X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשמעים אצלנו במדינה קולות צורמים המאיצים בממשלה לשפר את היחסים עם טורקיה אף במחיר התנצלות בפני ארדואן. "האסטרטגים" הללו מסבירים לנו שיש לנצל את המצב לנוכח מצוקתו בסוריה. אומרים לנו, בואו ונהיה חכמים (ולא רק צודקים). אבל בין החוכמה והצדק ישנו התחום המוסרי שאסור לנו לאבד את חשיבותו, ולא להתנצל בפני מי שהשווה אותנו השבוע לנאצים
▪  ▪  ▪
ארדואן. מתנהג כדקיטטור [צילום: AP]

אין בדעתי להיכנס עכשיו בדיוק כיצד הנבל ארדואן רוצה שנתנצל לאחר שהוא זה ששלח את המרמרה עם קבוצת טרוריסטים שידענו לחסלם אחד לאחד (וזה מוציא אותו מדעתו), הוא רוצה שנפצה את משפחות הטרוריסטים שנהרגו (אף שהוא אחראי לשילוחם ולמותם) וגם... נסיר את המצור על החמאס בעזה (עניינו?..), כל זאת כפיצוי עבורו חידושם של יחסים קרירים איתו.
אנטישמי ומכחיש שואה
יחסים איתו? מיהו ארדואן? ארדואן הוא נצר למשפחה פשיסטית-איסלמיסטית-קיצונית שבתקופת מלחמת העולם השניה, בני משפחתו התנדבו לשרת בגייסות המוסלמים הפאשיסטיים שעזרו לצבא הנאצי ללכוד יהודים בצפון אפריקה. משפחה זו הפיצה תעמולה נאצית בטורקיה ואף נלחמה ברחבי הבלקן נגד הפרטיזנים של טיטו. אז מה הפלא שארדואן הינו מכחיש שואה מוכר וידוע?.
עוד בשנת 1974 ארדואן כתב וביים מחזה אנטישמי קיצוני שהורד מהבימות מחשש שזה יגרום להוצאת המפלגה שהוא היה בה חבר אל מחוץ לחוק, המחזה הזה מתאר את היהודים בדיוק כפי שהיטלר וגבלס תארו בנאומיהם . ארדואן חבר למסדר מוסלמי קיצוני שדוגל בג'יהאד עולמי הוא הצהיר לא פעם שמטרתו בהשמדת מדינת ישראל. ב-1988 ארדואן נשלח למאסר של 10 חודשים בגלל פעילות קיצונית והסתה כנגד המערב והיהודים.
ארדואן הודה יותר מפעם אחד שלולא תמיכתה של ארצות הברית בנו, הוא היה כבר מזמן מתגייס לחיסולה של ישראל, לפיכך עם עלייתו לשלטון ארדואן היה ראש הממשלה הטורקי הראשון שאפשר גיוס כספים לחמאס... לכן גם העלה טרוריסטים איסלמיים למרמרה.
דיקטטור בארצו
הוא כיום כמעט דיקטאטור בארצו. הוא מסוכסך עם ארה"ב, ועם נאט"ו הוא שליט כל-כך גרוע, שהשוק האירופי והקהילייה האירופית דוחים אותו, שוב ושוב הוא גם בבעיה חמורה עם הכורדים שקיבלו עצמאות מאסד בסוריה, והוא ממש רותח בגלל הכרזת הקונגרס בארה"ב על השואה הארמנית ואשמת טורקיה. הוא רואה בקנאה שאוכלת אותו כיצד "נציגת ארה"ב באזור" - מדינת ישראל, הופכת למעצמה כלכלית - בייחוד לאחר מציאת שדות הגז, ולכן מאיים עלינו ועל משאב זה.
ארדואן כאיסלמיסט אדוק, מדרדר זה מספר שנים את טורקיה להיות מדינה דתית אף שלפי החוקה הטורקית נקבע שעל הצבא לתפוס את השלטון אם המדינה תדרדר לכיוון היותה נשלטת על-ידי הדת, (ולדאוג להקמת ממשלה חילונית) - וזה מה שהכי מפחיד את ארדואן!! לפיכך הוא פתח עם עלותו לשלטון במסע מעצרים וטיהורים מונעים של אלפים בקרב הקצונה הבכירה בטורקיה.
