X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לצורך הבנת המציאות החברתית בה אנו חיים עלינו להבין בסה"כ שני חוקי טבע. לחוק השני חשיבות רבה יותר כיוון שהוא עדיין אינו ידוע בתקופתנו. האנושות טרם גילתה אותו ולכן למרות שהיא נורא מדושנת מעצמה אין לה מושג היכן היא חיה
▪  ▪  ▪
רק צווחים
אנחנו כמו נחיל נמלים המתבוננות על המציאות מגובה דשא, כל פעם האליטות רומסות אותנו ואנחנו בורחים לכל הכיוונים וצורחים: אולי בחירות ישירות, אולי יחסיות, אולי הגברת המשילות? אולי... כל הזמן אנחנו חוטפים וצורחים. חוץ מלצווח אין לנו מושג בכלום

חוקי הטבע
אהרון שחר
אנחנו כבר מבינים מהי שחיתות, אך להשלמת תמונת המצב של המציאות החברתית כדאי לקבל פרספקטיבה פילוסופית. נתמקד כעת בחוק הטבע מספר אחד
לרשימה המלאה

לחוק הטבע מספר 2 חשיבות עליונה: ברגע שהאנושות תגלה אותו היא תבין היכן היא חיה. התוצאה המיידית תהיה פתרון של כמעט כל הבעיות החברתיות. למרבה הפלא היא מתעקשת בתוקף שלא להבין. (בשלב זה ננסה לטעום אותו, על הפלאות נרחיב בפעמים הבאות).
חוק הטבע מספר 2
מוכנים? חוק הטבע החשוב ביותר להבנה בהיסטוריה האנושית הוא: חוק העדר! משמע: לנורמות, לתרבות, לעדריות - השפעה עצומה, אדירה, ענקית, קולוסאלית, טוטאלית בלשון המעטה על האנושות! כבודו של חוק הטבע הראשון במקומו מונח אך חוק זה חשוב יותר משום שהוא עלום, טרם התגלה. המושג "תרבות" ידוע, אך האסימון שהכל הכל הכל, כולל כמעט הכל נגרם בגללה, טרם נפל.
שלב התשובה הזהה
יש המון פרופסורים ומומחים בתקופתנו, רובם (ככולם) עוסקים לדעתי בטחינת מים. מי שרוצה להבין היכן הוא חי צריך לבקש מכולם לזוז הצידה, ופשוט להסתפק בהבנת חוק הטבע מספר 2. אפשר לכנותו "חוק העיניים" שכן הוא חשוב כבבת עינינו החברתית. איתו הכל ברור, בלעדיו אנו סומים בעלטה.
שני חוקי הטבע מסבירים כמעט הכל. מה שלא מסביר החוק הראשון מסביר השני. כל בעיה חברתית בלתי פתירה, כל שאלה, כל סוגיה שגדולי האומה מקימים עבורה ועדות גאונים ולא מצליחים לפתור, לכולם בדיוק אותה תשובה פשוטה.
כדי להמחיש אני יכול לרשום היום את המילה "תרבות" על פיסת נייר ולסגור אותה במעטפה. בעוד 100 שנה מישהו ישאל שאלה, תפתחו את המעטפה, זו התשובה. לא משנה מה השאלה, חוק הטבע מספר 2 הוא תמיד התשובה. במילים אחרות: אם יש לכם שאלה חברתית, אל תהססו, תשאלו, התשובה ידועה.
דוגמאות
למשל: למה הבנקים, בעלי ההון, האליטות, שודדים את הציבור? כי הם יכולים. כאן דווקא חוק הטבע מספר 1 הוא התשובה. אבל למה אנחנו לא מצליחים להתמודד עם זה? זהו הפלא העשירי וכל ההסברים לו נובעים מחוק הטבע מספר 2 (השאלות הקלות זה החוק הראשון, הקשות זה השני).
