X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחינת פעולותיה של המשטרה בעניין גל הרציחות הגואה, היא קשה, אבל יש מבחנים הרבה יותר פשוטים לבחון יעילות משטרה, כל אותם נושאים הגלויים על השולחן
▪  ▪  ▪
משטרת ישראל. עם משטרה כזו לא הולכים למכולת

מסמך הרפז הוא נושא ממנו ניתן ללמוד הרבה על רמת המשטרה שלנו. משטרת ישראל, המשטרה של מדינתנו היקרה לא מצאה כל חשש לפלילים מעבר לאיש שנחשד ישירות בזיוף, רק מבקר המדינה נכנס לתמונה, והופס יש לנו חשדות פליליים. הייתכן כדבר הזה? האם יכול להיות שבעל המקצוע, המומחה, לא רואה כל בעיה על-אף שהבעיות גלויות אל מול עיניו?
הן עד כדי כך גלויות עד אשר מבקר המדינה רואה אותם ללא כל משקפיים, והמשטרה לא רואה?, האם המשטרה עיוורת?, האם היא עוצמת עיניים?, האם גורמים חיצוניים למשטרה משפיעים עליה ומונעים ממנה למלא את תפקידה?, האם פיקוד המשטרה מתאים למילוי תפקידו? האם פיקוד המשטרה נכנע לתכתיבים חיצוניים?
כל אלה שאלות החייבות להישאל כאשר מבקר המדינה מוצא ראיות המחייבות חקירה פלילית, והמשטרה לא בסיפור הזה בכלל. ומדוע צריכים את מבקר המדינה על-מנת להעלות חששות כבדים לפלילים, בכל שרשרת של הנגיעה והשימוש במסמך הטמא הלז?
מדובר לפחות ברמטכ"ל אשכנזי, באנשי לשכתו, משפחת הרמטכ"ל, קציני צבא שונים, גורמים אזרחיים שהיו בשרשרת, הערוץ השני, עיתונאים בערוץ השני, אשר אחד מהם ההפך לפוליטיקאי ומראה בכך עילה רצינית ביותר לפגוע בממשלה באמצעות השימוש ההמוני בזיוף.
ומה אומר החוק על שימוש במסמך מזויף? ובכן בסעיף 420 לחוק העונשים כתוב המפורש שהמשתמש במסמך מזויף ביודעו שהוא מזויף, דינו כדין המזייף.
אם כן כל מי שהשתמש במסמך המזויף, והיו אלה לפחות כל אלה האמורים לעיל הם בבחינת חשושים (מלשון חשש) שעברו עבירה פלילית וכל אשר יש לבדוק הוא האם ידעו או לא ידעו שהמסמך מזויף, כי לפחות השימוש בו הוא ברור ומובהק, ובתפוצת ענק.
איך יודעים?
  • חוקרים, קוראים אותם לתחנה, ואם הם מאובטחים אז באים אליהם, מזהירים אותם שכל אשר יאמרו יכול לשמש נגדם, ובודקים האם ידעו שהמסמך מזויף כאשר השתמשו בו.
  • הולכים לפסיקה ושואלים מה טיב הידיעה הנדרש בחוק, ואז הפסיקה תפנה אותנו לסעיף 20 בחוק העונשין " מחשבה פלילית - מודעות לטיב המעשה, לקיום הנסיבות ולאפשרות הגרימה לתוצאות המעשה, הנמנים עם פרטי העבירה...." ועל-פי הפרשנות המקובלת בבית המשפט העליון, די בכך שהייתה מודעות ממשית לאפשרות שבמסמך מזויף, והייתה עצימת עיניים בנדון על-מנת למלא את דרישת המודעות הקיימת בחוק.
אז מי ידע על האפשרות שהמסמך מזויף ועצם עיניו? קודם כל העיתונאים באולפן של הערוץ השני, ובראשם יאיר לפיד, אייל ארד אמר להם לפני התוכנית "המסמך הוא תעלול או זיוף" מכאן שלהם הייתה מודעות ממשית ומחושית ואף יותר מכך לאפשרות המאד סבירה שהמסמך מזויף כי מי שכתב אותו לכאורה, אמר להם שזה המצב.
והם לא הועמדו לדין, אפילו לא נחקרו באזהרה.
והרמטכ"ל ולשכתו? האם עצמו עיניהם מהאפשרות שהמסמך מזויף? האם הם הכירו את בועז הרפז והיו מודעים להיסטוריה שלו? ודאי, האם התקשרו לאייל ארד לשאול מה פשר הדבר הזה? לא! האם התלוננו אצל מפקדיהם? לא! האם פנו לרשויות החוק? לא! הם המתינו לרגע המכריע, ואז שחררו אותו לאלופן של הפוליטיקאי לפיד, המנסה כעת לכבוש את הקובייה של אותם גורמים אשר מטרת המסמך הייתה לסכלם.
אז האם עצמו עיניהם? האם היה כר נרחב לחשש שמסמך מזויף? והמשטרה אפילו לא חוקרת, לא בודקת? זו משטרה זו?
ועם כזו משטרה, לא הולכים למכולת, עם כזו משטרה, כל אחד מאתנו עדיף שידאג לעצמו, כי אין משטרה שתגן עליו, לו ויכלר ז"ל ידע שזה המצב ייתכן לא היה יורד לרחוב, והוא היה חי עמנו היום, כמה חבל.

