X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מגיש המשכיר לשוכר חוזה לחתימה סביר שהשקיע בניסוח חוזה המגן על זכויותיו . אך כל סעיף פתוח למשא-ומתן ואין לקבל את הנוסח כעובדה מוגמרת
▪  ▪  ▪
חתימה על חוזה שכירות. להכיר את הנושאים המהותיים [צילום: פלאש 90]

חוזה השכירות נתפס בעיני רבים מהשוכרים כחוזה הבא להגן על זכויותיו של המשכיר ופחות על זכויותיו של השוכר. יש להבין, כאשר מגיש המשכיר לשוכר חוזה לחתימה סביר שהשקיע בניסוח חוזה המגן על זכויותיו . אך כל סעיף פתוח למשא-ומתן ואין לקבל את הנוסח כעובדה מוגמרת.
להלן מס נושאים מהותיים עליהם צריך לתת את הדעת:
  • סריקת הדירה - לפני החתימה על החוזה יש לבצע סריקה מקיפה בדירה על-מנת לאתר ליקויים כגון חלונות לא תקינים ,דלתות ללא ידית, מזגנים לא תקינים , נזילות ושברים בריהוט הקיים ועוד. את הממצאים יש להעלות על הכתב ולצרף כנספח לחוזה. באם חלק מהליקויים יפריעו לשהותכם העתידית בדירה יש לעמוד על כך שיבוצעו התיקונים בטרם כניסתכם. לאחר כניסתכם יהיה קשה יותר לדרוש דברים אלו.
  • דמי השכירות - יש לבדוק כי סכום השכירות יהיה כתוב בדיוק כפי שסוכם בין הצדדים מבעוד מועד ומהו המועד לפירעון אותו הסכום.
  • אופציה - מומלץ לשוכר להכניס בחוזה השכירות סעיף המדבר על האופציות להארכת חוזה. יש לוודא שבתקופת ההארכה יחולו אותם התנאים שחלים בשנה הראשונה על השוכר וכי למשכיר אין אפשרות לשנות את תנאי החוזה ולהעלות את שכר הדירה.
  • יציאה מוקדמת מהחוזה - מלבד האפשרות להארכת חוזה השכירות כדאי להוסיף סעיף המדבר על אפשרות של עזיבה מוקדמת של הדירה טרם סיום החוזה. במקרה הטוב ,יסכים המשכיר ליציאתכם לאחר הודעה מראש של מס' חודשים, ובמקרה הפחות טוב יסכים המשכיר לתת לשוכר להכניס תחתיו אדם שיהיה מוסכם על המשכיר ותחת אותו החוזה באותם התנאים.
  • ביקורי בעל הבית - ישנם כמה סוגי משכירים, את האחד נפגוש רק פעם בשנה - במועד חתימת ההסכם או כשנצטרך תיקון בדירה. אך הסוג השני של המשכירים אוהבים מדי פעם לקפוץ לבקר ולדרוש בשלום הנכס שלהם, לעיתים ביקורי פתע. על כן, יש לציין כי הביקורים, לכל מטרה שהיא יבוצעו בהסכמת הדיירים בלבד ובתיאום מראש.
  • פינוי הדירה - יתכן כי בחלוף זמן, ירצה בעל הנכס למכור את הדירה או לפנותה מהדיירים למטרות אחרות . יש לציין כי במקרה כזה יהא עליו לתת התראה של מס' חודשים מראש.
  • בטחונות - ברוב המקרים ,יבקש המשכיר מהשוכר בטחונות להבטחת תשלומי השכירות ושאר הוצאות ואף למקרה של נזק לדירה. יש מס' רב של בטחונות ויש להסכים לביטחונות שיהיו נוחים לשוכר ולמשכיר . סוגי הביטחונות הם: ערבות בנקאית, שיקים ,החתמת ערבים כל כתב ערבות ועוד.
  • סיום החוזה - בסיום תקופת השכירות ידרשו משכירים רבים כי הדייר יבצע צביעה של הנכס. יש לוודא כי לא מדובר בצבע מקצועי שיבוא לצבוע אלא לרוב יסתפק בצביעה עצמית של הדיירים. באם קיבלתם דירה לא צבועה ,אל תסכימו להכנסת הסעיף הנ"ל.
יש לציין כי בעת פינוי הדירה ישיב לכם המשכיר את הביטחונות שהפקדתם בידיו.
לסיכום, יש לשים לב לכל סעיף בחוזה ולהתעמק במשמעויות של הכתוב. אל תתביישו לבקש עותק של החוזה לעיון בטרם תתנו תשובה למשכיר. העירו את הערותיכם ואל תתפתו לחתום על חוזה הפוגע בזכויותיכם בדין.

תאריך:  02/10/2013   |   עודכן:  02/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוזה השכירות: מדריך לשוכר דירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש רצוי אבל יש גם מצוי
השוכר המתמיד  |  3/10/13 02:03
2
הערות של משכיר לחוזה השכירות
אנוש  |  4/10/13 16:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
כפי שכבר למדנו, תוכנית הדיור להשכרה שנדונה בימים אלה בקבינט הדיור, נבטה במוחו הקודח של שר האוצר, כאשר היה עוד עיתונאי צמרת, מאז לא נדרשה התוכנית לשינוים רבים, פרט לכך שנמחקו ממנה המספרים חסרי הבסיס ועתה מתחיל פתאום מבקר המדינה לשאול שאלות
עו"ד ינון הדאיה
ויתור על תביעה אזרחית משמעו לעיתים ויתור על פיצוי ניכר ביותר. בישראל נפסקו לא פעם פיצויים בגין מעשי אונס קשים בסכומים של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים. כן, גם במקרי תקיפה, שוד ועבירות אחרות נפסקו לקורבנות פיצויים ניכרים ביותר
אפרים הלפרין
מהי כוונת האירנים?, האם פניהם לשלום, האם ההשקעות שלהם בגרעין הן השקעות למטרות שלום (ייצור גרעינים ליוני השלום או שמא ההשקעות האלה הן למטרות מלחמה? ואם למטרות מלחמה אז מלחמה נגד מי, ולאיזו מטרה? והאם כל אלה החלטות בתנאים של אי ודאות?
תומר ישראלי
מדוע האמריקנים לא מתלהבים באמת, מכל הלב, מהגנה על אי הדמוקרטיה השפוי היחיד במזרח התיכון? בגלל שאנחנו לא בדיוק עושים להם את החיים קלים ובאופן מוזר, גם אנחנו משתמשים בתרבות ה"שקר" מולם
הרב ד"ר בני לאו
מה חושבת התורה על המרדף אחרי עושר ונכסים? רמזים לכך מצויים בפרשת השבוע - הן בסיפורו של דור המבול והן באירועים שהתחוללו במגדל בבל. כאשר הרצון לפתח הופך ליצר רכושנות, העשייה קורסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il