X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם זה נשמע כמו כתב אישום ומתנסח כמו כתב אישום, אז בטח. לעיתים רחוקות, אנו נתקלים במקרה, ששני גופים בסדר גודל זה, במעמד ובכוח, נאבקים אחד בשני ועוד באשמה של אי אמירת אמת, ובניסוח של שקר. פרשת "הרפז", מלכתחילה, נוהלה ונחקרה לא נכון. עתה חייבים בחקירה פלילית
▪  ▪  ▪
גבי אשכנזי, בועז הרפז. פרשה שאסור לטייח [צילום: מן הטלויזיה]

"מהו שקר? - אין זה אלא אמת במסכה" (לורד ביירון)
"מהמקום הפחות חשוד, בורחת הארנבת" (פתגם עממי)
בריב, סכסוך סמכויות, שליטה על האמת - התוצאה תהיה ש"הארנבת" - מר הרפז, יברח מהאחריות ומהמעשים התחבולניים שהיה מעורב בהם, והאמת כן האמת - תיפגע ולא תצא לאור.
כל הפרשה החלה ברגל שמאל. מיד עם היוודע על המסמך המזויף ועל תוכנו, ובעיקר מטרתו הייתה צריכה להיפתח חקירה פלילית מקיפה.
יש להדגיש - המשטרה לא קובעת את היקף החקירה, ולא תמיד את מטרותיה. במקרה הנתון היה על היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה, בשל הנושא הרגיש והדמויות המעורבות בו, לפתוח בחקירה מקיפה ולא להסתפק בבדיקה שטחית, האם המסמך מזויף. המשטרה מצידה הייתה שמחה בחלקה, לא להכניס ראש בריא לסכסוך חולה, ועשתה את מה שביקשו ממנה ולא יותר.
ברגע שהחומרים הועברו למבקר המדינה והתברר שהמסמך הוא "קצה קרחון" של שערורייה ציבורית וביטחונית, נרמז לא פעם מלשכת המבקר שיש צורך בחקירה פלילית מקיפה.
באתר ynet, מתפרסמות ידיעות, לפיהן עולה ממכתבו של המבקר, שיש חשדות שארז ווינר (עוזר הרמטכ"ל בדרגת אל"מ), פעל בידיעת הרמטכ"ל גבי אשכנזי, בכל הפרשה הסבוכה הזו, וטענותיו התמימות כביכול, שלא ידע, לא שמע, לא היה מעורב - אינן עולות בקנה אחד עם עובדות האירוע.
הן על-פי היועץ המשפטי והן על-פי המבקר - יוצא הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי לא טוב. מתברר - שהדמות השקטה והנקייה והתמימה כביכול, רחוקה מהמציאות, בה צריך מרפקים, תחמנות, נכלוליות ומסתבר שאשכנזי למד כל זאת תוך תנועה לרמטכ"לות.
חבל מאד שעם חקירה פלילית או בלעדיה, הכתם או העננה שתלווה את המשך פעילותו של גבי אשכנזי - תפגע קשות בדמותו ואמינותו.
אם אכן אין לו קשר בכל התככים של המסמך ועורכיו - יקום וידרוש נמרצות את החקירה המקיפה. לא יקום ולא ידרוש וייתן לאחרים, מקורבים יודעי דבר, יודעי סוד וכו'... לטייח את הפרשה, הנושא לא ירד מסדר היום הציבורי ויצוץ כל פעם מחדש.
מי צודק היועץ או המבקר?
בשני המקרים התוצאה צריכה להיות זהה. לאמור: חקירה פלילית מקיפה של כל האירוע, עם פרסום וגילוי כל החומרים שנאספו עד כה בפרשה. אותנו כציבור הסכסוך מעניין פחות והוא משני - אותנו מעניין שפרשה כזאת תתוחקר ותלובן במלואה.
