X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נמרוד מצא דרך להפיל פחד על בני עמו, וכך הצליח לרדות בהם גם בימינו אנו, רודנים השולטים ללא הסכמת עמם חייבים למצוא דרך כלשהי להפחיד את בני עמם מלמרוד בהם
▪  ▪  ▪
אלו מחשבות מותרות? [צילום: AP]

ידוע שהתורה אינה ספר היסטוריה וגם לא ספר מדע - אלא ספר הוראותיו של הקב"ה לעם ישראל ולאומות העולם. אך, כדי לעודד אותנו לקיים את יעודנו הגדול, הקב"ה "נאלץ" לפעמים להראות את דרכו לתושבי הארץ דרך אירועים ואנשים חיובים ושליליים גם יחד. אחד מאנשים אלו היה נמרוד. הבה נתבונן באותו איש וננסה להבין את תוכניותיו ומעשיו - כדי להפיק מהם לקחים מדיניים ומוסריים לימינו אנו.
לדאבוננו, ישנם פרטים בחיי נמרוד שאינם מוזכרים בפשט, ולכן אנו נאלצים למלא את החלל ההיסטורי בדברי הדרש של חז"ל. למה הכוונה? שנמרוד המריד את העולם כולו על הקב"ה (פסחים ד, ב), שהוא בנה את מגדל בבל וקרא שמו "בית נמרוד", ולמעשה הפך עצמו למושא לעבודה זרה (ע"ז נ"ג, ב) כאשר "עשה" את עצמו לאלוה.
אך נתחיל עם מה שאכן כתוב בתורה במפורש: "וַיְהִי כָל-הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים" (בראשית יא, א). הכוונה ב"שפה אחת" על-פי רוב הפרשנים הינה שכל האנושות בעת ההיא דיברה לשון אחת - לשון הקודש שהיא הלשון המקורית שהקב"ה נתן לאדם הראשון ואשתו. זה דבר חיובי ביותר המאפשר תקשורת יעילה בין כל בני אדם. אך גם מצב פילולוגי אידיאלי כזה, טעון בסכנה לחברה כאשר הדיבור האחיד גורם למי שמשתלט על החברה לנצלו כדי להביא לכך שאחדות השפה תהיה כלי - לא לאחדות מוסרית על-פי רצונו של ה' "לדעת בארץ דרכך" (תהילים סז) - אלא כלי להבאת אחידות מחשבתית.
ואלו מחשבות מותרות? רק אלו שהרודן שהצליח להשתלט על נתיניו קובע כדעות המקובלות עליו. דעות אחרות אסורות להשמיע, כי הן מסכנות את אחיזתו של אותו רודן ברסן השלטון. זו בדיוק הסיבה שנמרוד, על-פי המדרש, ראה "בכפירתו" של אברהם בעבודה הזרה איום על מרות ממשלתו, וציווה להשליכו לכבשן.
ומדוע יזם נמרוד את בניית "בית נמרוד"? מכיוון שהוא רצה לזכות בנאמנותם של כל אנשי בבל, והיה עליו לעשות משהו גרנדיוזי שיתחרה, כביכול, במעשיו של השם. מגדל הפונה שמיימה, המתגרה ומתחרה בבניין העולם, יהווה ביטוי הולם, לדעתו, לרעיון שיש עוד מלך לעולם ושמו נמרוד, שיצליח לאתגר את השם בעשיותיו. אגב, את נטיית המלכים לבנות בניינים מפוארים כדי להשריש בקרב עמיהם את היותם אלילים, אנו רואים מהפירמידות של מצרים ועד ארמונות מלכי אירופה מימי המאה ה-17 וה-18.
בשלטונו של נמרוד - חשיבותה של השגת מטרותיה של המדינה הייתה מעבר לכל. כך היה שכאשר אדם נפל מן המגדל בעת בנייתו, לא היו מתרגשים כלל וממשיכים לבנות. אך כאשר לבנה נפלה ועיכבה את הבנייה, אנשי בבל נכנסו לצער. ומדוע? כי השגת המשימה הלאומית הייתה חשובה מכל, ולא טובתם של "אמצעי" העבודה - קרי, האזרחים. זו בדיוק הגישה ההירארכית ה"מוסרית" מאז ועד היום בכל משטר פשיסטי וטוטליטרי.
