X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא משנה אם אתה בכלל מאמין באלוהים, לא היית רוצה להיות במדינה שיש בה בסיס של יהדות? הרי זה מה שמבדיל אותנו מצרפת, רוסיה, אפריקה או כל מדינה אחרת בעולם
▪  ▪  ▪
מתנפלים על החרדים [צילום: פלאש 90]

יש משהו מאוד מדכדך בדרך שבה מתנהלת היום התקשורת, בהתנפלות הגדולה על כל החרדים. זה בכלל לא משנה האם הם דתיים רגילים, חרדים, לומדים תורה או לא לומדים תורה, העיקר שהם ילכו לצבא ויעשו את זה היום. כולם רוצים אותם בצבא.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני לחלוטין תומך בעובדה שכל מי שלא לומד תורה באמת, ילך לשירות אזרחי, צבאי, עבודה וכל שאר הדברים שמחייבים החיים כאן בארץ ישראל, אין ספק בכלל, אבל התחושה שלי האישית (בתור אדם חילוני) היא שאנחנו כחברה לוקחים את זה קצת רחוק מדי.
נכון, מהפכה חברתית זה מצוין, שוויון בנטל זה דבר מדהים, אבל האם השורש היהודי שלנו לא ילך קצת לאיבוד ברגע שלא יהיו תלמידי ישיבות בכלל? הנה כמה נקודות שאני רוצה להתעכב עליהן ולהדגישן:
1. אנחנו לא מנהטן - הרבה פעילים של תנועות חברתיות אזרחיות מסבירים לי בכל הזדמנות שהעניין בכלל לא זה, הרי בניו-יורק, במנהטן, יש הרבה מאוד דתיים שהולכים לעבוד ביום ולומדים תורה בערב, "להם זה מצליח בסדר גמור" - כך כולם טוענים.
אז להם זה מצליח, אבל מה זה בעצם קשור אלינו? אנחנו הרי לא בחרנו לגור במנהטן, אנחנו גרים בארץ ישראל עצמה וכאן נראה לי שאנחנו כן רוצים שיהיה חלק של לומדי תורה שמתפללים על ארץ ישראל כל היום.
אני בכלל חושב שזה מנותק מכל אינטרס דתי או חילוני כלשהו, הרי לא משנה אם אתה בכלל מאמין באלוהים, לא היית רוצה להיות במדינה שיש בה בסיס של יהדות? הרי זה מה שמבדיל אותנו מצרפת, רוסיה, אפריקה או כל מדינה אחרת בעולם.
2. למה בזעם - נגיד שבאמת צריך לגייס את כולם, נניח שהם כולם צריכים ללכת עכשיו לחפש עבודה, אבל למה הזעם הזה? למה בעצבים? למה בשנאה?
אני חייב להודות שאני נורא נהנה לראות את חברי הכנסת של שס מתפתלים ולא יודעים מה לעשות עם עצמם ואיך לצאת מזה, אך נראה לי שהשנאה כלפי החרדים הולכת קצת רחוק מדי, הרי הם עדיין אנחנו, לא?
3. מה ייצא מזה? - אני חייב להגיד שהפואנטה מאחורי המהלך הזה, קצת הלכה לי לאיבוד, הרי צה"ל לא באמת רוצה את כל החרדים, אין לו מה לעשות איתם; מקומות עבודה בטח לא רוצים אותם, גם להם אין מה לעשות איתם; אז מה העניין? האם עדיף שהם יחתמו אבטלה או יהיו פטורים מהצבא על אי-התאמה?
האם לא יהיה הרבה יותר חכם לעשות את הדברים לאט-לאט ועם הרבה חוכמה ונחת רוח? במיוחד ובעיקר בלי השנאה היוקדת שמורגשת באוויר. הרי הם נמצאים שם בשבילנו, גם אם אתם לא מאמינים שהעולם קיים בזכות צדיקים, למה לא להשאיר איזה סימן יהדות?

תאריך:  07/02/2013   |   עודכן:  07/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאן אנחנו הולכים ב-2013, גיוס הישיבות?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צבא ההצלה לתרחישי רעידת אדמה ל"ת
ה.א.  |  8/02/13 07:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
לבני מכרה את "ביבי אסון", האשימה את לפיד שהוא רץ אל ביבי. נאה דורש נאה מקיים הפך לנאה דורסת ונאה מקמבנת. והנה היעד האמיתי של הבחירות. תיקים, משרות למקורבים בשירות הציבורי, וגישה לקופה הציבורית. כל השאר זה סיסמאות נפוחות עטופות בתחרה שחורה מבישה. ארבע שנים אחרי, היא שוב ממליכה את ביבי. ציפי לבני כבר לא תקווה, רק תיק
עו"ד יניב מויאל
שינויים לא מתרחשים בסיסמאות, במיוחד לא כאלה המבוססות על תפיסות ישנות. השינוי חייב להיות בתפיסת הציבור את תפקיד המדינה. יאיר לפיד, על סמך תוכניותיו והתבטאויותיו, מביא איתו מטען שלם של תפיסה ישנה בעטיפה חדשה. אותה תפיסה, שהביאה לנתק בין המדינה לאזרח מלכתחילה
נרי אבנרי
בברנז'ה יודעים שמעריב בתקופת אמנון דנקנר כעורך ראשי סיפק לאולמרט שירותי ליווי בלתי אתיים. על זה דרוקר לא עשה תחקיר. ולמרות שהצהיר שהוא נכון לעשות תחקיר על ידיעות אחרונות, אני מהמר שלא יעז    הלכתי לארכיון...
רועי אורן
אם ברוב מדינות העולם מנסים להילחם בתופעת הפצת הצילומים האינטימיים ברשת האינטרנט על-ידי חקיקת חוקים נוקשים ואכיפתם, בישראל אין חוק שקובע כי הפצת הצילומים היא אונס
עופר לפלר
הגברת נתניהו לא בחרה בפוליטיקה, הגברת נתניהו בחרה לחיות ליד איש ציבור נבחר, ולכן היא זכאית להגנה מפני מפלצות שכמותכם. למה זה מגיע לה? למה זה מגיע לנו שאין כאן אחד שעוצר לחשוב לרגע שאולי מהצד השני יש בן אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il