לא לשכוח מדובר ברמטכ"ל מכהן (דאז), באיש מילואים שידיו בכל, איש עסקים שגם מרוויח מכל הקשרים בלשכת הרמטכ"ל ובמשרד הביטחון. רמטכ"ל מיועד שהודח, ולשכת שר הביטחון - שהושמצה ומעורבת בפרשה. אסור פרשייה מעין זו - לטייח, זאת תהיה טעות מוסרית וציבורית.
ונניח שהיועץ המשפטי צודק, המבקר היסס תחילה, לא הדגיש את נושא החקירה הפלילית, אז מה? האם המסקנה של היועץ היא - לרדת ולעזוב את הנושא!. היועץ והמבקר יכולים להמשיך בוויכוח המעניין ביניהם, הפרשה חייבת להיחקר, מהר, חזק ובצורה אלגנטית.
כאשר שני "אריות" - נלחמים על שטח המחייה שלהם, התוצאה עלולה להיות קטלנית, דם יישפך, פציעות ואולי גרוע מכך. ומעל לכל - אסור שיישאר רושם ולו הקטן ביותר, שהיועץ המשפטי לממשלה מתחמק מחקירה ומנסה לטייח הפרשה. אסור שאנחנו הציבור - נהנה מהקרב, אך נשכח את מטרתו.
שר הביטחון הותקף בתקשורת, הרמטכ"ל הוצג כדמות נקייה ללא כוונות בסוגיה. אלוף הוצג כמפר חוק סדרתי ולא זכה בתפקיד.
אשת הרמטכ"ל, שולחת כ-2000 מסרונים להרפז - דמות מסתורית עם קשרים בצמרת, ומכתב מזויף.
אם יש צדק - יופיע מיד!

תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  06/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועץ המשפטי לממשלה נגד מבקר המדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הצגה כדי להסיח את דעת הקהל
מהאמת הלא נעימה  |  6/06/12 09:40
2
עברינות גלנט אינה קשורה לנושא.
אהוד פרלסמן  |  7/06/12 04:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
יורם קניוק, מתוך אותו הייאוש שהילך בכנס השמאל הישראלי, הגיע למסקנה הקיצונית לקום וללכת מפה. אולם בדרכו החוצה תרם תרומה גדולה, בגלותו שהמלחמה על הזהות היהודית של המדינה היא היא גרעין הליבה האמיתי במלחמה הפנימית שבין השמאל לימין. וכך יוצא, שירושלים ויש"ע הן רק שדה הקרב שבו יוכרע, מי ינצח במלחמת היהודים והערבים על השליטה בארץ
גורי גרוסמן
נתניהו הפך באחת לממשיך דרכו של שרון, ולא ירחק היום ששנוא השמאל, יהפוך לחביבו, כפי שקרה לפניו לאריאל שרון
רו"ח יפעת שעיה, משה וייס
נייר עמדה של רשויות המס מאמץ פרשנות ליברלית בסוגיית שיעור הזכויות שניתן להקצות בהקצאה פרטית למשקיעים חדשים לאחר מיזוג או העברת נכסים בתקופת המגבלות
אלכס נחומסון
בהיבט הצבאי הייתה מלחמה זו פאר היצירה של תכנון, יישום ומצביאות. שילוב של הכנה מדוקדקת, משמעת, איכות מפקדים, מוטיבציה ורוח לחימה. המלחמה הזאת הודממה. לאורך שנים, התקשורת הצניעה את יום השנה לניצחון הזה באזכורים קצרצרים, אם בכלל
אלכס נחומסון
ארבעה חודשי מאסר שגזר השופט צבי סגל על עבריין פגע וברח מהווים הוכחה ניצחת כי שיקול דעתם של שופטי ישראל לקוי מיסודו. ואם נוסיף לכך את אטימותם והתעלמותם המוחלטת מהביקורת הציבורית (שמהווה תנאי הכרחי להפקת לקחים ולתיקון), הרי שמדובר בצורך בהול להגביל בחוק את שיקול דעתם. החובה לספק צורך זה - על הרשות המחוקקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il