X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תכנון נכון של תשלום משכורות לבעלי שכר מנופח כרבני ערים וכלי קודש אחרים, כמו-גם ביטול מוסדות בלתי נחוצים דוגמת מוסד הרבנות הראשית, יביא לחיסכון עצום לקופת המדינה
▪  ▪  ▪
נוטלים כספי הציבור מלוא חופניים ללא הגבלה וללא מגבלה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מכל מגלגלי העיניים כלפי שמיים ותולים את יהבם המוחלט בבורא עולם, מכובדים עלי אנשי "נטורי קרתא". הללו, למרות שהם אנטי ציוניים ושוללים את עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה ציונית וכמדינה בכלל, לפחות שלמים עם עצמם בכל הקשור עם מימון עובדת קיומם כקהילה נפרדת במדינת ישראל ואין הם נוטלים - ולו גם אגורה שחוקה אחת - מכספי המדינה הציונית.
לא כך נוהגים מוסדות, גופים ויחידים שהמשותף להם הינו קיום אורח חיים דתי, מצד אחד, הגובל, לעתים, בשלילת דרכה של מדינת ישראל, כמדינה ציונית, ריבונית, בעלת חוקים חילוניים והשקפת עולם דמוקרטית-ליברלית, ומצד שני, נוטלים הם כספים, מלוא חופניים, ללא כל הגבלה וללא כל מגבלה שהיא, מהקופה הציבורית שמממנים אותה רוב אזרחי ותושבי המדינה, שדעותיהם והשקפת עולמם רחוקות - מרחק רב - מהשקפת עולם של אותם מוסדות, גופים ויחידים הנהנים מכספי משלם המיסים כמעט ללא כל הגבלה שהיא.

לא מדינת היהודים של הרצל

עיתון הארץ פרסם אתמול כתבת תחקיר של העיתונאים יאיר אטינגר וחיים לוינסון, שממנה עולה, כי חלק מרבני העיר והיישובים, הממומנים מכספי ציבור, אינם נחוצים, בעיקר ביישובים קטנים שאין בהם מוסדות דת, כמו חברה קדישא ואין מונפקות בהם תעודות כשרות. במאמר המערכת של העיתון מהיום, מצוין, כי למרות עובדות אלה, הרי חלק מרבני יישובים אלה, שכהונתם אינה מוגבלת בזמן, נהנים מעלות שכר שנתית, הגבוהה מחצי מיליון שקל, הממומנת מכספי משלם המיסים.
כבר נדרשתי, ברשימה קודמת, לכך כי יש צורך לפרק את הרבנות הראשית לישראל - בייחוד אחר הבחירות האחרונות לבחירת הרבנים הראשיים לישראל - שעה שרבנות זו "נכבשה" על-ידי החרדים ולמעשה אין היא משמשת יותר את הציבור הדתי-לאומי בישראל, כאשר את החרדים אין היא משמשת ממילא. לחרדים, יש חצרות ורבנים משלהם. החילונים אינם נזקקים לשירותי הדת של הרבנות הראשית, למעט אלה הכפויים עליהם, מכוח הוראות חוק, דוגמת נישואין, גירושין, גיור ולהבדיל - קבורה. כך שבמצב דברים זה, אין כל צורך בקיום המוסד המיותר והמסורבל הזה, שכל כולו, נועד לשרת את עסקניו, רבניו, מטעם ושלא מטעם, ושאר נושאים ונותנים, בשכר מלא, מהקופה הציבורית, שאיש אינו יודע מה תפקידם המדויק בשטח.
זכורה אמרתו של חוזה מדינת ישראל, בנימין זאב הרצל, בספרו "מדינת היהודים", לפיה: "יש לסגור את הרבנים בתוך בתי הכנסת", כאשר בכך התכוון הוא למנוע השפעה פוליטית ואחרת של הרבנים, מעבר להיותם מורי דרך דתיים שמקומם הטבעי הינו בבתי הכנסת ולא חוצה להם.
מים רבים זרמו בנהר הדנובה מאז גיבש הרצל את עקרונותיו בבודפשט ומאוחר יותר בווינה המעטירה, אולם אין ספק כי לו היה הרצל קם מקברו ורואה את מדינת היהודים שלו, כפי שהיא מתנהלת היום, היה - קרוב לוודאי - חוזר, תוך שהוא אץ-רץ במהירות שיא אל קברו. לא זו היא מדינת היהודים אותה ראה הרצל בחזונו ולא זו מדינת היהודים שאנו מעוניינים לחיות בה.
השתלטותה של הדת הממוסדת על אורחות חיינו, גם במקומות שאין לה כל צידוק להיות בהם וכל מדרס רגל מחויב מציאות, בישראל של שנת 2013, הינה עובדה קיימת ומוגמרת. יכול יאיר לפיד לצעוק, ככרוכיה, מעל במת הכנסת, צעקות דמגוגיות אלה או אחרות כלפי החרדים, אבל לאחר שוך צעקות אלה חייב גם הוא להכיר בעובדות הקיימות והמוגמרות - החרדים והדתיים הקיצוניים הולכים ומשתלטים, אט-אט, על רקמת החיים החברתית בישראל ומכתיבים את אורחות חייהם על הרוב החילוני, תוך שהם נוטלים כספים מקופת הציבור, שרובו הוא חילוני, כדי לכפות ולממן אורחות חייהם אלה על הרוב החילוני.

