X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קריעת הצעת חוק על-ידי ראש סיעת מיעוט מעל דוכן הכנסת מהווה אינדיקציה לפער העמוק בין הרוב היהודי ומיעוט הערבי. לעומת זאת דברי העלבון ורהב המגיעים ממסדרונות השלטון על-ידי ראש סיעה שבשלטון יוצרים פער חדש, מעמיקים מאד פערים ישנים, מסכנים את יציבות החברה בישראל
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. מרשה לעצמו להעליב ציבורים שלמים [צילום: פלאש 90]

אסור לזלזל בהצעות חוק, אסור לזלזל בעבודת הכנסת, אבל כאשר נציג מיעוטים מבצע פעולת מחאה מעל דוכן הכנסת, אפילו אם נגרם נזק כלכלי בצידה (שפך כוס מים ונגרם נזק למערכת ההגברה), ובוודאי מאחר שהוא חוסה בצל החסינות על פעולותיו במסגרת תפקידו, ראוי לשקול 100 פעמים אם יש להפעיל נגדו סנקציות משמעתיות.
בהיבט זה של פעולות מחאה, על-ידי נציגי מיעוט, אפילו אם הן קצת חריגות, ראוי שנהיה שקולים יותר, רגישים יותר ופחות עם אצבע על ההדק, מה שאין לגבי פעולות השלטון ונציגיו בממשלה ובכנסת.
מתחילים בהעלבת המיעוטים ורואים "כי טוב"
בכנסת זו, לדעתי יותר מבכול כנסת אחרת אנו רואים נציג בכיר של הכנסת והממשלה, ראש סיעה קואליציונית, העומד על הדוכן ומעליב ציבורים גדלים והולכים. זה התחיל בהעלבת המיעוט החרדי, האדמה לא רעדה – הוא ראה כי טוב, ופתח את פיו השבוע – ושפך את כל מרגליותיו על האופוזיציה, בשל התנגדותה לתקציב "הגאוני" שהציג.
איש בכיר שמעולם לא היה קרוב לתפקיד הנהגתי נפל פתאום על תפקיד הנהגתי בכיר, סדר יומו השתנה, מעשי היום יום שלו השתנו, אך דרכי חשיבתו ופיו הפוגע והמזלזל נותרו כפי שהיו בעבר, ייתכן אף ששיכרון הכוח מדרדר אותם.
בהיבטי התקציב "הגאוני" רוב הציבור הוא אופוזיציה
ומי היא אותה אופוזיציה לתקציב "הגאוני" המוצע על-ידי הממשלה?, האופוזיציה הזאת לא מתחילה ולא נגמרת בספסלי האופוזיציה הכנסת, כי בהיבט התקציב סביר להניח שחלק ניכר מהציבור הוא אופוזיציה לממשלה, והעלבון המוטח באופוזיציה מוטח בפועל בציבור רחב הרבה יותר. כל העלבה על-ידי איש שלטון אמורה לקומם כל אחד מאיתנו, ומשהחרשנו בעת העלבת הרדים, עלו המימדים – וכך זה ימשיך ויחריף, אלא אם נשכיל לשים להעלבות האלה סוף.
ולא שהעלבון הוא השפה היחידה שהוא מכיר, למקרא הגיגיו בפייסבוק אנו למדים שהוא מעיד על עצמו כאילו הוא משכמו ומעלה, עשה באפס זמן מה שאחרים לא עשו במשך שנים, הוא מוביל מנווט הוא ככה וככה וככה וככה משל היה סגנו הבכיר של אלוהים.
אי-אפשר לסתום פיות – ולכן חובה לסתום את האוזניים
את הטעות המרכזית עשה הבוחר כאשר נתן כוח לריקנות ולחלילות לשלוט בנו, אך בינתיים על-מנת שלא נתרגל למצב האסוני הזה, ראוי שלא ניתן לדברי עלבון להיות מוטחים על-ידי אנשי שלטון על ציבורים שלמים, ובמקביל ראוי שלא ניתן לאנשי שלטון להפליג ברהב עצמי ובסגידה עצמית חסרי כל בסיס במציאות. אך מה לעשות, אנו מדינה חופשית ואצלנו לא סותמים פיות. איננו יכולים למנוע את אמירת הדברים – ולכן אנו לפחות חייבים לסתום את האוזניים.
חברי אופוזיציה, אם עולבים בכם או במי מכם מהדוכן, צאו כולם בהפגנתיות מהאולם, השתמשו בכל הכלים שיש ברשותכם על-מנת להראות לציבור את אפסות המעליבים, את אפסות השחצנים.
במקביל חייב הציבור להביע את מחאתו נגד כל העלבה מחד או דהר רהב חלול מאידך, ולהבטיח ששליטים מעליבים ושחצנים אשר עיקר עיסוקם הוא ברעש וצלצולים – ייראו את גבו של הציבור, הן במהלך הקדנציה וודאי בבחירות הבאות.
קריעת הצעת חוק על-ידי ראש סיעת מיעוט מעל דוכן הכנסת מהווה אינדיקציה לפער העמוק בין הרוב היהודי ומיעוט הערבי - לעומת זאת דברי העלבון ורהב המגיעים ממסדרונות השלטון על-ידי ראש סיעה שבשלטון יוצרים פער חדש, מעמיקים מאד פערים ישנים, מסכנים את יציבות החברה בישראל, ולכן החומרה של דברי העלבון והרהב על-ידי אנשי שלטון היא גדולה פי כמה מפעולת המחאה של נציגי המיעוט.

תאריך:  25/07/2013   |   עודכן:  25/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעל רז-לוי / YAEL RAZ-LEVI
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש בראש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מהו "עלבון" , בעיני הלפרין
שלמה המגיב  |  25/07/13 11:51
 
- הביקורת לגיטימית-העלבון מקומם
ה.א  |  25/07/13 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
ברכות לרבנים הנבחרים. פרקליטים ללא רסן. שופרות ואזיקים. פגרת המשפט. הונאת הגיוס הגדולה
הרב אליהו קאופמן
מי שמאמין וחולם על שינוי מהותי ו"רעיוני" בתכני ובהנהגת ה"רבנות הראשית" בעקבות בחירתם של שני ה"נסיכים" הללו פשוט חולם בהקיץ ותו לא. עם בחירתם של השניים נפתח עשור שלישי של שקיעה בביצה טובענית של "אי-סדרים ניהוליים", הפיכתו של "רב ראשי" לפקיד ביורוקרטי ובעיקר ספק פרנסה למקורביו ולמקורבי מקורביו
אלברט שבות
ויעש אלהים את-הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע; ויהי-כן
עו"ד יוסי קורן
השיטה של האוצר שקביעת השבח תעשה בצורה לינארית היא קביעה שרירותית ולא מדויקת במקרה הטוב, ואולם במקרה שלנו ובהתאם לתחזיות - היא גם לא בהגדרתה ולא נכונה כלכלית! שהרי, לפי תחזית האוצר מחירי הדירות עומדים לרדת אז כיצד יווצר שבח?!
ראובן לייב
יוזמתו המדינית של בנימין נתניהו מעידה על אוזלת-ידו כראש-ממשלה ועל בריחתו מאחריות. כמוה גם כהבקעת שער עצמי, באשר היא מזמינה משבר ממשלתי; ויתר על כן - יש בה פגיעה אנושה בהלכות הדמוקרטיה הפרלמנטרית הייצוגית שישראל מתיימרת להיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il