X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שביטוח לאומי הכיר בקשישה כסיעודית מלאה, בחברת הביטוח דקלה לוקחים את זמן. שלושה חודשים שלמים כדי לבדוק האם הקשישה אכן סיעודית מלאה, והאם היא זכאית לקבל את דמי ביטוח המגיעים לה בגין האשפוז הסיעודי
▪  ▪  ▪
אשפוז סיעודי. אישורי ביטוח לאומי לא מספקים [צילום: פלאש 90]

קשישה אשר עברה את גיל שמונים לפני מספר שנים מאושפזת בבית החולים הגריאטרי מזה כשלושה חודשים. היא הגיע לשם בגלל התדרדרות קשה במצבה הבריאותי. אותה קשישה ביטחה את עצמה כמעט שישים שנים ברציפות בביטוח "כללית מושלם" של קופת חולים כללית. היא חשבה לעצמה שכשתהיה זקנה, לא תיפול למעמסה על משפחתה, וביקשה לבטח את עצמה בביטוח סיעודי. היא שמחה כאשר קופת חולים כללית הציעה את הביטוח "כללית מושלם" בו היא גם מבטוחת בביטוח סיעודי מלא.
הביטוח הלאומי מאשר קצבה סיעודית
השנים חלפו להן והקשישה, קרסה מבחינת רפואית לפני כשנה. היא נפתה לביטוח הלאומי, שם אישרו לה מיידית קצבה סיעודית מלאה. באו אנשי הביטוח הלאומי לביתה , בדקו את אשר בדקו, קבלו מסמכים רפואיים והאישור הגיע במהירות הבזק. ביבטוח הלאומי גם אישרו להזמין עובדת זרה.
לפני כשלושה חודשים אושפזה הקשישה בבית החולים הסיעודי, עברה טיפולים בבתי חולים משם הוחזרה לבית החולים הסיעודי, שם נאמר לבני המשפחה כי היא תישאר שם זמן רב ,ו אין סיכוי סביר שתצא משם במהירות אם בכלל.
הביטוח המשלים ודקלה עובדים יחד
בני המשפחה נדרשו על-פי החוק להעביר סכומי כסף נכבדים ל"קופת החולים הכללית" כדמי השתתפות עבור האשפוז הסיעודי. המדובר באלפי שקלים לחודש. הבן שהוא גם האפוטרופוס של הקשישה לקח את הטפסים למילוי עבור דמי הביטוח הסיעודי , והרופא המטפל רשם בכתב ידו, כי הקשישה היא סיעודית מלאה. פנה הבן האפוטרופוס גם לרופאת המשפחה והיא הוסיפה את כל רשימת המחלות שמהם סובלת הקשישה. עם כל המסמכים הללו פנה הבן האפוטרופוס ל"ביטוח משלים" של קופת החולים, לשם הוא התבקש לשלוח אותם. עם הגשת הטפסים נאמר לבן כי בקופת חולים "הביטוח המשלים" וחברת הביטוח דקלה עובדים ביחד, יש שם נציג קבוע של חברת הביטוח דקלה". שלח הבן האפוטרופוס את המסמכים ל"ביטוח המושלם "של "קופת חולים הכללית" לכתובת בבני ברק ולא רחוק משם מרחק הליכה קצר יושבת גם חברת "הביטוח דקלה". על המעטפה ציין הבן האפוטרופוס את כתובתו למשלוח הדואר שלו לדואר חוזר. הבן שלח כל פרט על מצבה של אמו, הכול נשלח בדואר אקספרס להגעה עוד באותו היום עם אישור קבלת המסמכים על-ידי מקבל החבילה, מתוך אמונה שיפעלו מהר בלא סחבת, שכן הכול מצוי במעטפה, וכל החומר מצוי במחשבי קופת החולים הכללית.
