X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מול הדורסנות של הנהלת רכבת ישראל חייבת הסתדרות העובדים לעמוד לימינה של יושבת-ראש וועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, שלוחמת כלביאה, שרכבת ישראל תנוע אך ורק על מסילות של עבודה מאורגנת
▪  ▪  ▪
גילה אדרעי. נשלחה לבד למערכה [צילום: מן הטלוויזיה]

מבחנה של הסתדרות העובדים כיום, האם היא תוכיח נאמנות לערכי היסוד שלה, אם היא תדע להגן על אישה אחת אמיצה, מזכירת וועד עובדים, שנזרקה למאבק מול נחשול דורסני, שהחליט לשבור את העבודה המאורגנת ברכבת ישראל להפריט ולהכריז מעל כל במה שלא מדובר בהפרטה.
האישה האמיצה היא גילה אדרעי. מולה התייצב בחודשים האחרונים מנהל רכבת ישראל, אורי יוגב, מנהל עם קבלות מוכחות ביישום מדיניות הפרטה ברוטאלית כבר באותן שנים, בהן כיהן מנהל אגף התקציבים.
רצח אופי לגילה אדרעי
לאורי יוגב יש מדיניות מוצהרת, ולזכותו ייאמר שהוא מאמין בה, הוא משוכנע שהיא טובה ונחוצה לכלכלה ולחברה. כך בימי כהונתו כמנהל אגף התקציבים הוביל להקמת בית סוהר פרטי, שרק בית המשפט מנע את מימושו ממש כמה דקות לפני שעת האפס.
כמנהל אגף התקציבים הוא הצהיר חזור והצהר, ואף עשה הכל כדי לממש את הצהרותיו, בדבר זכותו של מנהל בית ספר לשכור מורים בחוזים פרטיים, ולעודד רכישת שירותי הוראה מחברות פרטיות. ברכישת שירותי הוראה פרטיים ראה פתרון מוצלח לכל בעיות החינוך הציבורי בישראל.
את הסיוט הזה בחזון ה"חינוכי" של אורי יוגב הצליחה העבודה המאורגנת של ארגוני המורים להסיר מסדר היום לפחות בשלב זה. לא נעשה לראשי ארגוני המורים רצח אופי , כפי שעושים כיום לגילה אדרעי, למרות שהם זרקו לפח האשפה חלק הארי מרעיונות העוועים של אורי יוגב.
בודדה במערכה מול מגמת ההפרטה
גילה אדרעי נשלחה בודדה למערכה מול נחישותו של אורי יוגב המשמש קבלן הביצוע של ההפרטה ברכבת ישראל. יוגב הוא המוח המתכנן של ההפרטה. הוא מקבל את מלוא הגיבוי בגילויי דורסנות ואלימות מילולית של שר התחבורה, ישראל כץ, נגד העבודה המאורגנת, שלדבריו, אשמה במותם של נוסעים. וזה רק פרט זניח, כשמבקר המדינה הטיל את האשמה על החברה שמכרה את הקרונות.
אורי יוגב בתפקידו כמנהל אגף התקציבים חזר פעמים רבות על הצורך במכירת בתי חולים ממשלתיים לגופים פרטיים. הוא זה שהתגאה על מפעלו בהקמת המפלצת, שקוראים לה תאגידי מים וביוב , שניפחה את מחירי המים לצרכנים.
עוד טרם כניסתו לתפקידו כמנהל הרכבת בנובמבר 2011 הוא היה נאמן לגישה החברתית, הרואה בעבודה המאורגנת משקולת על המשק,ולדבריו, גורם לבינוניות ולחוסר מקצועיות.
על גילה אדרעי הוטל להיכנס למו"מ עם אסכולה של אדם, שיש לו משנה מסודרת בדבר העברת פעילות ונכסים משליטת הממשלה למגזר הפרטי. הוא נאמן לגישה,שהמדינה חייבת לקנות שירותים מחברות פרטיות, ולא לספק אותן בעצמה, לרבות שירותים חברתיים וחינוך, בריאות ותחבורה.
גישה מובנית זו נכנסה למשא-ומתן עם נציגי העובדים, כשהיא אינה מותירה סיכוי לגילה אדרעי וחבריה להצליח במשא-ומתן. המשא-ומתן לווה על-ידי מערכת משומנת, שהצליחה להפעיל את התקשורת להסתה פרועה נגד דבקותה של גילה אדרעי בעיקרון העבודה המאורגנת, אותו מבקש מר אורי יוגב לנפץ לרסיסים.
העובדים ניצבו מול אורי יוגב. אדם שלא הזיז לו ולא הזיז לשרים שמעליו, שדוד תדמור, מי שהיה ממונה על ההגבלים העסקיים, קבע שאורי יוגב, כמנהל בזק הבינלאומי ב-1997, פעולתו הייתה על גבול החוקיות תוך הטעית צרכנים.
גילה אדרעי נשלחה למשא-ומתן מול אורי יוגב, שדחף בעבר כבולדוזר לפירוק מנהל מקרקעי ישראל ולהעברת האדמות ברשותו לבעלות פרטית.
כן, זה היה אורי יוגב, שלא יצליח למחוק את המלים שהנפיק ל-YENT ב-5.5.2004 לחני גולדשטיין, שעדיף מונופול בבעלות פרטית על פני שליטה ממשלתית.
גילה אדרעי עמדה מול אורי יוגב, שעוד טרם המינוי שלו למנהל רכבת ישראל היה נוכח-פעיל בעל עניין רב בצוות המשא-ומתן מטעם רכבת ישראל עם יצרנית הקרונות בוומברדיה בגרמניה, שם הציעה החברה את עלות העסקה בסך 1.25 מיליארד שקל.
גם אם נקבל את טענתו שהוא נסע לגרמניה על חשבונו, ושאין ממש בהסתייגות המוחלטת של התנועה לזכויות האזרח מהפגמים בפעולתו, הרי ברור שהדיאלוג, שניסה לנהל וועד העובדים בראשות גילה אדרעי עם הנהלת הרכבת, הפך למונולוג של אורי יוגב.
מול הדורסנות של הנהלת רכבת ישראל חייבת הסתדרות העובדים לעמוד לימינה של יושבת-ראש וועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, שלוחמת כלביאה, שרכבת ישראל תנוע אך ורק על מסילות של עבודה מאורגנת.

