X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנה האחרונה, בניגוד לשנים עברו, ניתן לראות יותר ויותר רכבים בעלי גיר ידני על הכביש. יתר על כן, גם המגוון וההיצע בסוכנויות הרכב גדל וכמעט כל דגם מוצע לרכישה גם עם גיר ידני. מה הם הגורמים מאחורי הקאמבק המפתיע?
▪  ▪  ▪
הגיר הידני חוסך בעלויות [צילום אילוסטרציה: יח"צ]
כמעט כולם למדו על ידני
בארה"ב גיר ידני נחשב לסוג של מאובן מתקופת הדינוזאורים שניתן לראותו במוזיאון, אולי. בארץ היה מצב ביניים מוזר, מצב בו כמעט כל תלמידי הנהיגה למדו על רכבים ידניים, אולם כמעט כל הרכבים היו רכבים אוטומטיים

הישראלים הוכיחו את עצמם בעבר כקונפורמיסטים למדי בבחירת הרכב בו הם ירצו לנסוע: מכונית משפחתית, ארבע דלתות, עם חלונות חשמליים ותיבת הילוכים אוטומטית. זה החל בערך מסוף שנות השמונים, אז הטעם הישראלי התקבע לו כמעט ולא חלו שינויים בדרישות אלו. מספר שנים אחורה, כאשר מסתכלים על מספר המכוניות בעלות הגיר הידני שנמכרו באותן השנים, מוצאים כמות רכבים אותה ניתן לספור על אצבעות כף יד אחת, ולעתים אפילו לא על כף יד אחת. לאחרונה, חל שינוי בטעם הנהגים הישראלים. יותר ויותר קונים בוחרים לחזור אל הגיר הידני, ומרכבים משפחתיים עוברים לרכבי מיני.
המהפכה הירוקה
למכוניות בעלות תיבת הילוכים ידנית יש לא מעט יתרונות על פני אחיותיהן האוטומטיות. מצד אחד, עלות רכישת רכבי ידני זולה בכ-20% לעומת רכישת רכב אוטומטי דומה. מצד שני היתרון הפיננסי ממשיך גם לאחר הרכישה: רכבים עם גיר ידני הם גם חסכוניים יותר בצריכת הדלק ולרוב גם בתחזוקה.
עם ההתייקרויות האחרונות, הצרכן הישראלי מוכן להתפשר ולעבור למכוניות יקרות פחות וחסכוניות יותר, גם אם בתמורה הוא נאלץ לחזור למוט ההילוכים הישן.
מלבד העלויות, לרכבים ידניים יש יתרונות נוספים: רכבים ידניים מזהמים פחות את האוויר. זו גם הסיבה לכך שרכבים אלו זכו להקלות מיסוי משמעותיות, אשר מאפשרות לרכוש רכבי מיני חדשים במחירים שלא נראו בארץ כבר שני עשורים - מחירים שהשתוו למחירי מכונית סופר מיני משומשת בת שלוש שנים. בפחות מ-60 אלף שקלים ניתן לרכוש היום מכונית מיני קומפקטית ועירונית. לאחרונה, כאשר האוצר הבחין בעלייה בביקוש, הוא אומנם החליט להוריד חלק מההטבות, אולם חלק מיבואניות הרכב החליטו לספוג את העלייה לאור הגידול במכירות.
עירוניות או לא להיות?
לא רק רכבי המיני זכו לתחיית הגרסאות הידניות שלהן. באירופה, הגרסאות הידניות היו במשך כל הזמן רכבים נפוצים ואהובים. לעומתם, בארה"ב גיר ידני נחשב לסוג של מאובן מתקופת הדינוזאורים שניתן לראותו במוזיאון, אולי. המצב בארץ היה מצב ביניים מוזר, מצב בו כמעט כל תלמידי הנהיגה למדו על רכבים ידניים, אולם כמעט כל הרכבים היו רכבים אוטומטיים.
השאלה הגדולה לגבי רכבים עם גיר ידני היא האם הם מתאימים לנהיגה עירונית פקוקה או לתנועה בכל רחבי הארץ? התשובה לכך אינה פשוטה. מחד-גיסא, נהיגה ידנית מאפשרת שליטה טובה יותר ברכב, מאידך-גיסא נהיגה ידנית דורשת, בדיוק בשל כך, מיומנות נהיגה גבוהה יותר. בנוסף, רכב ידני נוח פחות בתנאי פקקים ותנועה סואנת, אולם עד לפני כשנה מרבית הרכבים הידניים שנמכרו היו בקטגוריית המיני והסופר-מיני, רכבים המתאימים בעיקר לנהיגה עירונית בעיקר בגלל נפח המנוע.
לאחרונה החלו יבואניות הרכב לייבא סוגים שונים נוספים של רכבים בהנעה ידנית, ובכלל זה גם משפחתיות ואפילו ג'יפונים. אם ניתן לקנות רכב מיני-ידני ב-60 אלף שקל, הרי שניתן גם לקנות ג'יפון, למשל סקודה ייטי, ב-110 אלף שקלים.
הרכבים הידניים מספקים חווית נהיגה שלמה יותר, לטוב ולרע, ובעיקר חוסכים לנו הרבה מאוד כסף הן במעמד הרכישה והן בתחזוקה שוטפת ובצריכת דלק. בעידן בו כדי למלא טנק דלק רצוי לפתוח חסכון קצר מועד, לא פלא שהביקוש לרכבים מסוג זה עולה.

הכותבת היא מידענית.
תאריך:  10/06/2013   |   עודכן:  10/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישראלים חוזרים לרכב ידני
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טוב מאוד!
אליאב15  |  12/06/13 11:09
2
יש רכבים אוטומטיים באותו מחיר
ברלוסקוני  |  12/06/13 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מי אוהב את נוחי דנקנר? 70 עורכי הדין שיעשו כסף. החברים שלו שאולי אוהבים אותו. אדוארדו אלשטיין מארגנטינה שהפך למפורסם. וגם אימא של דנקנר אוהבת אותו. ועדיין נשאלת השאלה: איך יצליח דנקנר להחזיר 8 מיליארד שקל?
שרון נריה בר-און
במהלך התקופה האחרונה נוחי דנקנר אינו יורד מהכותרות הכלכליות, בכל מדיה אפשרית. האנרגיה המתוארת במפת תקופות החיים שלו בתקופה זו של חייו, הינה אנרגיה קשה. אנרגיה המספרת על ניצול אחרים או להיות מנוצל. השאלה היא כיצד האנרגיה זאת משפיעה על התנהגותו העסקית של "הטייקון"?
עידו מינקובסקי
טור דעה על סופרים שאינם סופרים – מוקדש לשבוע הספר ישראל 2013. עוד מוצר היישר ממעוז התרבות הארצ-ישראלית, לדיר החזירייטינג השיווקי
אריה גל
הפנמנו שה"אמת" ש"רק המגזר הפרטי יודע לנהל מפעלים" זה בולשיט צרוף ושיקרי שמכרו לנו פשוטו כמשמעו בזדון בעלי האינטרסים
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
יש להגביר את המודעות של המבוטחים, אשר אינם צופים את ההתנערות מאחריות של קופות החולים במקרה של טעויות בתוצאות הביקות. ייזהרו המבוטחים ויידעו, כי במקרים של תוצאות שגויות - עלול להתנהל מחול שדים, "על גבם" של המבוטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il