עובר זמן רב ובביתה של האם ממתין לקשישה מכתב מחברת "הביטוח דקלה". המכתב נכתב לקשישה, היא הרי מגיעה יום יום מבית החולים הסיעודי לקחת את הדואר ומשם חוזרת לבית החולים הסיעודי להמשך האשפוז שלה. חברת "הביטוח דקלה "פונה לקשישה ומבקשת ממנה לחתום על כתב וויתור על סודיות, ומבקשת ממנה לצרף דוח השחרור מבית החולים האחרון בו הייתה מאושפזת. דוח זה נשלח אל חברת הביטוח במסגרת המסמכים שנשלחו במכתב הראשון, אבל הם לא שמו לב אליו, הבן האפוטרופוס שלח למחרת את החתימה של האם על מסמך כתב וויתור על הסודיות הרפואית, הדואר נשלח בכול פעם בדואר מהיר עם אישור חתימה של המקבל. עוברים כשבועיים ושוב פעם הבן האפוטרופוס עובר בביתה של אמו ורואה שוב מכתב מחברת "הביטוח דקלה" המאשרת שקיבלה כתב וויתור הסודיות שלה.
כל הכבוד לחברת "הביטוח דקלה" שממשיכה להאמין שהקשישה יוצאת יום יום מבית החולים מגיעה לביתה בודקת את הדואר וחוזרת מיידית לבית החולים הגריאטרי. כל הכבוד לחברת "הביטוח דקלה" על האטימות הרבה בה היא שרויה. או פשוט תחליטו אתם הקוראים בעצמכם מה דעתכם על חברת הביטוח דקלה.
פסק זמן של שלושה חודשים
הבן דורש לקבל את הכסף ששילם עד היום עבור האשפוז של אמו, ומבקש שחברת הביטוח דקלה תכיר סוף סוף בעבודה שאמו היא סיעודית מלאה וזכאית לממש את הביטוח אותו שלמה בקפידה רבה. יש לציין שחברת "הביטוח דקלה" לא סירבה לשלם לנדיה את דמי הביטוח הסיעודי, היא רק לקחה לעצמה פסק זמן , תקופה של שלושה חודשים לבדוק האם הקשישה באמת סיעודית מלאה. האם מגיע לה הכסף של הביטוח הסיעודי שאותו שלמה בקפידה ללא איחור של יום אחד אפילו.
יש לציין שנדיה יכלה לקבל את דמי הביטוח הסיעודי כבר לפני כשנה עוד כאשר "הביטוח לאומי" הכיר בנדיה כסיעודית מלאה, אבל היא המתינה לימים קשים יתר.
אז מה הייה לנו? - ביטוח לאומי הכיר בנדיה כסיעודית מלאה, כל הרופאים כולם מבית החולים הגריאטרי, מבית החולים השייך לקופת חולים הכללית, רופאת המשפחה , האחות המטפלת כולם הכירו וציינו בכתב בחתימתם המלאה שנדיה סיעודית מלאה. אבל לחברת "הביטוח דקלה" זה לא מספיק, הם לוקחים לעצמם פסק זמן של שלושה חודשים. אולי נדיה מתחזה, אולי נדיה תבריא פתאום ותתחיל לרקוד בלהקת בת שבע. או אולי היא תחזיר את מנשמתה לבורא עולם ואז יחסך הכסף ולא ישלמו לה את דמי הביטוח המגיעים לה בדין. מה אכפת להם שאלפי השקלים שבני המשפחה משלמים בכול חודש משולמים ל"קופת חולים הכללית" כדמי השתתפות עבור האשפוז. מה אכפת להם שנגרמות למשפחה הוצאות אדירות בגין אשפוז זה, "חברת הביטוח דקלה" בשלהם, אנו בודקים. זה לוקח שלושה חודשים.
