשקשת, הדברת והפילסוף. גם כותבי ה"דוקטורטים" במדעי הרוח ו/או החברה אינם מחויבים "אקדמית" לכתוב אמת' אלא "תיזה חדשה" שאיננה חייבת להיות אמת ממש אלא "מקורית" בלבד. אבל מה שקורה אח"כ הוא שסטודנטים חדשים אינם יודעים את האמת על המאמרים הנקראים על ידם ומקבלים אותם כ"תורה מסיני".
גם אלה המתייחסים ל"דוקטורים" של "מדעי הרוח" כאל "חוקרים אמפירים" לכל דבר, אינם יודעים את האמת על מושאי הערצתם. לומר לכם את האמת, כדי ללמוד את כל אותם מקצועות לא דרוש כישרון כל כך גדול ואינטיליגנציה גבוהה במיוחד, ואפילו אחד כמו לפיד - עם ילדות קשה, ללא בגרות, ועם ידע בסיסי ואובססיבי במשחקי מחשב, ועם "ויטמין פי" של אבא בעיתונות, יכול לקלוט משהו מהמקצועות האלה.
להבדיל מרפואה, הנדסה, חשבונאות, משפטים, מתמטיקה, פיסיקה וכימיה הרי שמדעי הרוח והגשם אינם מצריכים מוח חריף, זיכרון מיוחד, הבנה ותפיסה מהירה' אלא סתם שינון והרבה דמיון ותיאורטיות של "אשר בדו מליבם".
"רוח קודש" שחושפת "כישורים פרוטקציונרים"
אבל אם באמת אותם מקצועות אינם מחייבים עמל ובחינות מיוחדות, אזי, זכותו של כל מועמד אליהם לזכות ב"פרוטקציות" וב"פרבילגיות" שיאיר לפיד ודומיו זכו להן ולא להיכנע ליחס מועדף לאחרים ללא סיבה. יש בהחלט לבדוק את מה שאירע בפרשת ה"כישורים" ה"פנומנלים" של לפיד ודומיו שקפצו מעלה , מעלה באוניברסיטת "בר-אילן" אך יש גם להניח בכובד ראש שלפיד ועשרים ה"מוכשרים" הללו אינם תופעה חולפת באוניברסיטה זו, אלא ששנים רבות הייתה שם מדיניות דומה של "רוח קודש" שחשפה "כישורים פרוטקציונרים" דומים, וחשוב גם לברר האם "מחלה" זו לא דבקה גם במוסדות אקדמאיים אחרים.
לי למשל נודע שאוניברסיטה זו ("בר אילו") החלה לא מכבר לקיים "לימודי תואר ראשון" לכאלה שלא קיבלו תעודת בגרות ולא עברו "מכינה קדם-אקדמית". לא שאני מחשיב כל כך את ה"קריטריונים הנעלים" הללו אבל לא יתכן שצבורים מסוימים "ירקו דם" כדי להתקבל ל"מגדל השן" שממול לשכונת רמת עמידר ואילו צבורים אחרים יתקבלו לשם אוטומטית על-פי כישורים" שמקורם ב"רוח הקודש". מישהו צריך לתת דין וחשבון על ההפקרות והאפליה הזו.

תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  01/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוניברסיטת בר מינן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אמת ישר כוח מילים כדורבנות
מלא הנאה מהכתוב  |  1/02/12 12:10
2
צודק מא' ועד ת'. תענוג לקרוא.
אהוד פרלסמן  |  1/02/12 14:43
3
ביקורתך כבוגר ישיבת הקקרים ? ל"ת
רבי עלוב נפש  |  1/02/12 19:00
4
דברי אמת ניכרים וברורים
אדי חי לביא  |  1/02/12 22:23
5
אין ספק:אוניברסיטת בר מינן!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 14:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס עמירן
בוא נמנה את השר ישי לשר ביטחון ובמסגרת המינוי יהיה עליו להקים צבא חדש. ישוחררו כל החיילים בצה"ל, ובמקומם יוקם צבא חדש שיורכב מכל אלו שאינם משרתים היום בהיות תורתם אומנותם מחד ומאידך, חזקים מאוד בתחום התפילות.. אימונים והצטיידות שוליים בחשיבותם שכן ציבור זה יגיע מצויד ביכולות תפילה שעל-פי הניתוח של ישי יכולות אלו יפתרו את הבעיה
עופר ברטל
מה יכול לעשות דירקטור, על-מנת להקטין את הסיכוי שיועמד בעתיד לדין? התשובה פשוטה מאוד: כל שהוא צריך לעשות - הוא לבצע את תפקידו. להיות סקרן וחקרן, לשאול שאלות תם, ובעיקר לשמור באדיקות על הכללים
דן אלון
אנחנו מלינים על הנבחרים שאנחנו בחרנו. אנחנו מתלוננים על הדיאמיקות שנוצרו על ידינו. התחמקנו מאחריותנו לבחור, "התמרכזנו" וגלגלנו את האחריות לבחור (עבורנו), לפתחם של הנבחרים. הבוחר אינו בוחר באמת, הבחירה היא התחמקות, הנבחר הלך לאיבוד והפך לשחקן משנה בתיאטרון האבסורד של המרוויחים הגדולים של הבחירות עוד בטרם החלו: הנבחרים שלא נבחרו (אדוני בצע הממון, רבני כספי ההמון, ומתנחלי שטחי עמון). בוקר טוב ישראל, הבחירות בפתח!
יורם מיטל
בית הנבחרים הנוכחי משקף באופן נאמן את יחסי הכוח הפוליטיים החדשים במצרים, וביחס לפרלמנטים קודמים הוא מייצג באופן מלא יותר את החברה
אפרים הלפרין
המועצה להשכלה גבוהה קובעת שאין קיצורי דרך. ללא תואר ראשון אי-אפשר לקבל תואר שני, לא נעים – לא נורא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il