X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האלימות נגד נשים שהיכתה בחברה הישראלית היא תוצר של תרבות ישראלית, המעודדת אלימות ופוגעת במעמד הנשים. העובדה שאנו מנסים להטיל את האחריות על העובדים הזרים או הערבים, מהווה התעלמות מכך שתופעת האלימות נגד נשים חוצה מעמדות וגזעים, והיא קיימת בכל המגזרים של החברה הישראלית
▪  ▪  ▪
אנס - לא רק מקרב ה"זרים"

האלימות כלפי נשים הולכת ומחריפה בחברה הישראלית, ובמקום שנפיק לקחים ונתמודד עם הבעיה, אנחנו מנסים להתחמק ממנה ולהאשים את ה"זרים" בבעיות שלנו. לא ניתן לייחס את מקרי האונס והאלימות שאנחנו רואים היום לעדה או למגזר מסוים, כי תופעה זו היא רחבה ומקיפה את כל המגזרים. זה התחיל בראש עיר יהודי שאנס את העובדת במשרד שלו, המשיך לפליטים מאפריקה שאנסו ילדה בת חמש-עשרה, ורק בימים אלו שמענו על ערבים שאנסו נערות בצפון.
אם החברה הישראלית רוצה להתמודד עם האלימות הזאת, אז אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש עמוק, שבו נבחן מה הם האלמנטים בחברה שלנו המעודדים אלימות כלפי נשים ונותנים לגיטימציה למעשים שאנחנו רואים היום. התשובה לשאלה זו כנראה מצויה בתרבות הישראלית, וחשוב שנחשוף את האלמנטים האלה כדי שנוכל למנוע את האונס הבא.
"החזק מנצח"
הבעיה המרכזית בתרבות שלנו, שגם גורמת לסוגים אחרים של אלימות, היא התפישה החברתית-כלכלית שהחזק מנצח. השיטה הקפיטליסטית מבוססת במידה מסוימת על התפישה הזאת, כאשר היא מתארת "מציאות דמיונית" מהטבע שבה יש מאבק הישרדות, שבו רק מי שחזק שורד. התיאור הזה של המציאות יוצר אצל האזרחים תחושה שהם יכולים ואפילו צריכים להשתמש בכוחם על-מנת להשיג את רצונם, גם אם בדרך הם רומסים את האדם האחר. לראש עיריית קריית מלאכי, בדיוק כמו לנשיא המדינה לשעבר שגם הוא מאותה העיר, לא היה אכפת בכלל מכך שהם הורסים לנשים שאנסו את החיים, והם השתמשו בעוצמתם כדי לרמוס את הנשים האלו בדיוק באותו אופן שהם התרגלו לרמוס יריבים עסקיים או פוליטיים.
תרבות "החזק מנצח" מציפה אותנו גם בהתנהלות הכלכלית שלנו, גם בשעות הפנאי שלנו, דרך תוכניות הריאליטי וגם בחיים האישיים שלנו, כאשר מטפטפים לכולנו כל הזמן שאין ערכים חברתיים אחרים מלבד חוקי הטבע. כל זה היה נכון אם היינו חיות בטבע ולא בני אדם שמנסים ליצור בסיס לחברה מוסרית שמבוססת על ערכים ובלימת יצרים. האונס הוא תוצר של חברה כוחנית שבה רמיסת האחר נחשבת לערך, ובתפישה זאת אנחנו צריכים להיאבק, כדי לייצר כאן חברה שבה לא תהיה אלימות כלפי נשים.
אחריות, חינוך ודוגמה אישית
התרבות הישראלית אינה שמה מספיק דגש על אחריות ודוגמה אישית, ולכן ישנה תחושה שהאלימות כלפי נשים בחברה הישראלית מקבלת לגיטימציה. אנשים בעלי סמכות בחברה הישראלית מתעלמים מהתפקיד המחנך שיש להם, ובמקום לשמש דוגמה, משתמשים לעיתים באמירות אלימות כלפי נשים, ולעיתים במעשיהם אף מעודדים אלימות כלפי נשים.
