X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איש דגול טרם פטירתו מן העולם: "להביס אותי איש לא הצליח, כי תמיד לעצמי הייתי מובס. אנשים מחפשים לנצח אותי. העולם מחפשים לחזק את האני שלהם ולכן מחפשים לנצח אחרים"
▪  ▪  ▪

לאחי ורעי היקרים ה' עליהם יחיו. ובעזרת ה' נזכה לראות ישועות גדולות בקרוב. יש הרבה דברים שאנו רוצים לומר ולחזק את כל אנשי הקהילה הקדושה "שובה ישראל", אחרי ימים אשר בחוץ נשמעים רעשים צורמים, אך ידעו צדיקים שבפנים אצלנו הכל רגוע מאוד, וכשהכל ייוודע ויבינו שזה המשך של שרשרת, חוליה אחר חוליה, של הארבע שנים האחרונות.
הקב"ה נותן ייסורים קשים ונאמנים, והקשו חז"ל: מדוע נאמר נאמנים? אלא נאמנים הם הייסורים - ברגע שהם צריכים לעזוב את האדם, באותו רגע הם עוזבים, ולא רגע אחד יותר. בטוחים אנו ומקבלים עלינו את דין שמיים, שברגע הנכון אשר נכתב שכל הייסורים יעברו, הכל יעבור ברגע אחד.
וידעו צדיקים שכל ימינו הקפדנו אנו וסביבתנו על כל נקודה, ואף הקטנה ביותר, בעניין דינא דמלכותא, וכל אשר פעלנו כל חיינו והנהגנו את מנהלי הישיבות בכל מקום ומקום בעולם "לדווח" על כל פעולה, ובוודאי שאנו דיווחנו על כל פעולה בעבר ובהווה וכולי. ועוד היד נטויה; יש דברים אשר מה שהשכל לא עושה, הזמן עושה, ויש זמנים שעליהם נאמר "בשובה ונחת נושע" ופירשו המפרשים: בשובה, מלשון ישיבה בנחת, בשקט, אז נושע, אז באה הישועה. וישנם זמנים, כשם שמקבלים שכר על הדרישה, כך מקבלים שכר על השתיקה.
אי-אפשר לשבור רוח של עדה שלמה
מול עינינו בימים אלו אנו רואים את התלמידי חכמים, את היתומים והאלמנות, את השיעורי תורה וחיזוק הרבים, ארבע שנים היצר הרע נלחם להחליש את הכוח הזה, אך אינו מצליח.
מסופר על בעל התניא שהיה מקדושי עם ישראל אשר הלשינו עליו לשלטונות ברוסיה דברי שקר קשים ורעים, באו השלטונות ולקחו אותו לחקירות יותר מחמישים ימים והצדיק היה בצער גדול ביותר. באחד הלילות ראה מחזה - את רבנו הבעל שם טוב ואת המגיד הגדול ממזריטש. שאל אותם: מדוע הקב"ה נותן לי ייסורים גדולים כאלו? ענו ואמרו לו: משום שלימדת הרבה תורה והמלאכים הרעים נלחמים נגדך. שאל אותם: וכשאני אצא מכל זה, האם אני אעצור מללמד או אמשיך? אמרו לו: תמשיך בכל כוחך.
כשהיצר הרע רואה שאינו מצליח בשום דרך להכניע דרך, לא עם מחלות ולא עם מלחמות אכזריות ולא מובנות, הוא בא בדרך הזאת, אך הרבה אנשים אם היו יודעים את אשר יודעים היום או ידעו, היו רוצים שהרבה דברים לא יישמעו ולא ייוודעו. אפשר לשבור קיר ברזל, כל דבר אפשר לשבור, אך רוח של עדה, אמונה של חלק נכבד מעם ישראל, אי-אפשר לשבור.
מחשבות על ניצחון - תחילת ההפסד
מסופר על איש דגול ובעל מעלות נפש גדולות שעמד להיפטר מהעולם. ביקשו קרוביו לגלות להם כמה סודות מחייו המרתקים, ענה ואמר להם: דעו לכם שאיש מעולם לא הביס אותי. זה הסוד הראשון שלי. כששמעו קרוביו את הדבר הזה התפעלו ואמרו לו: מעולם לא אמרת לנו את זה, גם אנו רוצים להיות מנצחים כל הזמן, תלמד אותנו את הסוד שלך. ענה ואמר להם: עשיתם טעות גדולה, אמרתי דבר שונה ממה שהבנתם. אני אמרתי איש לא הביס אותי, אתם אומרים איך מנצחים את כולם, אלו שני דברים מנוגדים בתכלית זה לזה אף שהם נשמעים זהים אחד לשני.
בכל אופן ביקשו קרוביו להסביר להם את דבריו ואז ענה ואמר להם: להביס אותי איש לא הצליח, כי תמיד לעצמי הייתי מובס, איני מחפש ניצחון. אנשים מחפשים לנצח אותי. אין במה לנצח, משום שבפני עצמי אני מובס. העולם מחפשים לחזק את האני שלהם ולכן מחפשים לנצח אחרים.
תחילת ההפסד של האדם, זה כאשר הוא חושב על ניצחון. אנו חיים מתוך אמונה חזקה בהקב"ה ומול עינינו כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד. ויודעים שמה שהשכל לא עושה, הזמן עושה, ולנצח דרך אי-אפשר, וכשהתמונה בשלמות תיוודע, רווח והצלחה יעמודו ונזכה לישועה גדולה.

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פסח רויטמן
לקראת הגשת רשימות המועמדים לחברות בכנסת הבאה רותחת הקלחת הפוליטית-מפלגתית ואירוע רודף אירוע
אביתר בן-צדף
אם לא תהיה לנו הסברה יעילה בערבית, ואם לא נחשוב כל הזמן על השפעה על דעת הקהל הערבית - לא ננצח לעולם, אלא רק ניצחונות פירוס
יחיאל אמיתי
זה לא כישלון טוטלי של מדיניות החוץ של ישראל, זה התחלת כישלון של אירופה שצועדת בהתמדה ובקביעות לקראת הפיכתן בעוד X שנים למדינות מוסלמיות מובהקות
חיים שיין
החלטתה של ממשלת ישראל לבנות אלפי דירות בירושלים ובסביבותיה היא התשובה המדויקת לקמים על בירתנו. חובה לבנות ללא לאות ובנחישות דירות קטנות ודירות גדולות, דירות גן ודירות גג, דירות לחרדים ודירות לחילונים. לבנות מהר ולא להמתין
יוסף דוריאל
ההגדרה הידועה להבדל בין חכם ופיקח אומרת שחכם לא נכנס למלכודת שהפיקח יודע איך להיחלץ ממנה. חוכמת קברניטי מדינה מחייבת כושר חשיבה לעומק וחיזוי התפתחויות לטווח ארוך. על זה כבר ויתרנו שנים, בתקווה שקברניטים פיקחים יידעו איך לצאת מהמצבים הקשים אליהם נקלענו, אך מתברר שגם את זה אין לנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il