X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכל התלמידים שלומדים עכשיו היסטוריה בתיכון ולא מבינים איך העולם תמיד שתק הנה שעור מוכן בהיסטוריה שאפשר לראות בבית, בטלוויזיה, על דרכו של עולם. כך היה בכול המלחמות ובכל דברי הימים. כך זה תמיד יהיה
▪  ▪  ▪
קברים באידליב, סוריה. העולם עסוק בשלו [צילום: AP]

איזה עולם נפלא. הטכנולוגיה מאפשרת לנו לראות כל גופה, אברים מרוטשים, נהרות דם, ילדים כתושים, בתים הרוסים, אש ברחובות, אח יורה באחיו, מנהיגים משקרים, פטפוטים אינסופיים. יותר אין צורך להאמין או לא. הכול מובל אלינו באייפון בבלקברי בטלוויזיה במצלמות של מטוס ללא טייס, באייפד, באלפי מכשירים מדויקים, בתמונות של 24 שעות ביממה כפול 7.
יותר לא יוכלו להגיד כמו בפולין , בגרמניה בצרפת, לא ידענו מה יש במחנות האלה , לא הבנו מה העשן שמתמר מהארובות, מה קורה עם הרכבות שמובילות מאות אלפי אנשים . עכשיו כולם יודעים. אין סודות. כולם רואים כבר שנה איך אסד, נשיא סוריה, כותש למוות את בני עמו, בלי להניד עפעף , עם שקרים ש"זה לא הוא" , הורג את עמו כדי לשמור על הכסא שלו ,כדי לשלוט, כדי להמשיך להחזיק בתפקיד במעמד ובעושר שאסף לו ולמשפחתו.
באלפי תחנות טלוויזיה מדווחים יום יום וערב ערב, מזה שנה, כתבים ומגישים את הצילומים מסוריה, שצילמו אזרחים במכשירים סלולריים אישיים, שמצלמים צלמי עיתונות, שמסכנים את חייהם. הכול מתועד. כולם נאנחים ועובדים לאייטם הבא המעניין יותר: יש כבר אייפד חדש לאפל, הו, איזו שמחה. שוב חיינו ישתנו לטובה ללא הכר.
אסד ממשיך לנהל את החברה שלו, נחוש בדעתו לעשות ככול שיידרש כדי שמשטרו היציב, קצת מתנדנד אבל בינתיים נשאר על-כנו, ימשיך כך לאין סוף. איפה היה העולם כשהקתולים טבחו בפרוטסטנטים, שהרוסים כבשו את פולין דור אחר דור, שהטורקים כתשו את הארמנים, שהסינים הענקיים כתשו את יפן, שסטלין חיסל רבבוח מבני עמו כדי לשמור על כסאו, שהשלטון הקומוניסטי במזרח אירופה חיסל את כל מתנגדיו והפך את חיי האזרחים למחנה ריכוז אחד גדול, שבאפריקה הורגים זה את זה כבר דורות שבין הודו וקשמיר המלחמה לא נגמרת לעולם וכו וכו.
עולם גלובלי וגם סוריה
כאמור, היום כל אזרח בעולם שחש את עצמו חלק מעולם גלובאלי מכיר את מה שמתרחש בסוריה. אזרח העולם קצת התעייף מאביב עמי המזרח התיכון. הוא צפה במשטרים הקורסים, באינסוף אזרחים שנפלו על מזבח הפנטסיה על האביב, ובכמה שליטים נערצים שנזרקו ונרצחו כמו בובות סמרטוטים. אזרח העולם, בעולם הגלובאלי כמו תמיד בהיסטוריה שקוע עד צוואר במלחמת הקיום שלו , או לחלופין בשעשועים שלו ובשאיפות שלו. במחאות שלו, במאבקים שלו.
אירן תומכת באופן מלא באסד. סין "אינה תובעת להדיח את אסד" , היא בעד "דיאלוג בין אסד והאופוזיציה", רוסיה תומכת בהמשך שלטון אסד ו"מעדיפה" דיאלוג בין אסד והאופוזיציה . מה אכפת לרוסיה שמתו 8000 סורים, זה מספר קטן על פוטין. טורקיה עוזרת לכוחות ההתנגדות בנשק וציוד, אבל לא רוצה שום התערבות בינלאומית, מצידו של ארדואן שיהרגו כל הסורים זה את זה. גם המצרים , שטרם פתרו את הבעיות של עצמם הם בעד "דיאלוג בין אסד ומתנגדיו."..סעודיה יחד עם קטר וכווית בעד שיגור "כוחות ערביים וזרים לסוריה". סוג של דיבורים בעלמא. האיחוד האירופי בעד שינוי השלטון בסוריה "ללא התערבות פיסית של מדינות אירופה" כמובן. אובמה, עסוק בבחירות הקרובות, ממלמל דיבורים בעלמא על חוסר התערבות.
העולם תמיד שותק
לכל התלמידים שלומדים עכשיו היסטוריה בתיכון ולא מבינים איך העולם תמיד שתק הנה שעור מוכן בהיסטוריה שאפשר לראות בבית, בטלוויזיה, על דרכו של עולם. כך היה בכול המלחמות ובכל דברי הימים. כך זה תמיד יהיה. זהו השיעור שצריך לשנן. העולם תמיד עסוק באינטרסים שלו ,הוא לא יסטה מדרכו בשביל כמעט שום דבר חוץ מכסף, כבוד וסמלי מעמד. בטח לא בשביל סוריה.
סוריה ואסד הם רק עוד דוגמה.
תאריך:  15/03/2012   |   עודכן:  15/03/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
שום דבר לא משתנה -לעולם, שוב לא אכפת
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
הטיפשות משתוללת והעולם שותק
לדוגמה גב' קיסרי   |  15/03/12 10:13
2
מאמר מצוין!
סובול עידן  |  15/03/12 17:53
3
סטאלין חיסל מיליונים לא רבבות
אפילו את הוטעית  |  16/03/12 08:32
4
למה ללכת רחוק? לתושבי ת"א
אכפת מהדרום?  |  16/03/12 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מוטי דנוס
"שלטון החוק מאוים ועל לשכת עורכי הדין להשמיע קולה. ויכוחים בתוך לשכת עורכי הדין הם דבר נפלא". עו"ד צבי פירון, יו"ר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין, פורש את משנתו
יהונתן דחוח-הלוי
הפרלמנט המצרי התווה את קווי המדיניות לממשלה הבאה, המתבססים על ראייתה של ישראל כאויב ראשון במעלה והושטת תמיכה מלאה לאסטרטגיית המאבק בישראל על-מנת להביא ל"שחרור פלשתין"
אור פישר
"אם אני אומר לך שמצאת חן בעיניי, זה בסדר, נכון?" שאל הבחור החילוני. "בטח שזה בסדר, זה אפילו מחמיא", עניתי לטיפשון. "ואת לא תחשבי שאני סוטה או משהו כזה, נכון?" "למה שאחשוב ככה?"    מעט מהתנסויותיה של בחורה דתייה וסקרנית בעולם הגדול
עמוס דאי
מה הולך לקרות ברצועת עזה בעקבות ההסלמה? כלום ושום דבר. המטרה של כל מה שקורה היא שאש"פ, ארגון הטרור, המריונטות של "האחים המוסלמים" של אמריקה, בשיתוף נתניהו ופרס (מה שאתם שומעים!), ישלוט בעזה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רפואה שלמה, אינם רוצים, אין גבול לתעלול, כתובות על הקיר, בריונים באדום, נהגים שותים ולא לארנבים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il