ידוענים שמתנהגים באלימות כלפי נשים ואנשי תקשורת שמעודדים הדרת נשים ממקום עבודתן הם דוגמה לאופן שבו מי שאמורים להיות ה"מחנכים" של החברה, הם אלה שמאפשרים לאלימות נגד נשים להרים ראש. אלימות היא בדיוק כמו שריפה ביער. היא מתחילה מ"בעירה קטנה" וכשיש לה לגיטימציה היא מתפשטת מהר מאוד לחברה כולה, מבלי שניתן לשלוט עליה או לצפות איזה שטח היא תבעיר.
ברגע שאנשים מוכרים או בכירים מפגינים אלימות כלפי נשים או שהם נותנים לגיטימציה לאלימות כזאת, אין פלא שהאזרחים ילמדו מהם ויתנהגו באלימות דומה. סמלי התרבות שלנו והמנהיגים שלנו חייבים לקחת אחריות יותר גדולה, כי הם מעצבים את אופייה של החברה כולה.
האלימות כלפי נשים היא בתוכנו וכמה שנדחיק אותה וננסה להטיל הכל על הזרים, כך היא תרים יותר את הראש ובסופו של דבר תכה בכולנו.

תאריך:  22/05/2012   |   עודכן:  22/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדרת נשים  עובדים זרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנסים מכל העדות והמינים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אתה מקשקש בביצים של האנסים
ירון זכאי 1  |  22/05/12 12:25
2
קישקוש זה לא מילה. זו הקלסיקה
פקה פקה  |  22/05/12 15:13
3
המפתח הוא בסטטיסטיקה
גידיק  |  22/05/12 15:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גלברד
תומכי המסתננים השייכים לחוגים קיצוניים של אנרכיסטים ויתר "אוהבי ישראל" קיבלו פרסום יתר בתקשורת שלא מזהה שמטרתם של ארגוני הזכויות היא להרוס את המדינה ע"י שינוי הרכב האוכלוסיה כדי להפוך את ישראל למדינת "כל אזרחיה". 60,000 מסתננים יחד עם מאות אלפי מהגרים בלתי חוקיים אחרים ידרשו בעתיד אזרחות ואיחוד משפחות
עו"ד ברוך בייגל
לעיתים קרובות סעיפי הבוררות בהסכם מנוסחים בצורה מעורפלת וחסרת משמעות. כתוצאה מכך, בעת מבחן, כאשר נשקלת הגשת תביעה או פנייה להליכי בוררות ואכיפתם, עשוי להתעורר צורך בהליכי ליטיגציה יקרים ומיותרים. סעיפי בוררות חייבים להיתפר לפי מידה - בהתאם לנסיבות של כל מקרה לרבות אופי הצדדים ותנאי העסקה
אלעזר לוין
שלושה גופים רשמיים, ועוד כמה לא-רשמיים, מפרסמים כל חודש נתונים על מחירי הדירות    הנתונים סותרים זה את זה    News1 מבקש להכניס סדר בבלגן    ניתן לסמוך רק על נתוני הלמ"ס    אין מסקנה אחידה    השמאי הממשלתי מנסה להשיג תמונה אחידה
אודי דקל, אורית פרלוב
שביתת הרעב היא למעשה, כלי נוסף בארגז הכלים הפלשתיני נגד ישראל, שאינו כולל מאבק אלים של טרור ואלימות, אלא הפעלת לחץ על ישראל במימד התודעתי, תוך סימון לאפשרות של אובדן שליטה במצב, במידה שאחד הכלואים ימות ברעב
נסים גבאי
מה לכם, המפכ"ל והשר לביטחון פנים, שתגלגלו עיניים? המסתננים והעובדים הזרים אונסים? גונבים? מה אתם רוצים שהם יעשו? ישחקו שש-בש?! מושחתים, נמאסתם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il