מסבך את צבאו בכוונה
לאחר המרמרה, הוא ניסה לסבך את הצבא שלו בעימות עם ישראל כדי להחלישו ואפילו איים שיסיר בכוח את המצור על עזה. יש להניח שהוא מאמין שאם יעשה כך צה"ל לא יתקפל, ויצא להילחם בו! וגם..שצה"ל ינצח.. דבר זה כמובן יחליש את המערכת הצבאית הטורקית המאיימת על שלטונו, ובכך תיעצר סכנת המהפכה הצבאית נגדו כפי שקובעת החוקה בארצו.
הייתה לו פעם אפילו תוכנית פנטזיונרית יותר שמתבטאת בתיאומים שהוא יעשה עם אירן ועם סוריה וחיזבאללה (ועם החמאס בעזה), כדי לנסות וליצור מתקפה צבאית עלינו משלושה כיוונים, אם ננסה לעצור את הניסיון הכוחני שלו לשבור את המצור על עזה...בקיצור, הוא ממש שונא שלנו , ושונא פנאטי מכדי להיכנס איתו להסכמים ב"נוסח מוסלמי" (כאלה שניתן לבטלם מתי שנוח לך).
לפיכך עלינו להתעלם ממנו! אין לפחד ממנו...הוא לא מסוכן, ראינו כיצד התקפל לאחר שהסורים הפילו לו שני מטוסים מעל מים בינלאומיים (הוא אפילו לא ביקש פיצוי...). אנחנו רואים כיצד עשרות אלפי פליטים של האכזריות השיעית בסוריה בורחים לטורקיה והוא עומד מול כל זה חסר אונים,הוא - מי שראה עצמו מגן הסונים...מבקש סיוע מנאט"ו כעני בפתח...בדיחה אחת גדולה. נוכל לדעתי לשקול תיקון היחסים לאחר שיעוף מכיסאו...ועד אז, כמו שאמרנו כבר, להתעלם ממנו!

תאריך:  03/03/2013   |   עודכן:  03/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא להתנצל בפני הנבל ארדואן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי ופרס מסוגלים , חסרי כבוד
נירון קיסר   |  3/03/13 18:06
2
הנבל המשופם הטורקמונאצי מרובע
פלא יועץ  |  4/03/13 10:44
3
מזל שמדיניות לא מנהלים ברשת.
בריונות רשת  |  4/03/13 11:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
אם בית המשפט מאמץ את קביעותיו של המומחה מטעמו "כזה ראה וקדש" גם כאשר המומחה שוגה, יוצא האזרח משלם אגרה ללא תמורה, והנהנה מכך הוא הקבלן שהתחמק ממתן פיצוי, ובית המשפט -שקיבל אגרה ולא נתן תמורה
נורית גרינגר
פרויקט שאסף ממקור ראשון עדויות של גבריום ונשים בדרום אפריקה ששירותי את ישראל בשעת הצורך הגדולה ביותר
נרי אבנרי
שובה של ציפי לבני לפוליטיקה לווה בהצהרות חלולות על תהליך מדיני. למען עתיד ילדינו כמובן. גדעון פרידמן כועס עליה שהצטרפה לקואליציית נתניהו. היה צריך להציג אותה כגנבת דעת    הלכתי לארכיון...
צבי פרידמן
נתניהו צריך להקדיש מאמץ לבנייה ולא להריסה    את החודש הראשון שניתן לו להקמת ממשלה הוא ניצל עד תום למעשים בלתי ברורים לחלוטין
ד"ר רון בריימן
אי-הרצינות - וגם התרדמת - במערכת אכיפת החוק מתחילה מן העומד בראשה, היועץ המשפטי לממשלה. הגורמים התובעים את התפטרותו לנוכח הכשלים המצטברים שלו הולכים ומתרבים. אבל, גורמים אלה מעלימים עין מן הכשל המרכזי שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il