X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשטרה מופקדת על אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי, מניעת עבריינות ואיתורם של עבריינים החשודים בביצוען. אבל מה היא עושה בפועל?
▪  ▪  ▪
המפכ"ל דנינו. שיתחיל לפעול [צילום: פלאש 90]

גדי ויכמן ז"ל הובא למנוחת עולמים בבאר שבע. לדאבון כולנו ולשברון לב המשפחה, לא לשקט הזה פילל. "השקט הורג" אינה קלישאה עוד. אלמנתו של גדי, מיכל, התקשרה למוקד המשטרה וביקשה סיוע. מפקד משטרת באר שבע טען כי לא הייתה כל פנייה למוקד המשטרה - טענה שהוכחה כטעות ביסודה.
טרם נסתם הגולל על קברו הטרי של גדי והמשטרה כבר מבקשת להציב מצלמות אבטחה "למניעת הרצח הבא". הנה לכם התסריט הבא: קטטה מתפתחת בפארק השכונתי, בגן ציבורי, בכניסה לפאב או על חוף הים, ואחד המעורבים שולף סכין, ואז התצפיתנית במוקד המשטרה לוחצת במקלדת על Pause (המתן, השהה) עד אשר ניידת הסיור המשטרתי מגיעה למקום האירוע, ובכך משטרת ישראל מונעת את הרצח הבא, משטרת ישראל המקוונת.
מוקדנית בלבוש שוטרת לא ביצעה את המוטל עליה, כשמעבר לקו אזרחית מתחננת על נפש בעלה, מבקשת סיוע למניעת פשע או עבירה. המשטרה מגיעה, אך מלאכת הפושעים הסתיימה ברצח מיותר. למשטרה ברור כי המצלמות אולי יסייעו לאתר את החשודים לאחר מעשה ובכך הסטטיסטיקה תדווח על ירידה ברמת הפשיעה, ולאזרחים חשוב שהמשטרה תמנע את הפשע הבא.
די לנו ממצלמות. מצלמות המהירות שהצבתם בצמתים ובדרכים בטענה שהן חלק מהמאבק בתאונות הדרכים. תאונות דרכים עדיין מתרחשות והגורמים לתאונות על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על-פי סדר יורד: 1) אי-שמירת מרחק. 2) יציאה לעקיפה לא בטוחה. 3) עקיפה בפס הפרדה. 4) האטה לפני צומת ורק אחר-כך המהירות כגורם נוסף.
דנינו, צמצם את ה"פאשלות"
די לנו מדוברי המשטרה וחלק מקציני ה"בדימוס" של המשטרה, המספרים לנו דרך כל אמצעי תקשורת אפשרי: "חסר כוח-אדם", "אין תקציבים", "אין מספיק ניידות סיור". מה קרה? התרגלתם שלכל שוטר יש ניידת צמודה ובכל ניידת שני שוטרים. היכן היצירתיות של מפקדי המשטרה המבריקים? מה עם זוג אופניים לכל שוטר (שוטר וגם שומר על כושר)? מה עם שוטרי מקוף? די עם הקשקוש המכונה שיטור קהילתי. זו יחידה שהפכה ליחידת רווח בלי הפסד (רק האזרח מפסיד).
וראו איזה פלא: ספרו נא לאזרחי מדינת ישראל על מקרה אחד שבו רכב חנה במקום אסור ובעל הרכב התחמק מעיניו החדות של השוטר, ולא נרשם לו דוח חניה. ספרו נא לאזרחי ישראל כמה יעילות אתם מגלים כשמדובר ברשות האכיפה והגבייה. חייב לא שילם? שני שוטרים מתדפקים על דלתו באישון ליל, אוספים את החייב-ה"פושע המועד" ומשכיבים אותו לילה בתא המעצר. "שאפו" על היעילות, המסירות ועל מילוי תפקידכם בנאמנות.
אך אני מסיר את הכובע כמנהג העולם, מרכין ראש ומשתתף בצערה של משפחת ויכמן ובצערן של כל המשפחות שאיבדו את יקיריהן. תחושתן ותחושתנו שהיה ניתן למנוע את הפשע המיותר אילו רק המשטרה הייתה מבצעת את המוטל עליה. אין תירוצים, אין נחמה. לא נסתפק בדברי הסבר והתנצלות.
אדוני, המפקח הכללי, מר יוחנן דנינו, צא מהמזגן ואתר את חם-המזג, את מפר הסדר הציבורי, את העבריין המועד! לקציניך צווה: נטשו את המשרדים והתחילו לשדר מהשטח! ומהשוטרים בפקודה: הפשילו שרוולים ובכך אולי תצמצמו את מספר ה"פאשלות"! מדובר בדיני נפשות ולא בדיני ממון. מבחינתנו, האזרחים, אין מקום יותר לאשראי.
תאריך:  06/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 יוחנן דנינו
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
משטרה תחת אזהרה והמפכ"ל במשטרע
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
דנינו הנראה ואינו רואה!! ל"ת
איש עצוב  |  8/05/12 15:07
2
משטרת הזבל!
יוסי המבקר  |  10/05/12 08:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
הקטל ברחובות גואה. אזרח יורד להשקיט נערים ומסיים בארון-מתים. ילדים רבים ואחד מהם מסיים בשקית שחורה. הכבישים גובים עוד ועוד מחירים. עציר במעצר נורה בסלון. והמשטרה? משטרע!
נרי אבנרי
גנבי המנדטים מקדימה מספרים לנו שאין תהליך מדיני בגלל נתניהו. יובל דיסקין נתן חיזוק, ועו"ד ויסגלס שמע, ואץ אל המקלדת. ועל אלה בדיוק נאמר: זכו רשעים פלשתינים שנעשתה מלאכתם בידי שמאלנים שקרנים. הלכתי לארכיון...
שמואל אבן
ברור שביטול ההסכם הוא החלטה שהתקבלה, או לפחות אושרה, בידי הדרג המדיני הבכיר ביותר במצרים, ואולם שתי המדינות מנסות להקטין את חומרת המשמעות הפוליטית של המהלך וטוענות, כי מדובר במחלוקת עסקית
שי אלבוגן
למשימה הזאת (על-פי חוקי ההלכה) כולם מגויסים. אפשר למצוא כל מיני סידורים למקרים מיוחדים, אבל פטור גורף – אין כנראה לאף יהודי. ויש גם צל"ש מיוחד
חניאל פרבר
מהו המנהג של ל"ג בעומר? מהי משמעותו? מדוע ציווה הרשב"י לשמוח דווקא ביום זה? ומדוע נוהגים להדליק מדורות דווקא בליל ל"ג בעומר?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il