אפליה לטובת רבנים וכלי קודש
הרב לאו. הציבור מממנו [צילום: AP]

גמלאות מאוחרת
שופטי בית-משפט העליון ושאר שופטי ישראל מחויבים על פי הוראות החוק לפרוש לגמלאות בגיל 70. מתברר ומסתבר, כי הדין שונה באשר לרבנים הראשיים לישראל, שכן רב ראשי יכול להיבחר לתפקידו בגיל 70 ולכהן בתפקידו זה עשר שנים, כלומר עד גיל 80 שנה

לאחרונה פרסם ערוץ 2 בטלוויזיה ידיעה על אודות בית החולים החרדי-דתי "שערי צדק" בירושלים, לפיה זוגות ויחידים המבקשים לקבל טיפולי פוריות, ביחידת הפוריות של בית חולים זה, נדחים, שעה שמתברר שאין הם נשואים כדת משה וישראל או שאין הם מקיימים אורח חיים ברוח ישראל סבא, קרי - לסביות, הומואים, זוגות בלתי נשואים ואחרים לא יקבלו שירותי פוריות מבית-חולים זה. הדברים הינם חמורים - וחמורים בעליל - בשל העובדה שבית חולים זה מקבל מימון ציבורי מכספי משלמי המיסים. אם היה מדובר בבית חולים פרטי הממומן מכספיו שלו או מכספי תורמים פרטיים, ניחא. אבל לא ברור לנו, כלל וכלל, כיצד מעז בית חולים הממומן מכספי הציבור, להפלות מי שנזקקים לשירותיו ותפיסת עולמם אינה, בהכרח, תפיסת העולם החרדית-דתית בה דוגלים ראשי בית חולים זה, קרי - קיום נישואים לבני זוג שנישאו בחופה וקידושין כדת משה וישראל.
אביא בפניכם דוגמה נוספת לבזבוז כספי ציבור, בכל הקשור דווקא לאחד הרבנים האהודים בקרב הציבור החילוני וכוונת הדברים לזוכה פרס ישראל, בתחום מפעל חיים, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, המכהן שנים רבות כרבה הראשי של העיר תל אביב-יפו.
רב ישיש וקשיש זה, שמלאו לו, לאחרונה, 76 שנה, בבריאות טובה, ממשיך לכהן כרבה הראשי של העיר תל אביב-יפו, בחסדה של תקנה נידחת, שנכללה בתיקון מאוחר יותר שהוכנס לתקנות בחירת ראשי עיר אלה, שהחתום על התקנות המקוריות, קודם תיקונן, הינו מי שהיה שר הדתות בממשלתו של יצחק רבין, יצחק רפאל המנוח.
תקנה 12(א)(1) לתקנות בחירת רבני עיר, תשל"ה-1974, שעוסקת במשך כהונתו של רב עיר, קובעת דברים, בזו הלשון:
  • "12. (א) רב עיר יכהן מיום בחירתו ולאחר שחתם על תצהיר כאמור בתקנה 3(ב)(3); כהונתו תיפסק -