בתנאים כאלו כיצד הצליח נמרוד לשמור על מרותו - כדי שהעם לא ימרוד בו? המדרש מספר שהכותנות שעשה הקב"ה לאדם וחווה היו עם נח בתיבה. הוא הנחילן לנמרוד. כאשר היה נמרוד לובש אותן, כל החיות והבהמות שראו עליו את הכותונות נפלו על פניהם מיראה. אך אנשי בבל סברו שתגובתם היה כתוצאה מגבורתו ועל כן המליכו אותו עליהם (פדר"א).
במילים אחרות, נמרוד מצא דרך להפיל פחד על בני עמו, וכך הצליח לרדות בהם. גם בימינו אנו רודנים השולטים ללא הסכמת עמם חייבם למצוא דרך כלשהי להפחיד את בני עמם מלמרוד בהם.
אז מה עושים? מקימים את ה-KGB, ה-SS, את המשטרה הסודית וגופים אחרים שנאמנים אך ורק לרודן, וכל תפקידם הוא לאתר ולהפחיד ולשתק כל מי שמעיז לפתוח את פיו או להרים את ידו נגד הרודן.
בימינו לא חסרים רודנים אכזריים ביותר לעמים השכנים להם ואפילו לבני עמם. הרצון שלהם לרדות הוא מעל כל שיקול אחר, אפילו מעבר לאפשרות הריגת בני עמם בכימיכלים קטלניים. יהי רצון, שהאנושות הנאורה תתעורר ותמגר את "הנמרודיזם" הזה מן העולם בהשרשת הרעיון הגדול שכל משטר חייב לבוא מקרב העם, על-ידי העם ולטובת העם, כפי שקבעה תורתנו הקדושה בהלכות מלכות.

הכותב הוא רואה חשבון (ישראל וארה"ב), M.B.A., ופרשן פוליטי, שמאמריו מופיעים באתרי אינטרנט שונים
תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  03/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להבין את נמרוד - ראשון הרודנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סליחה כן
חייםק'ה  |  30/09/13 13:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
הכל מתקשר לאיום האירני ולאופוריה העולמית בדבר האפשרות להגיע עימה להסדר בנושא הגרעין: מעצרו של עלי מנצור וחשיפת יעדיו, התקלות במטוס החמקן ואפילו הברחות הנשק הכימי של אסד
עו"ד גילעד ושדי
כאשר מגיש המשכיר לשוכר חוזה לחתימה סביר שהשקיע בניסוח חוזה המגן על זכויותיו . אך כל סעיף פתוח למשא-ומתן ואין לקבל את הנוסח כעובדה מוגמרת
אפרים הלפרין
כפי שכבר למדנו, תוכנית הדיור להשכרה שנדונה בימים אלה בקבינט הדיור, נבטה במוחו הקודח של שר האוצר, כאשר היה עוד עיתונאי צמרת, מאז לא נדרשה התוכנית לשינוים רבים, פרט לכך שנמחקו ממנה המספרים חסרי הבסיס ועתה מתחיל פתאום מבקר המדינה לשאול שאלות
עו"ד ינון הדאיה
ויתור על תביעה אזרחית משמעו לעיתים ויתור על פיצוי ניכר ביותר. בישראל נפסקו לא פעם פיצויים בגין מעשי אונס קשים בסכומים של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים. כן, גם במקרי תקיפה, שוד ועבירות אחרות נפסקו לקורבנות פיצויים ניכרים ביותר
אפרים הלפרין
מהי כוונת האירנים?, האם פניהם לשלום, האם ההשקעות שלהם בגרעין הן השקעות למטרות שלום (ייצור גרעינים ליוני השלום או שמא ההשקעות האלה הן למטרות מלחמה? ואם למטרות מלחמה אז מלחמה נגד מי, ולאיזו מטרה? והאם כל אלה החלטות בתנאים של אי ודאות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il