X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האנושות בתקופתנו הגיעה להישגים טכנולוגיים מדהימים מחד-גיסא, ולכשלונות חברתיים מדהימים לא פחות מאידך-גיסא. הפער בין הקידמה הטכנולוגית לכשלונות החברתיים הוא פלא בלתי נתפס
▪  ▪  ▪
אנו נחלבים באין פוצה פה ומצפצף [צילום: פלאש 90]
פרה צמוקה ועליה עלוקה ענקית
המדינה נראית כמו פרה צמוקה שלצווארה צמודה עלוקה ענקית שגודלה פי עשרה מהפרה והיא לא מפסיקה למצוץ את דמה. בוכה הפרה: "די, אני לא יכולה יותר", מרגיעה אותה הקרצייה: "את יכולה, את יכולה, בלי סוף אפשר למצוץ ממך". צווחת הפרה: "תצילי אותי", עונה הקרצייה ברגישות ונחישות: "בינתיים משום מה הצלחתי לעזור רק לעצמי, אך אל תאמרי נואש, תמשיכי להאמין ולקוות"

הייתם פעם במכון איילון? מדהים. בלי כסף, בלי משאבים, תחת כיבוש בריטי ניצחנו חמישה צבאות סדירים! היום עם תקציב שמדגדג את החצי טריליון לאחר שהקמנו מדינה לתפארת מדינת ישראל - כישלון טוטאלי בכל התחומים החברתיים! הכישלון מועצם בהשוואה לקידמה הטכנולוגית האדירה.
לעתים נדמה שישיבת הממשלה התנהלה כך: "שרים נכבדים, אתגר עצום עומד בפנינו. יש לנו הון עתק, משאבים, מנגנונים, ידע, הבנה, חוכמה, ובכל זאת מוטלת עלינו המשימה להיכשל בכל התחומים החברתיים ללא יוצא מן הכלל. אל תאמרו נואש, תנו את הנשמה, בסוף נצליח".
לא קראתי את הפרוטוקולים של הקבינט, גם לא של זקני ציון (למען האמת, פרוטוקולים זה לא בדיוק חומר הקריאה החביב עלי), אך לעתים נדמה שזה בדיוק מה שרשום שם. ואכן ההצלחה להיכשל הייתה וירטואוזית. כישלון מושלם בכל התחומים החברתיים: חינוך, בריאות, תעסוקה, פערים, כלכלה, ביטחון פנים, איכות סביבה, איכות שלטון, ערכים. איך עשו זאת? איך הצליחו להיכשל כל כך מושלם?
ההסבר לפלא התשיעי
איך מסבירים את הפלא? בוודאי תאמרו חוק הטבע מספר 2, אתם צודקים! עם זה אי-אפשר להתווכח, אך הסיבה הראשונה הפעם היא דווקא חוק הטבע מספר 1: הם חזקים אז הם לוקחים מה שהם יכולים. מצד שני כמובן שבלי חוק העדר אי-אפשר: "תרבות הקפיטליזם החזירי" ו"קשר האליטות" מסבירים מצוין את הכישלון המופלא.
ממש כמו סרטי מדע בדיוני: עדר של חזירים (לא חייזרים) קפיטליסטים כבש את המדינה והפך אותה לחזירייה אחת גדולה. כולנו בתחרות ומלחמת קיום תמידית איש נגד רעהו. כולם רצים קדימה אחד על השני, החזקים רומסים ומגיעים, החלשים נרמסים וצורחים. כולם מנסים לפורר את המדינה ולהכניסה לכיס הקטן, ואיש אינו מצליח להבין מדוע היא מתפוררת... בהזדמנות נרחיב על תרבות החזיריזם כדי שלא תאשימו אותי בפיזור השמצות פרועות חסרות בסיס.
אתם בשוק? לדעתכם מצב המדינה מצוין? השמש זורחת, הציפורים מצייצות, התחבורה זורמת (לפעמים), כולם הולכים לעבודה בבוקר - הכל אשליה. אתם מעדיפים להתבונן על אלפית הכוס המלאה? זכותכם, אלא כשיש מחאה ענקית וחלק ניכר מהציבור חושב שיש כאן בעיה מהותית, והחלק השני בטוח שגן עדן זה כאן, אז דבר אחד בטוח: אין לנו מושג היכן אנו חיים.
מה שחשוב להבין בשלב זה הוא שאנחנו לא מבחינים, בוודאי לא מבינים. כמו עדר של גלמים אנחנו מתווכחים. חלק צועקים: "מעמד הביניים נמוג, הפערים מתעצמים, משק העבודה הופך לשוק עבדים, יאכטות מחוף אל חוף, העשירים מתעשרים והעניים מתענים, המדינה קורסת והופכת למדינת עולם שלישי". חלק צועקים: "יש כאן הייטק מדהים, מצבנו טוב ממדינות רבות מאירופה, בתי הקפה גדושים, טרמינלי הטיסה לחו"ל מלאים, יאכטות מחוף אל חוף, גן עדן זה כאן".
אל דאגה, לא נזניח גם נקודה זו, בקרוב נרחיב בדיוק על עיוורונכם: חוסר יכולתה של האנושות להבחין בפלא התשיעי. במקרה (או שלא במקרה) זהו הפלא המופלא מכל: הפלא העשירי.
ההסבר בהרחבה
אוקיי, אז איך מסבירים את הפלא הזה? הכישלון נובע מכישרון, נחוץ כישרון מיוחד להצליח להיכשל כל כך טוב. לא היו מצליחים כל כך אלמלא היו שודדים מאיתנו סכומי עתק. חצי טריליון ש"ח בשנה האליטות שודדות מאיתנו! אבן ריחיים ענקית מונחת על צווארנו, פלא שהוא צונח?
המדינה נראית כמו פרה צמוקה שלצווארה צמודה עלוקה ענקית שגודלה פי עשרה מהפרה והיא לא מפסיקה למצוץ את דמה. בוכה הפרה: "די, אני לא יכולה יותר", מרגיעה אותה הקרצייה: "את יכולה, את יכולה, בלי סוף אפשר למצוץ ממך". צווחת הפרה: "תצילי אותי", עונה הקרצייה ברגישות ונחישות: "בינתיים משום מה הצלחתי לעזור רק לעצמי, אך אל תאמרי נואש, תמשיכי להאמין ולקוות".
השתלטות הטפיליטות
32 טריליון דולר מסתירים עשירי העולם באיי מטמון, וזה רק מה שהם מחביאים. 1.4 קוואדריליון הם מגלגלים בשוק הנגזרים ומי יודע כמה הון ורכוש גלוי יש להם. 90% מההון של האנושות נמצא בידי כ-10% מהאנשים! זה מסביר הכל. משאבי האנושות נמצצים על-ידי מוביליה (אליטות), אנו יכולים לכנותם ללא היסוס: "טפיליטות".
כל מצוקות האנושות הן אשליה. כל הכסף הנדרש כדי להציל את האנושות מידי עצמה קיים, אך הוא נרקב בחשבונות בנק. הבנקים (שכמו כל דבר אחר, גם הם כלים שהאנושות יצרה כדי לעזור לעצמה), מתפוצצים ונוזלים מרוב כסף. אין להם זמן פנוי, הם טרודים בחישוב חובות העתק שהאנושות חייבת להם...
כן, התבלבלנו קצת. הפכנו להיות אומללים חסרי אונים המשועבדים לכלים שיצרנו כדי שיעבדו עבורנו, ועבדים נרצעים למשרתים שהפקדנו כדי לשרתנו. בלבול קטן אך מסביר מצוין את הכישלון המושלם. בלבול קטן לאדם, כישלון קטסטרופלי לאנושות.
סרטי האימה הבדיוניים כבר מזמן הפכו למציאות, בהבדל קטן: לא חייזרים השתלטו עלינו אלא חזירים, לא רובוטים השתלטו עלינו אלא טפילים. מדוע איננו מצליחים להבחין בכך? או-אה, שאלה קשה, על כך בפלא העשירי.

הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך מבין את חוקי הטבע.
תאריך:  27/08/2013   |   עודכן:  27/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפלא התשיעי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
נכשלנו, אז ניקח דוגמא מאחרים
גדעון אמיר  |  27/08/13 20:34
 
- מגרוע לרגוע
אהרון שחר  |  28/08/13 00:12
 
- אתה חייב"ס = חיי בסרט ל"ת
חייב"ס   |  28/08/13 18:19
 
- תעמולת הרס/ארסית של יחימוביץ'!
ע_הראל  |  28/08/13 06:58
 
- קווים מקבילים
אהרון שחר  |  28/08/13 21:24
 
- שניכם ממחזרים את הבלוף של רבין
ע_הראל  |  29/08/13 11:23
2
מאמר מאלף מאלף עד תיו ל"ת
יוסף דיין  |  29/08/13 09:57
3
הציבור הוא הפרה הצמוקה
אלון פלג  |  29/08/13 12:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לקוחות בנק לאומי הַצביעו ברגליים    מה בין השד העדתי לתנועה הפמיניסטית?    האמבּוּש לרבנים    ולקינוח: משיב כהלכה
חיים שאולזון
אחיי החרדים, אנא הבינו: עידן המחברות והעפרונות נגמר. היום הכל נמצא במחשב, ואפשר למלא אותו בכל טוב תורני. אז כדאי שנתכונן כבר עכשיו, ולא נאבד כהרגלנו שנים רבות
גיא חזן
האירועים הכימיים האחרונים מקשים מאוד על הפעילים בשוק ההון. השווקים בישראל מגיבים בעצבנות משהו. נכון לעכשיו יורדים המדדים הראשיים בבורסה של תל אביב בכאחוז
אפרים הלפרין
אבי בניהו, אחד מאבני היסוד של התקשורת המתוחכמת בישראל, דובר צה"ל לשעבר, טוען במסמכים לבית המשפט ש"חשוב שגלנט ייחקר נגדית, כדי שניתן יהיה לברר את הסיבות שהביאו את הממשלה לבטל את מינויו כרמטכ"ל". בכך רוצה הוא כנראה לרמוז שהעלילה שהעלילו על גלנט לא היא שגרמה לביטול תפקידו. האם בניהו לא מבין בתקשורת? או רק עושה עצמו?
מרדכי ליפמן
יום השנה לאירועי תרפ"ט חל ביום שבת האחרון לפני 84 שנים. אבל התקשורת בחרה להתעלם, כולל העיתון לאנשים חושבים. כולל המדיה האלקטרונית, היודעת לחפור כשצריך וכשלא צריך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il