    (1) בהגיעו לגיל 75, אולם מועצת הרבנות הראשית רשאית להאריך את גיל הפרישה, על-פי בקשת רב העיר, למשך תקופה נוספת שלא תעלה על 5 שנים".
תקנות שירותי הדת היהודיים (בחירת רבני עיר), תשס"ז-2007, שהחליפו את התקנות הקודמות, משנת 1974, ביטלו את היכולת של רב עיר להמשיך ולכהן בתפקידו, לאחר גיל 75 שנה, אולם נקבע בהן, כי מי שנקבע לרב עיר, ערב פרסומן של התקנות החדשות, הרי יחולו עליו התקנות הקודמות.
במצב דברים זה, פנה הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, קודם לתאריך 1.6.2012, שהינו המועד שבו מלאו לו 75 שנה, למועצת הרבנות הראשית, בבקשה להאריך לו את גיל הפרישה. הוא נענה בחיוב, ובמצב דברים זה, כל עוד תאפשר לו בריאותו, ימשיך הוא לכהן כרב הראשי של העיר תל אביב-יפו, עד לתאריך 31.5.2017 ועד בכלל.
אין עינינו צרות כלל וכלל בעובדה שהרב ישראל מאיר לאו "הסתדר" על חשבון קופת הציבור, אלא עינינו צרות בכך, שכל אימת שהדברים נוגעים ברבנים וכלי קודש מתחום הדת, הרי נוצרת אפליה בלתי ראויה לטובתם של אותם רבנים וכלי קודש מתחום הדת.
שופטי בית משפט העליון ושאר שופטי ישראל, מחויבים על-פי הוראות החוק לפרוש לגמלאות בגיל 70. מתברר ומסתבר, כי הדין שונה באשר לרבנים הראשיים לישראל, שכן רב ראשי יכול להיבחר לתפקידו בגיל 70 ולכהן בתפקידו זה עשר שנים, כלומר עד גיל 80 שנה. מתברר ומסתבר, כי דין שונה קיים בחקיקה הישראלית באשר לנושאי תפקידים ציבוריים וכלי קודש מתחום הדת; הללו יכולים לכהן שנים רבות, לאחר שעמיתיהם, המכהנים בתפקידים שאינם מתחום הדת, מחויבים לפרוש, זה מכבר, בהתאם להוראות החוק.
מימון משרתו של הרב ישראל מאיר לאו, שהינו בגיל המכובד של 76 שנה, עולה לקופה הציבורית סכומי עתק. בשים לב לעובדה שהוא מכהן כרב עיר שנים רבות באופן רצוף ובשל הוותק שלו, הרי עלות משכורתו החודשית, כולל רכב השרד שיש לו, מכוח תפקידו זה, מרקיעה שחקים. הדבר נכון גם באשר לכלי קודש אחרים שמונו לתפקידם מכוח הוראות חוק, כאשר כל שנה נוספת בתפקידם זה מגדילה את עלות משכורותיהם.

