X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא כתוב בתורה שסיעת שס צריכה להיות בקואליציה. הגיעה השעה ששס ומנהיגיה ישלימו עם הכרעת הבוחר שמאס בקומבינות של החבורה הזו
▪  ▪  ▪
דרעי. הבטחות לחוד ומציאות ציבורית לחוד [צילום: פלאש 90]

זעקות השבר הבוקעות מלבם של אנשי שס, החל במרן דרך שרי הממשלה שלהם ועבור לח"כים החדשים (בעיקר אריה דרעי) והישנים, מעוררות רחמים. אך עוד יותר מעוררות זעקות אלה שאלה, האם אין גבול לצביעות, לזריית חול בעיניים ולהעמדות פנים?
כל מי שעקב אחרי פעילות סיעת שס בממשלה ובכנסת, בעיריות ובמועצות הדתיות, יכול להעיד מקרוב, כי לא היה מקום או נושא בו יכלו מפלגה זו ונציגיה לפגוע בנציגויות הדתיות-לאומיות והם לא עשו זאת. לא היה מצב בו לא מנעה שס מינוי חובשי כיפות סרוגות למשרות של רבנות, דיינות, תפקידים במועצות הדתיות או במסגרות העירוניות לתפקידים משמעותיים במסגרות אלו.
שס ניצלה בציניות שאין דומה לה את מעמדה כשליטה בלעדית במשרדי הפנים והדתות כדי לפגוע בנציגים הדתיים-לאומיים. גם ההעדפות של עמותות חרדיות במכרזי משרד השיכון והמינהל היו חלק ממדיניות המניעה של השתלבות הציבור הדתי-לאומי במסגרות אלו.
לפעילותם זו הם לא קראו חרם. כי חרם אתה עושה כאשר אתה מכיר במישהו. שס בחרה במדיניות של מחיקת הציבור הדתי-לאומי. כל מי שקורא את ביטאונה של שס יכול לצטט התייחסויות מעליבות, משפילות, כנגד הציבור הדתי-לאומי. יהירות ושחצנות בנוסח "אני (שס) ואפסי עוד", "מי אתם (הדתיים-לאומיים) בכלל?".
שיאה של תופעה זו בא לידי ביטוי בדבריו של מנהיגה הרוחני של שס, הרב עובדיה יוסף, כאשר כינה את הבית היהודי מיסודן של המפד"ל והאיחוד הלאומי כ"בית של גויים, כמי שאינם יהודים".
נמאסו הקומבינות של החבורה
והנה הסתיימו הבחירות והבית היהודי גדול משס. זה לא מונע מדרעי וחבריו לרוץ לנתניהו ולסגור קואליציה של שס, חרדים, התנועה והליכוד ולומר בזלזול: 'בנט כבר יבוא בזחילה להצטרף לקואליציה הזו, המטרה הייתה ברורה, לא נשנה דבר, נהפוך הוא, נמשיך את שלטון שס-החרדים, והבית היהודי יהיה גלגל חמישי ושיגידו תודה על העצמות שנזרוק להם'.
קשה לאנשי שס, כמו שקשה לנתניהו, להבין ולהשלים עם העובדה שאזרחי ישראל מאסו בקומבינות של החבורה הזו. ובשל כך מורכבת קואליציה אשר תיבחר בדרך אחרת. כדי שהשינוי אכן יבוא, יש צורך בהרכב אחר של קואליציה וממשלה, ומכך נגזר ששס לא תהיה בממשלה. אף אחד לא מחרים את שס, רק שמרכיבי הממשלה החדשה מסרבים לאפשר לשס להמשיך בדרכה השלטונית של מחיקת מגזרים שלמים ממפת חיינו. ואת זאת מסרבים שס ומנהיגיה לקבל.
הכוכב החוזר אריה דרעי הבטיח לשס לפחות 17 ח"כים. מה אפשר לעשות שהציבור חשב אחרת ושס בקושי שמרה על 11 המנדטים שהיו לה. שלישיית המוסקטרים של שס ניסתה במהירות לתפור קואליציה שתאפשר להם להישאר צמודים לעטיני הממשל. דבר שיאפשר המשך חלוקת משרות והעדפות של מקורבים. אבל מה אפשר לעשות וגם קומבינה זו נכשלה.
