X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין מגיני ירושלים לבין בוניה האמיתיים על מהפכה חדשה במערכת הבריאות: קיצור תורים וטיפול מהיר בלי שר"פ וביטוח משלים: ישראל מאמצת מודל גרמני עתיק
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מגיני ירושלים
כ"עונש" על הכרת האו"ם בפלשתינים, הכריזה הממשלה שהיא תבנה עוד 3,000 דירות בירושלים ובשטחים. המחאה העולמית, כוללת מידידותינו, הייתה הפעם חסרת תקדים בעוצמתה.
ניחא המחאה. אבל כשממשלת ישראל כורכת בהצהרותיה את הבניה בירושלים עם הבניה בהתנחלויות ומכריזה עליהן יחד, לך תסביר אחר כך לעולם שזה לא אותו דבר.
פעם אמרנו שיש הבדל בין בניה פוליטית בחברון ותפוח לבין בניה רגילה בירושלים שהיא בירת ישראל. כך גרס ועשה טדי קולק, ובנה בקצב וללא הפרעות. אבל כשממשלת ישראל הנוכחית קמה ומצהירה פתאום שזה אותו דבר, היא אומרת בכך שגם ירושלים תהיה נתונה למשא-ומתן על פינוי. כי זה שתפוח ומאחזיה יפונו יכתשו וינתשו, על זה כבר אין הרבה אשליות. אבל למי שיש לו - שייסע לחורבות גוש קטיף ובנותיה, ובדרך יעלה גם לקבר הסבתא רבתא שלהם, ימית.

הבניה שתתגשם

רמת שלמה, היכן שבסופו של דבר יבנו שם 1,700 דירות נוספות, היא שכונה חרדית חדשה בירושלים, ששום ישראלי חילוני לא נכנס אליה בכלל. זו שכונה של חצרות רבנים וקהילות חרדיות, וזה גם מאגר קולות ובוחרים של אלי ישי, משה גפני, מאיר פרוש ודומיהם.
עכשיו לך תסביר לאובמה שזה לא קשור לאו"ם, ושזו לא בניה מסיבות מדיניות, אלא סתם בניה מסיבות קואליציוניות, ואותה אי-אפשר לעצור. כי יותר ממה שהאו"ם מפחיד את נתניהו, אלי ישי מפחיד אותו.

