ריבוי דעות מתאפשר תחילה על-ידי הפצתן. ניתן להפיץ דעות דרך אמצעי התקשורת השונים, דרך העברת מסרים מפה לאוזן ודרך הפצת המידע באמצעים כתובים שונים.
פליירים הם אמצעי מוכר ורווח להפצת דעות. כשאומרים לנו פליירים, אנחנו לרוב חושבים על פליירים פרסומיים ששמים לנו על האוטו, בתיבת הדואר או על דלת הבית. אבל לפליירים יש תפקיד לא קטן במינוף הדעות הדמוקרטי מתחילתה של הדמוקרטיה הישראלית ועד ימינו אנו.
פליירים בעת הבחירות
נסו להיזכר ביום הבחירות, ועכשיו היזכרו בכמויות הפליירים שראיתם מתעופפים להם באוויר, פליירים פזורים על הרצפה, חישבו על כמויות הפליירים שחילקו לכם בשבוע הבחירות. ודאי ראיתם פליירים של כל המפלגות הקיימות וגם פליירים של מפלגות שלא ידעתם בכלל על קיומן. פליירים של הליכוד, פליירים של העבודה, פליירים של קדימה, פליירים של הירוקים, פליירים של מרצ, פליירים של עלה ירוק ועוד ועוד. חישבו על כל הפתקיות עם האותיות עליהן, גם הן פליירים לכשעצמם.
בתקופה שמקדימה את הבחירות אנו נתקלים בדוכנים רבים שמציעים לנו פליירים עם מצע המפלגה אותה הם מפרסמים. הפליירים לרוב מכילים מידע על אודות המפלגה, מה היא מתכננת לעשות, נגד מה חבריה מתרעמים ומה הפתרונות שהם מציעים, מה יקרה אם הם יקבלו את המנדטים שלהם, כמה שינויים הם מתכננים לעשות ועוד.
הפליירים מאפשרים הפצת הדעות ברבים, ללא שימוש באמצעי התקשורת השונים, ללא פרסום בעיתון, באינטרנט, בעיתונים. למה הרבה מפלגות בוחרות להשתמש בפליירים על-מנת למנף את עצמן?
פלייר + תחושה אישית
פליירים הם פתרון זמין ומהיר, ויחסית לאופציות הפרסום האחרות, גם זול. עלות פרסום מודעה בעיתון יכולה להשתוות לעלות של הדפסת אלפי פליירים. פליירים מעבירים תחושה אישית יותר מאשר מודעה לעיתון. גם אם הפליירים הם כלליים ואינם פונים לקורא באופן אישי, עדיין הקורא מקבל אותם לידיו, והוא מרגיש שזה אישי יותר מאשר לקרוא מודעה בעיתון, שהיא בעלת אופי פרסומי יותר.
לדעת שמישהו הגיע עד אליך לשים את הפליירים יגרום לך לחוש שניתנה לך תשומת לב מרבית יותר מאשר בפרסומת בעיתון, ברדיו, בשלטי חוצות או בטלוויזיה. סלוגן קליט המופיע על הפליירים ייתן גם הוא יתרון למפרסם. אם קיבלת פליירים של חברה מסוימת, הבטת בהם לשנייה וזרקת, ולאחר מספר חודשים שוב קיבלת את אותם הפליירים, שוב הבטת בהם לשנייה וזרקת, המסר שקראת כבר נתפס במוח ויעלה כאשר תחשוב על אותו המוצר.
פליירים היו כאן והם כאן כדי להישאר, לא נראה שהם עומדים לעבור מן העולם. המפרסם תמיד יחפש דרך זולה להגיע להרבה אנשים ופליירים נותנים את המענה לכל אלה בקלות.