X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קצינות מתנגדות לגיוס חרדים הן חוששות מן המכשולים שיוערמו עליהן החרדים חוששים מן המכשולים שהם יצטרכו להתמודד מולם שניהם צודקים!
▪  ▪  ▪
חרדים בלשכת גיוס [צילום: פלאש 90]
ייכלא ובל יעבור
הצבא עלול להיות מכשול גדול לאלה שגדלו במסגרת מוקפדת, שמרנית ומבדילה. החידושים, המתירנות, עירוב רשויות ומינים בצבא עלולים לבלבל אותם והרבנים יצטרכו לענות לחיילים: האם להתעקש ולהיכנס לכלא? התשובה תהיה כנראה חד-משמעית: לכלא!

מספר קצינות בצה"ל בדרגות שונות פנו אל ביבי נתניהו בבקשה לוותר על גיוס החרדים. בקשתן זו מובנת. אם יגיעו הרבה חיילים חרדים לצבא, שום דבר לא יעבור הלאה לסדר היום בלא ערעור, ספק או התנגדות. על אחת כמה וכמה כשמדובר בנשים שתהפוכנה למעמסה. בעצם נוכחותן.
לקח לצבא זמן רב להגיע למצב בו נשים הן כמעט שוות לגברים. הן נמצאות בכל מקום ובכל פעילות ומתקדמות ונהנות ממעמדן, מעבודתן ומדרגתן. אם יצטרפו אל המערך הזה חיילים חרדים שבודקים כל דבר בציציותיו, יפתחו שולחן ערוך, יפתחו גמרא, יתקשרו לרבי - מה עושים? מותר? לא מותר?
שהרי אין ספק שהצבא עלול להיות מכשול גדול לבחורים, לאלה שגדלו במסגרת מוקפדת, שמרנית ומבדילה. החידושים, המתירנות, עירוב רשויות ומינים בצבא עלולים לבלבל אותם והרבנים יצטרכו לענות לחיילים: האם להתעקש ולהיכנס לכלא? התשובה תהיה כנראה חד-משמעית: לכלא! - ברור שכן! יש גבולות ברורים שיש להגן עליהן ואינני מתכוונת לגבולות המדינה, אלא לגבולות ההלכה - הגבולות עליהם ייהרג -ייכלא ובל יעבור.
וגם אם הצבא ירויח עוד חיילים והמדינה תוכיח שוויון בחובות, הרי שהמדינה תפסיד כמה מחיילי שמירת התורה שלה. כולי תקווה שאם יגוייסו החרדים, ידעו בציבור החרדי למצוא את הדרך הטובה והנכונה לשילוב הבלתי נמנע שלהם בצבא.
כפל צבאי
ובכל זאת, אם יגוייסו חרדים לצבא, הם יהיו מטובי החיילים. רמת המוסר הגבוהה, הנאמנות והיושר האישי יעמדו לזכותם. הם יוכלו בלי קושי להתגבר על מכשולים רבים. הם יתחשלו ויוכיחו שחבל שלא עשו את זה קודם. הם יוכלו לשרת במודיעין, בשב"כ, אולי גם בחיילות הקרביים ויוכיחו עצמם בצורה הטובה ביותר.
הקשיים יהיו רבים מספור. המכשולים עבור גבר דתי בצבא הם רבים מאוד. הם ימצאו עצמם במצבים שלא הכירו. מצבים שמעולם לא למדו להתמודד מולם. אישה מפקדת, צוותות דיון עם נשים, פקידות, כנסים מעורבים, שירת נשים, הרצאות נשים - שגם הן אסורות על הגבר הדתי, זהו ממש היפוך עולמם. יהיה דיון ציבורי, תהיה מחאה. תהיה צעקה גדולה ואם בציבור הדתי-לאומי דנו ופסקו לכאן ולכאן, הרי שבציבור החרדי אין פשרות, אין התפשרות.
הסוף יהיה אולי שמישהו יצטרך ללכת - או הנשים, או החרדים. או שיפוצל הצבא לצבא כפול ובו גדודים גבריים חרדים על טהרת המין הגברי. זו, לדעתי, האפשרות הכי טובה ונכונה. מפקדים חרדים (כן. כמו יהודה המכבי, למה לא?) פקידים חרדים, נהגי בוס חרדים, עושי קפה חרדים. כמו להבדיל, אצל הרבנים החשובים שכל המקיפים אותם הם גברים וזה עובד מצוין!

תאריך:  19/06/2012   |   עודכן:  19/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חרדות מגיוס חרדים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק להכניס את החיילים החרדים
הרועץ הכלכלי  |  19/06/12 19:36
2
צבא כפול - רעיון מעולה
בת מרים  |  20/06/12 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
בן כספית חושב שהקוראים שלו מטומטמים. הוא מכחיש את שנאתו לנתניהו, ומבטל את הקביעה של רזי ברקאי שאמר: חלק מהתקשורת קשרה קשר נגד נתניהו. אם לא יטפל בעצמו - האמינות שלו תתרסק. בן כספית על מסלול התפוגגות. הלכתי לארכיון...
אריה רייזל
בישראל מוצגת התמונה בסוריה בצורה חד-צדדית ופרופוגנדית. מוצג מאבק בין ה"טובים" ל"רעים" כאשר ה"רעים" טובחים ב"טובים" כשהסיבה היחידה היא המשך שמירת השלטון בידי ה"רעים". זו איננה התמונה. המאבק הוא מאבק אידיאולוגי בין שני סוגי אוכלוסיה
שולמית קיסרי
ריח התירס נשמר כזיכרון שלא יאבד לנצח למי שהיה ילד ולמי שהייתה ילדה לפני יותר מחצי מאה. ריחות המעדנים שעלו מהדודים וטעמם של התירסים שהתבשלו שם שעות, טובים פי כמה ממעדני השפים שאנחנו אוכלים היום במסעדות. ככה זה עם זיכרונות ילדות - הם מתעצמים לממדים מיתולוגיים
יוסף עברון
שמעון פרס, למרבה הצער, איננו ולא יהיה דוד בן-גוריון, ושום הופעה קרקסית לא תשנה זאת, ושום מצבור של מדליות. לא עובר עליו יום בלי הכרזה חדשה, בלי איזו אמירת כנף "חכמה", כשהמטרה היא לא לפנות את הבמה הציבורית, לא להימחק מהתודעה, לשרוד... לשרוד בכל מחיר, אך עם הרבה כבוד
משה חסדאי
את מנגנוני ההגנה החשובים שאנה פרויד זיהתה בנפש הפרטית, ניתן גם לזהות בנפש הציבורית. אותם מנגנוני הגנה ניתנים לזיהוי, גם בכניעת המתנחלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il