תאריך:  12/03/2012   |   עודכן:  12/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על הרכבת לנוע על מסילת העבודה המאורגנת
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
תמונה יפה-כך גם נראת הרככת
ראיס-פוטין בן מדב  |  12/03/12 15:42
 
- בעלי הג'ובים נגד העובדים ל"ת
הנהלת רכבת מושחתת  |  13/03/12 11:31
2
מיקור חוץ זה הפרטה?
איש עצוב  |  12/03/12 15:56
3
קלינסקי ! כתוב איך הולכים לעזה
אורי עמר   |  12/03/12 17:15
4
חזרה לימי סטאלין העליזים ל"ת
נחום שחף  |  12/03/12 22:18
5
להלחם למען העבודה המאורגנת.
ידידה אבן חן  |  13/03/12 15:15
6
לצערנו, המערכה הוכרעה
עלית  |  13/03/12 15:36
7
מה צריך נהג קטר בנסיעה-אייפד
58  |  14/03/12 17:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס טנצר
אנשים שמתחתנים בחו"ל חיים בארץ כאזרחים ישראלים. חלה עליהם חובה השירות בצה"ל, תשלום מיסים, וכל יתר החובות החלות על אזרחי ישראל. למרות זאת, מדינת ישראל גורמת להם לחוש שהם אזרחים סוג ב'. מדינת ישראל אינה רואה בזכותם להינשא עניין חשוב דיו כדי לקבוע זכות זו בחוק
נורית גרינגר
אובמה עושה את כל מה שביכולתו לקחת את התואר מנשיא ארה"ב לשעבר, ג'ימי קרטר, ולהיות הנשיא המוביל והכי אנטי-ישראלי שהיה לארה"ב אי פעם. אני לא חושבת שישנם יהודים רבים בעלי אמון בדיפלומטיה של אובמה, אני מקווה שכאשר זמן ההצבעה יגיע, רוב האמריקנים כבר ידעו שאובמה הוא פשוט לא נשיא טוב לכל האמריקנים
אברהם פכטר
פסק דין תקדימי של בית המשפט העליון, מפסיקתה האחרונה של הנשיאה דורית ביניש, מחזקת את זכויות האזרח - להגן על פרטיותו וחיפוש על גופו. ההחלטה האחרונה (בתיק אברהם בן חיים - 2012) - מרחיבה את הלכת יששכרוב (2006), לגבי ראיות שהושגו בדרכים פסולות. הלכת "פרי העץ המורעל", שהייתה מקובלת בישראל - נשחקת למינימום עם ההלכה החדשה ומקרבת אותה לפסיקה בארה"ב
אורי שטרוזמן
שחרורם של חולי הנפש מטריד את הצבור המעוניין למנוע את שחרורם. "הלחץ הציבורי נובע" - כתב מומחה נכבד בתחום הפסיכיאטריה שכיהן שנים רבות כמנהל בית חולים לחולי נפש - "הן מהפחד מחולה נפש, דעות קדומות ותפיסת בית החולים הפסיכיאטרי כמקום בו מבודדים את העשבים השוטים של החברה ולא כמקום שמטרתו העיקרית היא טיפולית"
הרב רפי פוירשטיין
מדרש מפתיע בתחילת פרשת השבוע קובע, כי בחטא העגל היה היבט חיובי - האחדות. את הלקח הזה צריך ללמוד כל מי שמדבר על ה"יחד", גם כאשר עיקרון זה לכאורה נראה סותר את עצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il