תאריך:  07/05/2012   |   עודכן:  07/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לנו משטרה שתגן עלינו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה אתה רוצה מהמשטרה ?
משפטן  |  7/05/12 20:12
 
- לא קראת את אשר כתבתי
ה.א.  |  7/05/12 21:06
 
- "הרשיעו ללא ראיות", הלפרין ?
משפטן  |  7/05/12 22:31
 
- התנשאות, לא בבית ספרנו.
ה.א.  |  7/05/12 23:59
 
- תיק קצב ללא ראיה-ישירה/נסיבתית
ע_הראל  |  8/05/12 14:36
 
- מה האזרח הפשוט רוצה מהמשטרה
יוסי המבקר  |  8/05/12 10:57
 
- ושהפיקוח העירוני יעזור למשטרה!
ע_הראל  |  8/05/12 15:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הן אזרחי צרפת והן אזרחי יוון הגבירו את כוחן של תנועות גזעניות ופשיסטיות, והעלו לשלטון מי שדוגלים במידה כזו או אחרת של בדלנות. דווקא ההבדלים בין המדינות הם ההופכים את התופעה הזו למדאיגה כל-כך
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
שרשרת האירועים האחרונים ועשרות אחרים שאינם מדווחים בכלי התקשורת, מעמידים סימן שאלה גדול ביחס לתפקוד המשטרה והבנת שוטרי השטח את תפקידם. מתקבל הרושם כאילו חלק מהשוטרים פיתחו את תסמונת 'הראש הקטן', הפקידותי, שכל תפקידו לתעד את ההתרחשות ולסמן וי שמשמעו - היינו, בדקנו, הכל בסדר
גרשון אקשטיין
בעוד תופי הבחירות הולמים בקצב הולך וגובר, הנה הכנסת כבר מתפזרת; "הדיל של נתניהו עם החרדים" זועקת הכותרת (ידיעות אחרונות) וציפי לבני הזכירה לכולנו, בנאום התפטרותה מהכנסת, שלא מונתה לראש הממשלה כי לא הייתה מוכנה לקבל את תנאי הסחיטה של המפלגות החרדיות. היא כנראה יודעת היטב מה היא אומרת, כי היא הייתה שם. אז מה עושים? יש הצעה לפתרון
נורית גרינגר
כאשר מוציאים את הלב של בן התמותה - הוא מת. להוציא ממדינת ישראל את רוח הציונות, יהרוג את המדינה היהודית
הרצל חקק
ספרה של פרופסור נורית גוברין קורא את יצירותיו של אהרון מגד, קורא את פני התקופה ואת רוח היצירה. מחקר שרוקם סיפור חיים, סיפור של יצירות לאורך שנות דור - ומעבר לכול, אנו עדים לחקר ספרותי שמבטא דיאלוג בין נפש היוצר לנפש היצירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il