X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אי-אפשר שלא להקיא לנוכח השחיתות המוסרית של ח"כים המתמסרים בקלות ללוביסטים הפועלים היטב עבור פטרוניהם
▪  ▪  ▪
הנבחרים מוכרים לנו את "תוצרתם" החוקתית עם ריח כבד של פיגולים [צילום: פלאש 90]

מי שצפה בתוכנית "עובדה" מיום 6.2.2012 לא יכול היה שלא להקיא לנוכח השחיתות המוסרית של ח"כים המתמסרים בקלות ללוביסטים הפועלים היטב עבור פטרוניהם . מי שלא האמין, עד היום, שרבים מבין החוקים, התקנות, הצווים וכד', הם פרי של שחיתות וקומבינות מכוערות, קיבל אל תוך הפרצוף את המשדר המיוחד שבו צולמו מדריכי ותלמידי אחד הקורסים בלובינג מתפארים על עבודתם. מבחינת בעלי "בית הספר", שהם בעצמם לוביסטים, לגיטימי לחלוטין להפעיל לחץ על הפוליטיקאים מתוך ידיעה המוצר שהם נלחמים עליו הוא בעצם טריפה. זוכרים שפעם היו מוכרים בשר פיגולים בתוך אריזות נוצצות? כך מוכרים לכם היו הנבחרים שלנו את "תוצרתם" החוקתית כשמאחוריה ריח כבד של פיגולים.
השיטה פשוטה למדי: לוביסטים מיומנים היטב היודעים לפעול בחוצפה וללא רתיעה במסדרונות הכנסת, ועדותיה ומליאתה, חדי לשון עד שהם מסוגלים למכור לאסקימוסים שלג, מריחים חולשה של ח"כ ומסתובבים בכנסת ללא כל הגבלה כאילו הם הנבחרים. ברגע שהם רואים את טרפם, הם עטים עליו, ובשיטות שכנוע פשוטות, הנוגעות בנימי לבו של הח"כ, הם משכנעים אותו לחתום על הצעת חוק שתיטיב עם "אזרחי ישראל" כמובן, ולא עם החברה שאותם לוביסטים מיצגים. הכל למען האזרחים.
ביום חגה של הכנסת המסמלת את הדמוקרטיה הישראלית, את הריבונות של העם היהודי בארצו, ראוי היה שנקבל "מתנות" מסוג אחר. יו"ר הכנסת, מר ראובן ריבלין, היה נסער לנוכח המעשים החמורים של חבריו הח"כים, אך ידיו כבולות. מאחורי הלוביסטים עומדים בעלי השפעה עצומה על החברה, כולל הכנסת. גם יו"ר הכנסת יודע שלא ניתן יהיה לסתום את הפרצה בסכר באצבע. "הסוסים ברחו מן האורווה". אין יותר בושה, אין יותר חשש, אין יותר מידות ואין מוסר.
מתברר מן התחקיר של "עובדה" שאפילו בנושאים של תרופות, הקומבינות עובדות . משרד הבריאות אישר מזון תינוקות שאחד ממרכיביו היו מים מינראליים אף על-פי שכולם יודעים שהתינוקות עלולים להיפגע מחוסר הפלואוריד שבמים מינראליים. למרות זאת, כאמור, המזון לתינוקות אושר בתקנה של משרד הבריאות חתומה על-ידי פקידה בלבד. השאלה היא פשוטה: מי הרוויח מאישור זה, וכמה?
במדינת ישראל סל התרופות הוא תמיד חסר. הטענות לגבי מחסור בתקציבים מוכרות לכולם. השאלה היא, האם אישורן של תרופות הנכנסות לסל נעשה גם באמצעות קומבינות ושחיתויות? מבלי כל כוונה להכתים, חלילה, את חברי ועדת התרופות, ראוי היה שמבקר המדינה יבדוק את התנהלותם של חברי הוועדה למען ייווכח הציבור שלא דבק בהם רבב, ואף אחד מהם איננו מיצג אינטרסים זרים זולת האינטרס הציבורי. המדובר כאן בחיי אדם.
לציבור הרחב אין יכולת לשלם ללוביסטים אשר ישיגו עבורו טובות הנאה כאלה ואחרות. הנאמן של הציבור זו הכנסת, הממשלה ורשויות שלטון החוק. לדאבון הלב, נאמני הציבור הרחב אינם פועלים לטובתו אלא לטובם האישית. כל מה שמעניין אותם הוא האינטרס האישי שלהם.
העבריינות השלטונית חמורה שבעתיים מעבריינות פלילית רגילה. נבחרי הציבור נמצאים בעמדות הרגישות ביותר, לכן עליהם חייבות לחול מגבלות קשות. נכון שיש צורך גם באכיפת החוק לגבי הנבחרים. בעשורים האחרונים יותר מידי נבחרים נשלחו אל מאחורי סורג ובריח משום שחיתותם. הרשימה ארוכה למדי ומוכרת, לכן אין צורך לפרטה.
צריך לקבוע בוודאות: לא כל חברי הכנסת מושחתים. לא ולא. ישנם חברי כנסת נקיי כפיים העושים את עבודתם נאמנה. את אלה אשר הגיעו לכנסת למען עצמם, המוכנים לתת את ידיהם למעשי שחיתות והמוכרים אותנו בזול, יש להקיא החוצה.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  09/02/2012   |   עודכן:  09/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן ריבלין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מוטי גולן
יתרו ביצע צעד מכריע ובלתי הפיך במסלול חייו השגרתי והיום-יומי כדי להשיג מטרה נכספת אחרת והיא "חוויה רוחנית יהודית" חוויה אחרת, שונה ואף מנוגדת לחלוטין "לחוויה הפגאנית והאלילית" שעליה יתרו גדל
עליס בליטנטל
כך טענה השבוע מורה המלמדת בבי"ס בעוטף עזה: "חברון היא נושא השרוי במחלוקת”. כן? למי? עבור כל יהודי וישראלי היא עיר האבות. דמי רתח בקרבי לשמע הכרזתה של המורה האינטליגנטית, שכך מלמדת את ילדינו. עבורה - עצם ישיבתנו בארץ האבות שנכבשה על ידינו בצו אלוהי לפני 3,200 שנה, וחזרתנו אליה לפני 130 שנה - כל אלה בטלים ב-60. היא, דרך אגב, דוגלת ב"חינוך דמוקרטי" (נושא כשלעצמו טעון בדיקה מעמיקה)
גורי גרוסמן
"על-רקע של רחובות ריקים בהם נושבות רוחות רפאים, כי נמנע מאלפי תושביהם הערבים לחיות בבתיהם..."    הרחובות הללו, עליהם מלין איתן קלינסקי, עד לדצמבר 1987, פרוץ האינתיפאדה הראשונה, היו שוקקי חיים גם ברבבות ישראלים שנהרו לחברון, גדשו את חנויותיה ומסעדותיה, והביאו שם ל"בום" כלכלי
הרב ישראל רוזן
התארגנות רבנית תקשורתית מיותרת ומוחצנת
רפאל בוכניק
המאמר באתר האינטרנט האירני "אליף" חייב להיות מנוצל באורח נמרץ ע"י ישראל מול הזירה הבינלאומית, שכן הוא עשוי לסייע בביסוס הטיעון המרכזי של ישראל בדבר הסכנה הנשקפת לה ולעולם החופשי מקיומו של נשק גרעיני בידי המשטר האיסלאמי הפנאטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il