לתכנן, לבטל - ולחסוך למדינה

ערוץ 2 פרסם לאחרונה תחקיר בדבר משכורותיהם של חיילי צה"ל, תוך דגש על חטיבת "כפיר", בשים לב לעובדה שחייל צה"ל שאינו חייל קרבי, משתכר 352 שקל לחודש וחייל קרבי משתכר כפליים מסכום זה. התחקיר העלה, כי קרוב ל-90% מחיילי חטיבת "כפיר" אינם יכולים לחיות משכרם זה והדבר פוגע ביכולתם המבצעית, כאשר חלק ניכר מהם עורק משירותו הסדיר בשל כך. אם נחלק את משכורתו של חייל שאינו קרבי, לפי בסיס של תשע שעות עבודה ביום, במכפלת ימי שישי ושבת (שכן חיילי צה"ל אינם שובתים בימי שישי ושבת), נגיע לכך, כי חייל צה"ל שאינו קרבי, משתכר 1.30 שקל לשעה בזמן שירותו הסדיר, ואילו חייל צה"ל שהינו חייל קרבי משתכר 2.60 שקל לשעה בעת שירותו הצבאי.
כל עוד לא תיפסק סחטנותם של רבנים אלה ושאר כלי קודש, בחסות החוק, בגלל השלטון הקואליציוני, המאפשר למפלגות הדתיות לסחוט הטבות כספיות לאנשיהן, לא תוכל כלכלת ישראל להתאושש וחיילי צה"ל יתפרנסו ממשכורת מבזה, בגובה של 1.30 שקל לשעה לחייל שאינו קרבי, וממשכורת בגובה של 2.60 שקל לשעה לחייל שהינו חייל קרבי.
מצופה מאותם רבנים וכלי קודש, החוגגים ונהנים מכספי הקופה הציבורית, כי יגלו אחריות ויסכימו להפחית ממשכורות העתק שלהם - ויפה שעה אחת קודם. כמו-כן, מצופה מרבנים וכלי קודש שהמסחטה הקואליציונית אפשרה להם להמשיך ולכהן בתפקידיהם הציבוריים, תוך קבלת משכורות עתק מהקופה הציבורית, לאחר גיל 70, כי יגלו אחריות ציבורית ולא ינצלו סעיפי חוק ותקנות נידחות, כדי להמשיך ולהתפרנס על חשבון הכלל.
מקובל היה בקהילות ישראל, מקדמת דנא, כי רב אינו מקבל כסף עבור עריכת חופות וקידושין, אלא הקהילה מממנת, מכספה שלה, את משכורתו של הרב, כדי שלא יבוא הוא כדי חרפת רעב, כדי עניות וכדי ביזוי. מסתבר, כי במדינת ישראל, התהפכו היוצרות והרבנים ושאר כלי קודש סוחטים את תקציב המדינה וכספי משלמי המיסים, בחסות חקיקה קואליציונית שמן הראוי שתיעלם לה מן העולם, במאה ה-21, כאשר אלפי אנשים נלחמים על קיומם היומיומי בכבוד וכאשר אלפי פנסיונרים אינם יודעים כיצד יסיימו את החודש, שעה שהאוצר רוצה לקצץ בפנסיות שלהם.
תכנון נכון של תשלום המשכורות לבעלי שכר מנופח, כמו-גם ביטול מוסדות בלתי נחוצים, דוגמת מוסד הרבנות הראשית, חלק ממשרות רבני ערים ויישובים והמועצות הדתיות, יביא לחיסכון עצום לקופת המדינה, ונראה כי במצב דברים זה, לא יצטרכו לקצץ בכספי הפנסיה של אותם אומללים שאינם יודעים כיצד יסיימו את היום שזה אך התחיל ואין הכוונה לסיומו של חודש תמים. אגב, אולי מוכן השר לענייני דתות, נפתלי בנט, לגלות לנו את שיעור הפנסיה של הרבנים הראשיים היוצאים שכיהנו בתפקידם לפחות עשר שנים, ואולי מוכן ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, לגלות לנו מה יהיה סכום הפנסיה של הרב ישראל מאיר שליט"א לאחר שיפרוש מתפקידו כרב העיר תל אביב-יפו, בתאריך 1.6.2017, לאחר שכיהן כרב העיר תל אביב-יפו בשנים 1993-1988 ומשנת 2005 ועד עצם היום הזה?