הנה דוגמה קצת יותר ברורה. מדברים על משילות, למה בעצם מתכוונים? להעצים את העדריות. אתה לא מתחבר למפלגה גדולה ומסואבת? הנציג שמתאים לך דווקא נמצא במפלגת נישה? גדולי האומה החליטו לאנוס אותך לרוץ עם העדר או להשליך לפח האשפה את קולך. מין דמוקרטיית אונס שכזו.
ממה נובע טרנד ה"משילות"? אנחנו כמו נחיל נמלים המתבוננות על המציאות מגובה דשא, כל פעם האליטות רומסות אותנו ואנחנו בורחים לכל הכיוונים וצורחים: אולי בחירות ישירות, אולי יחסיות, אולי הגברת המשילות? אולי... כל הזמן אנחנו חוטפים וצורחים. חוץ מלצווח אין לנו מושג בכלום.
מהי השחיתות ומדוע אנו תמיד נכשלים במאבק נגדה? השחיתות היא תרבות! ובדיוק משום כך אנו נכשלים, כי להילחם בתרבות זה קצת יותר קשה מלדפוק את הראש בקיר. כן, לחוק הטבע מספר 2 יש כוח.
לא רק ההווה והעתיד, גם העבר. איך הנאצים הצליחו להשמיד את היהודים? כי הם יצרו תרבות לפיה היהודים הם גזע נחות. תרבות כזו היא קרקע פוריה לטירוף שבא בעקבותיה. היום עברנו לקיצוניות ההפוכה (המובילה לאותה תוצאה): תרבות המערב מסרבת בתוקף להבין שתרבות ערב מנסה לכבוש אותה ולהשמידה, אז היא מזמינה אותה בשמחה ואף שואלת בנימוס אם היא רוצה עזרה...
הכל נובע מתפיסות קולקטיביות
ראיתי פעם סרט בו מישהו עולה במדרגות, לפתע שכנה חשדנית יוצאת ושואלת: "מי אתה?" לאחר כמה שניות היא התחילה לצעוק "יהודי יהודי". זה היה הקטע שגרם לי להבין את הבסיס של השואה! היא לא צעקה "גנב" ולא "מחבל", אישה פשוטה נורמטיבית. כלומר היה "ידוע" באותה תקופה שיהודי צריך להיות נעול בגן חיות (גטו). שכנה תמימה, ראתה יהודי מסתובב חופשי ונבהלה.
כל המובן מאליו, הערכים, תפיסות היסוד שאולי אפילו איננו מודעים להן, את כולם אנו סופגים בדרך של שטיפת מוח על-ידי התרבות, העדריות. בתקופתנו שולטת תרבות הנאורות (שמאלנות), ולכן העולם "יודע" שהפלשתינים הם הכי מסכנים בעולם, הציונים הם הכובשים הכי אכזריים, וכל הכושים הנרצחים ונאנסים באפריקה, וכל הזוועות שמתרחשות על-ידי האיסלאם, על-ידי קוריאה הצפונית ואחרים לא חשובים. למה? ככה! זה ידוע, כל נאור יודע.
לפני כמה מאות שנים "כולם ידעו" שהארץ השטוחה היא מרכז היקום. לפני כמה עשרות שנים "כולם ידעו" שהיהודים הם גזע נחות. היום אנחנו הרבה יותר חכמים אבל חוק הטבע מספר 2 הוא אותו חוק. היום "כולנו יודעים" שהאמת היא תמיד באמצע, אין פתרון קסמים, אסור להכליל, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, השלטון תקין, ההון מניע את המשק, השלטון חייב לטבוע במנעמים, אי-אפשר לנצח את השחיתות, רק מלכות יופי ודון קישוטים תמימים ומטופשים חושבים שאפשר לעשות את העולם טוב יותר ועוד שפע דעות קדומות ואמונות טפלות שכל העדר "יודע".
הכל הכל הכל זה תרבות
איך המוסלמים מייצרים מחבלים מתאבדים בסיטונות? שטיפת מוח. כוחה של העדריות כה עצום שאפילו על יצר הקיום היא מצליחה להתגבר!