עת לעשות חשבון נפש אמיתי
הגיעה השעה ששס ומנהיגיה ישלימו עם הכרעת הבוחר. לא מחרימים אותם רק כפי שמקובל בפוליטיקה, מי שנכשל ישב באופוזיציה ויאפשר לאחרים לנסות ולעשות את הדברים טוב יותר. ישיבה הרחק ממנעמי השלטון תאפשר חשבון נפש אמיתי. תאפשר הצגת שאלות, כגון איך קרה ששס סובלת מדמות של מפלגה מושחתת ששרים משורותיה נשפטו למאסר ועוד? למה היא ממשיכה להשלים עם אפליה וגזענות של מערכות החינוך החרדיות ומנהיגיה אינם עושים דבר למיגור תופעה זו?
אם אכן תפנה שס לשנות את אורחות התנהלותה ותשרת את העם בנאמנות באופוזיציה, אין ספק שבעתיד תשוב ותמצא את מקומה כמפלגה שונה ליד הגה השלטון. זו לא עבירה מדאורייתא או מדרבנן לשבת באופוזיציה. זה מבייש לצווח ככרוכיה "לא רוצים אותנו כי אנחנו חרדים ומזרחים". לא רוצים אתכם כי אינכם רוצים לשנות מן הדרך בה נהגתם עד כה ולעם בישראל נמאס מדרך זו.

תאריך:  10/03/2013   |   עודכן:  10/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זעקת השסניק הנגזל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כל דתי צריך להגיד ברוך שפטרנו
למפלה  |  10/03/13 18:09
2
יום שחור ל-ליטאים מקאזבלנקה
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  10/03/13 20:05
3
שחיתות שס עלתה על גדותיה...
הפנתר  |  11/03/13 00:28
4
שס השניאה עלינו את הדת .
נירון קיסר   |  12/03/13 17:39
5
שתי כינות רבות ביניהן
ציון1  |  13/03/13 08:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
כל זמן שתוכניות סאטירה עקצו, בעטו ונשכו את הפוליטיקאים שלנו, זה היה בסדר. אבל התוכנית ארץ נהדרת עושה את כל זה רק כשמדובר באנשי ימין. שגב עצמו כמו כותבים אחרים איתו ושחקנים המגלמים דמויות שונות בתוכנית, אומרים בפה מלא ובגלוי כי הם באים מהצד השמאלי במפה
ציפורה בראבי
בעוד נפתלי בנט מושמץ תחת כל עץ רענן, זוכה שלי יחימוביץ' לחיזורים נלהבים
עמוס שנער
נתניהו פוחד מבחירות חדשות, בשל סקרים המנבאים לו מפלה, ואינו שם לב לכך שאותה מפלה צפויה לכל מחנה הימין ולבנט בתוכו. מכאן - גם נתניהו יכול ללחוץ ולצאת בדרישות, כי אין לבנט עניין בבחירות חדשות ובניצחונו של השמאל. לנתניהו כראש כבול (בניגוד לבנט) אין מה להפסיד
צ'לו רוזנברג
הפוליטיקה הישראלית הצליחה לקבע בתודעה הציבורית ששרים ללא תיק חיוניים, סגני שרים וודאי נחוצים יותר מכל, משרדים המוקמים חדשות לבקרים הם כורח המציאות, וכד'. כל אלה אינם אלא אתנן פוליטי ולא יותר מכך
אברהם פכטר
שיר הנושא של בנט - עורו "אחים" עורו. שיר הנושא של לפיד - אנו נושאים לפידים (שרה עינת שרוף). שיר הנושא של ביבי - חושו אחים חושו. נתניהו רצה את שס בפנים, הם קרובים אליו יותר מדינית מאשר לפיד, וכלכלית אפשר לנחם אותם בתקציבים ראויים וסבירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il