הכותב הוא השותף המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין, מייצג עותרים בעתירות כלכליות ובעתירות בעניינים מסחריים לבג"ץ וכן בעניינים שונים נגד אי-חוקיות מעשי המינהל.
תאריך:  21/08/2013   |   עודכן:  21/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טפילים, רדו לנו מהגב
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה לטפילים!
קובי הטפיל  |  21/08/13 13:51
2
אני יודע שאני משחק לידיך. אבל:
חיימקה  |  21/08/13 15:43
 
- לחיימקה:
שולם  |  21/08/13 19:34
3
מסכים אבל שיוחל גם על
סתם אחד  |  21/08/13 20:27
4
והארכי טפיל - הנשיא שלך ?
מדמוני אסף  |  21/08/13 22:23
5
על הטפילים במערכת המשפט
פאשיסט אדום  |  21/08/13 23:05
6
רוב הציבור חפץ ביהדות וברבנים
פאשיסט אדום  |  21/08/13 23:28
7
היטלר כך התבטא על היהודים ל"ת
אתה אנטישמי  |  22/08/13 03:05
8
כאן מדינה יהודית לאנטישמי כמוך
שינשין  |  22/08/13 07:14
9
אתה נאיבי, מטפילים לא מבקשים
רופא עור  |  22/08/13 08:05
10
עד שאתה דורש מחולדאי ..
דרוש מחולדאי  |  22/08/13 08:09
11
בלתי נחוצים: בית הנשיא, קולנוע ל"ת
שידורים מטומטמים.  |  22/08/13 09:43
12
שמן מגעיל ל"ת
אבי קרני שומרן  |  22/08/13 10:30
 
- למה כל פעם שחרדי, חרד"לניק או
חיים שטנג למר  |  23/08/13 18:34
13
העיקר חסר מהכתבה
משה פרץ  |  22/08/13 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
כשקראתי את תשובת בג"ץ נפל לי האסימון: בית המשפט הישראלי הגבוה לצדק מקבל את התזה שהפלשתינים מנסים להביא לאזור: רצח יהודים הוא כשר בתנאי שייעשה למטרות הטרור הפלשתיני. או אז הוא יוצא מחצרו של בג"ץ ועובר לידי המערכת הפוליטית
מתי דוד
מסתבר שהשלטון הדמוקרטי הנבחר, המבוסס על הפרדת הרשויות, איבד מכוחו והשפעתו, לטובת שני מוקדי כוח חדשים: שלטון המשפטנים ושלטון העיתונאים
איתמר לוין
עו"ד רוני אלוני-סדובניק כנראה מאמינה באמירה ההוליוודית: לא משנה מה אתה כותב עלי, כל עוד אתה מאיית נכון את שמי. קולה של אלוני-סדובניק נשמע ברמה שוב ושוב, בעיקר בנוגע לעבירות מין, אך משום מה - ביומיים האחרונים היא נאלמה דום
חיים שטנגר
ציבור החוסכים בישראל זכאי לכך כי המדינה הנוטלת ממנו כספים ודורשת ממנו דרישות מדרישות שונות, תבטיח את עתידו הכלכלי, עת שובת הוא מעמלו לאחר שנות עבודה מרובות וקשות    מן הראוי כי ממשלת-ישראל תחוקק חוק עדכני דוגמת חוק ההגנה המגביל את הגופים הפיננסיים בקשר לגביית דמי ניהול
ד"ר רון בריימן
הנחת היסוד של 20 השנים האחרונות הייתה ששלום בא"י המערבית כרוך בהקמת מדינה פלשתינית נוספת, בלב הארץ: "שטחים תמורת שלום". מספטמבר 93' נשטף מוחנו כאילו לא ייתכן שלום בלי להקים מדינה כזו, נוסף על זו שממזרח לירדן. חובה לנתק את הקשר השקרי בין שלום למדינה פלשתינית ממערב לירדן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il