התנהלות מקוממת
להלן כמה שאלה שנשאלות בגין התנהלותה של חברת הביטוח דקלה:
למה לוקח לחברת הביטוח דקלה לבדוק את כל הניירת שלושה חודשים?, הם הרי יושבים במרחק הליכה מהביטוח המשלים של קופת חולים הכללית. האם הם לא משתמשים במחשבים, או שהאינטרנט מנותק? האם הטלפונים לא מחוברים?, האין תקשורת בין ביטוח דקלה והביטוח המשלים של קופת חולים כללית? או שהם שולחים רוכבים על כרכרות וסוסים לאסוף מידע מקופת חולים הכללית ששם הכול מקוטלג לפרטי פרטים. או שהכול מתנהל כך בכוונה תחילה לשם מטרות הסמויות מעיניו של המובטח והציבור.
ההתנהלות של חברת הביטוח דקלה מקוממת. מקוממת עד מאוד. הגיע הזמן לנער את הנהלים שם, פסו הימים של רכיבה על סוסים, נסיעה בכרכרות ממקום למקום, היום פועלות מערכות מחשבים משוכללות, יש תקשורת אדירה מהירה ויעילה ומשוכללת, אינטרנט מהיר וכל פעולות הבדיקה יכולות להסתיים תוך כמה ימים. הנוהג הנפסד הזה של משיכת הזמן מעורר מחלוקות, שאלות קשות, מעורר תהיות רבות. כך לא מתנהלות מערכות אשר רואות את טובת הציבור. לקופת חולים הכללית אשר אמונה על בריאותם של מבוטחיה הגיע הזמן לתקן את הדרוש תיקון. מתן יד להתנהלות כגון זאת של חברת דקלה.

תאריך:  28/02/2013   |   עודכן:  28/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת הביטוח דקלה לא מכירה בביטוח לאומי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל כך אופיני לזבלי דקלה
דידה  |  28/02/13 15:06
2
כמה מיליונים שם חוסכים בהמתנה
אילנה .פ  |  28/02/13 21:54
3
ביטוח סיעודי
אב קהילה  |  3/03/13 09:04
 
- דיקלה חברת ביטוח דקלה
אילנה .פ  |  3/03/13 19:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
נפתלי בנט צריך לחבור יותר לחרדים, לכבד את "תורתם אומנותם" ולרדת מעץ ה"שוויון בנטל"
אריאל י. לוין
האם חמאס מאבד את השליטה על הנעשה ברצועת עזה?    מומחי טילים מאירן שוהים ברצועה, ואילו ישראל משפרת את יכולת ההגנה שלה כנגד טילים אירניים    חיזבאללה מנסה לשים את ידו על טילים היכולים להגיע לכל נקודה בישראל    וגם: תיאוריית קונספירציה מופרעת במיוחד, שהשלכותיה עלולות להיות חמורות
אפרים הלפרין
לשוויון בנטל היבטים רבים גם מעבר לעולם החרדי. רבים מתגייסים כיום למסלול "הסדר", מסלול שירות בן 16 חודשים בלבד, בעוד השאר מתגייסים ל-36 חודשים. אם מבינים את ה"שוויון בנטל" כפשוטו, אזי הדעת אינה סובלת את האפליה הקשה הזו. והשירות של בנות דתיות? אלוהים ישמור!
נרי אבנרי
בחרתי להשתמש במילה "עריקים" מפני שהקונוטציה של המילה "בוגדים" חריפה מדי. אבל האמת היא, שמדובר בפוליטיקאים שבגדו בציבור שבחר בהם. בזכות בגידת אלכס גולדפרב וגונן שגב, רבין העביר את אוסלו ב'. בזכות בגידת אולמרט, לבני ובר-און, שרון עקר אלפים ממצביעיו    הלכתי לארכיון
רועי אורן
חשוב לזכור שבבחירות האחרונות אמר הציבור בצורה חדה וברורה שהוא רוצה פרלמנט צעיר, תוסס ורענן, הכולל אנשי מקצוע ופחות מאכערים ועסקנים. אם יצליח לפיד להקטין את מספר שרי הממשלה, אולי המדינה תתחיל לתפקד כנדרש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il