אחיות רחומות וטיפול רפואי

בכל מדינה מחשבים מראש כמה רופאים ידרשו לאוכלוסיה בעוד 10שנים, בודקים כמה רופאים יצאו עד אז לפנסיה, ומרחיבים בהתאם את מספר הסטודנטים הנקלטים ללימודי שנה א' ברפואה כדי שיהיו מספיק רופאים בעתיד. רק בישראל לא עשו זאת.
שנים רבות קיבלנו עליות עם הרבה רופאים, עד ששלחנו רופאות רוסיות לעבוד כפועלות נקיון. עכשו השפע הזה נגמר. גל העליה האחרון היה מאתיופיה והבאים צפויים להגיע בקרוב מסודן ניגריה וחוף השנהב, כך שאתם מבינים למה חסרים לנו רופאים.
לנוכח המחסור ברופאים, מתכנן משרד הבריאות להסמיך בקרוב אחיות לבצע לבדן טיפולים שרק רופאים רשאים לעשות. אחיות כאלה תוסמכנה מעכשו לקבל בעצמן החלטות טיפוליות, לרשום מרשמי תרופות, להפסיק ולשנות טיפול תרופתי וכדומה. כמעט כמו רופא.
נוהל זה הזכיר לי כי עם עלייתו לשלטון בשנות ה-30 הוציא היטלר צו שאסר על רופאים יהודיים לטפל בגרמנים ארים. התוצאה המיידית הייתה קריסת מערכת הרפואה בגרמניה. מסתבר שכמו משרד הבריאות שלנו, גם היטלר לא הכיר את העובדות: היהודים מנו אומנם פחות מאחוז אחד מאוכלוסית גרמניה, אבל הם היוו 30% מכלל רופאי גרמניה, וביום שהם הוצאו מהמשחק, נתברר לשלטונות גודל המשבר שנוצר.
לנוכח הבעיה קם היטלר והסמיך מייד את כל האחים המעשיים שעבדו קודם לכן כעוזרי רופאים, כמומחים במקצוע חדש ברפואה: "הילפרקטיקר". בתרגום חופשי לעברית זה משהו כמו "רופא מעשי" או "מרפא מעשי", והם הוסמכו בחוק לעשות כמעט כל מה שרופא היה רשאי לעשות. וכי למה לא? האם עוזר הרופא לא ראה איך עושים טיפולים? האם הוא לא התבונן איך הרופא שלו מאבחן חולים, רוקח תרופות או מטפל בחולי סרטן? האם הוא לא עוזר לו בתיקון שברים וניתוחים קלים? אז הוא בטח כבר יודע.
מכיוון שתכף אחרי זה גרמניה גררה את אירופה למלחמה שבכל יום מתו בה איזה 100,000 איש מרעב וקרבות, או כחלק ממדיניות השמדת החולים והחלשים, אז איש לא הוטרד מהשאלה אם איזו זקנה גרמניה בדרזדן מתה מפגז סובייטי תועה, מפצצה בריטית מכוונת או מתערובת הטלק שקיבלה כטיפול במחלת הכבד שלה.
גרמניה ההיא נעלמה בינתיים, אבל המקצוע הרפואי המוזר הזה לא בוטל. בגרמניה המודרנית, בה אסור לתת כיום שום טיפול רפואי שלא ע"י רופא מוסמך, ואפילו דיקור סיני ניתן רק עי רופאים בוגרי רפואת המערב, שורד עדין וקיים מקצוע ה"הילפרקטיקר" הזה, ומעסיק אנשים שהידע המקצועי שלהם נשען בבסיסו על ספרי מכשפות ומסורת איכרים, ושיטות האבחון שלהם כוללת עלוקות חיות, כוסות רוח ועשבי מרפא שהם עצמם ליקטו בבוקר בשדה. החוק מכיל גם רשימת ניתוחים קלים שהם רשאים לעשות לכם. אפשר גם במטבח או במרפסת.
עכשיו משרד הבריאות שלנו מנסה להרגיע אותכם ומסביר שהאחיות המומחיות שלו, אלה שבקרוב תוסמכנה על ידיו להיות "חצי רופא", תטפלנה רק בחולים כרוניים, בפגים ובחולים סופניים. וזה בדיוק מה שמדאיג: אפילו היטלר לא היה מנסח את זה טוב יותר.

תאריך:  07/12/2012   |   עודכן:  09/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
פריצי, לא התבלבלת מעט
נחום שחף  |  8/12/12 16:14
 
- לפעמים עד שאנו גומרים מאמר
נחום שחף  |  8/12/12 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
מהלכי האימים מייחלים שנבואות הזעם שלהם יתגשמו, אפילו שיפגעו בישראל, ובלבד שהממשלה ה"מקולקלת" של בנימין נתניהו תעבור מן העולם
ציפי לידר
בין חנוכה לפרשת וישב: מסלול הקידום של יוסף הצדיק    מדוע חזה את מותו של שר האופים?    מפלס הכינרת הוא נס? התשובה היא כן    מוסיף והולך
איתן אראל
בעקבות הכרת ארגון האו"ם ביישות מדינית פלשתינית בארץ ישראל - לוּ אני ראש ממשלת ישראל ובהיותי מלֵא ביותר משֶמֶץ זהות לאומית/מדינית יהודית, כי אז פעלתי מיידית כדלקמן    מכתב להנהגה
דן אלון
בחמשת הקסמים שסקרנו בפרק הקודם, ראינו את ההבטחות הגדולות בכלכלה, בממשל, בביטחון, בחברה ובמדיניות החוץ. ההבטחות הגדולות שלפני, ועליבות התוצאות שאחרי. הכלכלה נפלה. הממשל נכשל. הביטחון נפגע עם הרתעה שנשחקה. מדיניות החוץ של הקוסם הקימה את "ארץ הקסאם". הוא היה הקוסם המושלם, אבל הקסם, אפעס, נעלם!
דרור אידר
בילבלתם בין ההיסטוריה שלכם לשלנו: הייתם קולוניאליסטים, קבעתם גבולות בלתי אפשריים וחשבתם לנצל את המסכנים; אבל אנחנו חזרנו הביתה, כצאצאים של הארץ הזאת; אדם לא יכול להיות כובש בביתו שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il