הכל זה נורמות, הכל זה תרבות, הכל זה עדריות. כל השאר זה אשליה, מטריקס, איוולת של אנושות שלמה. חשבתם שהמדינה היא מדינת חוק? הפתעה: זו מדינת נורמות. מטרת החוק היא להפוך לנורמה! כל חוק שישן בלילה חולם להפוך לנורמה. תעירו חוק מנומנם ותשאלו אותו בנימוס: סלח לי, מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? נורמה.
כאשר חוקקו את החוק נגד עישון, אנשים עישנו בספסלים האחוריים. למה מי יגיד להם לא לעשן? זוכרים את התקופה? יושבים באוטובוס ופתאום מריחים עבריין חשוד? חלפו הרבה-הרבה שנים עד שהחוק הפך גם לנורמה (לא לפני שחוקקו עוד חוק שחייב לאכוף את החוק הראשון).
האנושות בתקופתנו מוגבלת
אנחנו יודעים רק מה שאנחנו יודעים, מה נדע בעתיד? אגלה לכם: חוק הוא כלי חשוב, דמוקרטיה - נפלא, כלכלה קפיטליסטית - מרשים, אך ללא ההיבט התרבותי לא ניתן לנהל חברה! היום אינכם מבינים את חשיבות העניין, בעוד 500 שנה זה יהיה כמו שהיום דמוקרטיה ושוויון הם טריוויאליים.
שחיתות אסורה על-פי חוק, ומהי התרבות, מהי הנורמה? האם החוק צלח, הצליח להפוך לתרבות? אין איש יודע, זו שאלה שרק אני שואל. היום האנושות איננה מתבוננת על עצמה דרך משקפי התרבות. היא כה מתבשמת מהכלים המתקדמים שיצרה לנהל חברה (חוק, דמוקרטיה, כלכלה) שהיא מתבוננת על הכל רק דרכם, משוכנעת שזה נורא חכם מצידה, ולרגע לא מעלה על דעתה לחפש נקודת מבט נוספת.
האם האנושות הצליחה?
לא מעניין אותה בכלל: הצליחה, לא הצליחה. השופטים הם פקידים (גדולים) שראשיהם תקועים בתוך ספר החוקים, עיניהם פוזלות לצדדים כדי לבדוק תקדימים והם פוסקים על-פי מה שנוח ומתאים לתרבות האליטות שלהם. הם לא מציצים מחוץ לקופסה אפילו לשנייה כדי לבדוק האם הם מצליחים ליצור כאן תרבות בריאה, או שמא הם יצרו כאן תרבות של הפקרות עקב סלחנות שערורייתית לחלאות אדם. הם כל כך גלמים שהם אפילו לא מצליחים להעלות על דעתם שזה תפקידם!
האנושות בתקופתנו מוגבלת, מטושטשת, מבולבלת. יצרנו כלים בהחלט מכובדים לניהול חברה, אך מרוב התלהבות מהם אנחנו לא מצליחים לשים לב שכלי אחד קטן חסר. אנו מתבוננים על המציאות אך ורק דרך משקפי החוק, הדמוקרטיה והכלכלה. אין שום דרך (בתקופתנו) לגרום לנו להתעורר כדי שנתבונן ולו לרגע גם דרך משקפי התרבות. בעוד כמה מאות שנים כנראה נהיה יותר בשלים לכך, אך לדאבוני אין לי כל כך הרבה סבלנות להמתין. רציתי להקדים את זה קצת אבל כולכם נורא ממהרים קדימה...
האם שחיתות היא תרבות?
ברגע שנשאל את השאלה ייפקחו עינינו ונגלה להפתעתנו את מה שידענו מזמן: אנו טובעים באוקיאנוס של שחיתות. רק נשאל, התשובה תתייצב ותופיע מיד. אבל אנחנו לא נשאל (למה? כי אנחנו עדר! אתם כבר יודעים מהי התשובה לכל השאלות). אני נאבק למען העלאת נושא תרבות השלטון לתודעה הציבורית למעלה מעשור, למעט קירות הרבה הקשבה, התעניינות או התלהבות אין. המון אנשים נאבקים בשחיתות בציפורניים, איש אינו קולט שמפתח הקסמים נמצא כאן, רק להתכופף ולהרים.
נכון, זה קשור כמובן ל"בגדי המלך החדשים": אנחנו לא יודעים שהשלטון מושחת? מי לא יודע? אולי אתה לא יודע. יש לנו אשליה שהכל ידוע, אך זו רק אשליה משום שחברה מתנהלת על-פי מה שמוסכם באופן רשמי. אם המוסכמה היא שהמלך לבוש, אז ממש לא משנה גם אם כולנו רואים, שומעים ומריחים את ערוותו המכוערת, המעופשת והמצחינה. רשמית השלטון תקין, וזה מה שקובע!
כלומר הנס כריסטיאן אנדרסן כבר הבין מזמן את חוק הטבע מספר 2, גם מי שכתב את החלילן מהמלין הבין את חוק העדר. אבל שוב: אגדות-עם זה לא מספיק כי העדר לא מבין רמזים. חייבים לרשום: חוק הטבע מספר 2 = חוק העדר! סימן קריאה בסוף, קו מתחת וזהו. זה הכל, כעת אפשר ללכת לישון. מאוד פשוט, אך כל עוד לא נעשה זאת נמשיך לצרוח ולרדוף באפלה אחר אמונות פתטיות ותקוות שווא.
ברגע שנבין את התרבות - נבין הכל. כל עוד לא הבנו מהי התרבות בה אנו חיים - נמשיך לפרנס מיליוני פרופסורים, רופאים, פסיכיאטרים, פקידי סעד, עורכי דין, גדולי אומה, ושאר ירקות, טפילים ופרזיטים בשפע. נמשיך לרוץ בחשיכה קדימה בלי לדעת לאן, להיות מדושנים מעצמנו ולהעריץ את עצמנו וחוכמתנו. לרגע לא נעלה על דעתנו שאם אך נעצור לרגע מן הריצה המטורפת, נעלה על איזה הר בסביבה ונתבונן מגבוה, אולי פתאום נבין היכן אנו חיים.
במאמרים הבאים כשנדבר על פלאי העולם נבין את שורש הבעיות החברתיות שלנו ואיך הבנת חוק הטבע מספר 2 פותרת אותן בהליכה עם עיניים עצומות ויד קשורה מאחור.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך מבין את חוק הטבע מספר 2.
תאריך:  18/08/2013   |   עודכן:  18/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הטבע מספר 2
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
א.שחר נוכל=אני קובע חוקי הטבע!
ע_הראל  |  25/08/13 09:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיני גז
הרשת מטשטשת את הגבולות בין שיווק ובין פרסום, ואף משנה אותם לכדי קליקים בודדים או דווקא קליקים רבים ומשתנים, לעיתים כאשר השיווק והפרסום באים זה על חשבון זה
נרי אבנרי
לסניגור כבר-און אין בעיה לסנגר על מהלך בלתי דמוקרטי, שהגה ראש ממשלה שהשליך תוצאות של משאל מתפקדים לפח. הוא ידע שמי שיכול לחשוף את שקריו, אלה אותם עיתונאים ונברני ארכיון שהתלהבו מבגידתו. אני לא! הלכתי לארכיון
משה חסדאי
אי-אפשר לכבות את להט החדשנות, מפני שהלהבה הזאת היא תופעה אבולוציונית מובהקת, המתפתחת מלמטה למעלה בעולם המרושת במידה אדירה
מרק בריל
ראש ממשלתנו מפיל אותנו פעמיים לאותו הבור. הן הוא כבר ניסה. הוא הקפיא הבנייה בשטחים, עם אותו אבו מאזן ממש...
שמעון זיו
יש כאלה שאינם מצליחים בחיים ותולים זאת בשד העדתי, כלומר בגזענות    אולם אנו בדרך כלל תולים את הגזענות באנטישמיות וזו כידוע אינה מבדילה בין עדה לעדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il