X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ליוויתי" את נסיעת נתניהו לארה"ב ככתבנו לענייני משילות מושלמת, והייתי בדיוק סמוך לחדר הסגלגל עת הנשיא האמריקני שיחק עם הכלבים בדשא וקיבל שיחת טלפון מפתיעה ממנכ"ל עמותת "יש סיכוי" בישראל
▪  ▪  ▪
אובמה. הדשא אצלו צהוב [צילום: AP]

  • [השיחה, כמובן, מבוימת...]
מאיר מישראל: שלום מר אובמה, כאן מאיר מעמותת יש סיכוי בישראל, שחרתה על דגלה לשנות את שיטת המשטר בישראל, על-מנת להגביר את המשילות.
ברק אובמה: אמרת חארטה?
מאיר מישראל: לא אמרתי חארטה, אמרתי חרתה במלעיל, מלשון ENGRAVING.
אובמה: טוב, אז מה אני קשור? אני אומנם חבר טוב של ביבי אבל בקושי הוא מקשיב לי בעניין אירן, אז אני אייעץ לו מה לעשות בבית? הוא בא לפה עם הרבה מרץ, צריך להיזהר!
מאיר מישראל: לא הבנת אותי, אני רוצה לעזור לך ולאמריקנים. שמענו כאן בישראל שיש לך בעיות משילות קשות והייתי רוצה לייעץ לך קצת מהניסיון העשיר שלנו כאן, אשר יונק את עיקרי התורה שלו ממכללת רייכמן בהרצליה.
אובמה: שמעתי על הרווארד, ייל ופרינסטון, על רייכמן לא שמעתי, אבל תפאדל, דבר. אתה יודע שכל הממשל בהדממה, אפילו שומרי הראש שלי נעלמו, העוזרים שלי יושבים בבית ואני פה בחצר עם הכלבים, אז יאללה, תן גז.
מאיר מישראל: אני רוצה קודם כל לייעץ לך שלא יהיו אצלכם מפלגות קטנות, כי מפלגות קטנות זה בלגן, הן עושות לך קומבינות, לשון מאזניים, ואתה לא יכול להיות שליט של ממש אף פעם.
אובמה: אבל פה אין מפלגות קטנות, פה יש רק מפלגות גדולות, ואתה לא יודע איזה אסון זה. אני, אם אין לי דיבור עם איש אחד או שניים במפלגה הרפובליקנית, אז אני לא שולט, מחוסל פוליטית, וכל מה שנותר לי זה לשחק עם הכלבים בחצר. אני מת שיהיו כאן כמה מפלגות קטנות שהייתי מצליח לקנות אותן, או לפחות לערער באמצעותן את הביטחון של הנפוחים הרפובליקנים האלה. אולי תעביר לי כמה מפלגות קטנות מאצלכם?
מאיר מישראל: גם חרדים וערבים?
אובמה: תביא-תביא כמה שיותר, אני בטוח אסתדר איתם הרבה יותר טוב מהרפובליקנים. חוץ מזה, העובדה שאין מפלגות קטנות בבית הנבחרים הביאה לי את כל המפלגות הקטנות אלי הביתה, למפלגה הדמוקרטית, ואת כל הצרות שיש לכם בפרלמנט אתם סוגרים שם ואני צריך קודם כל לעבור את כל הנודניקים בבית, ורק אחרי לצאת לחצר ולשחק עם הכלבים, כי יש מולי מפלגה רפובליקנית גדולה, שאני לא יכול עליה, והמצב הזה תוקע את כל המדינה, ואני תקוע עם הכלבים בחצר.
מאיר מישראל: וכמובן העצה האולטימטיבית: תבצר את המעמד שלך, שלא יהיה מצב שכל כמה שנים צריך להקדים את הבחירות כי אין לך יכולת להעביר את התקציב או שבית הנבחרים הביע בך אי-אמון.
אובמה: תגיד לי, אתה ירדת מהפסים? אותי אי-אפשר להוריד מהמינוי אפילו עם עשרה בולדוזרים!!! הלוואי שהיה פה מנגנון של אי-אמון, הלוואי שהיה פה מנגנון כך שאם אני לא עושה כלום, אני יכול ללכת בכבוד. או מנגנון כמו אצלכם שהיה מאפשר לי לכהן בלי תקציב מספר חודשים ואז אם אני בכל זאת לא מסתדר, החוק מחייב אותי להחזיר את המנדט. המנגנונים האלה היו מובילים את הדמוקרטיה האמריקנית בדרך בה לא ניתן היה יותר לאורך שנים לבחור נשיא דמוקרטי וקונגרס לעומתי רפובליקני, בד-בבד עם הבטחת כהונה לנשיא לכל הקדנציה, כי השיטה הזו משתקת את המדינה, לוקחת אומה בת 200 מיליון איש, שמה עליה את האיש הטוב ביותר שיכולה לשים ואז קושרת לו את הידיים ואת הרגליים, מזל שמשאירים לי את המקור חופשי וכך אני יכול לצייץ קצת בטוויטר.
אובמה ממשיך: תקשיב מאיר, הדשא של השכן תמיד ירוק יותר, אבל כאן הוא כבר צהוב, כי גם הגנן בהשבתה. בכל שיטת שלטון יש חסרונות, אסור לקפוא על השמרים, אך מצד שני אסור גם לעשות שינויי משטר חפוזים. השיטות שלנו הן נוגדות בהרבה מישורים, אך אם אנחנו נעתיק את שלכם ואתם את שלנו, זה רק יגרום עוד ועוד נזק.
מאיר מישראל: עצה אחרונה: צמצם את כמות השרים וסגני השרים בממשלה שלך ל-18.
אובמה: מאיר יקירי, כאן הגזמת, אתה אל תגיד לי כמה שרים למנות ואני לא אגיד לך איך לנהל את העמותה שלך.
השניים נפרדו כידידים. אני לא יודע אם הם למדו משהו מהשיחה, אבל אני למדתי ממנה הרבה מאוד.

תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  03/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יש סיכוי לאובמה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רק משיח!!!!!!!!!!!
עמוס שנער  |  4/10/13 03:08
2
רעיון הדיאלוג היה מוצלח ביותר
עמוס שנער  |  4/10/13 03:30
3
תגובה
צנחן  |  12/10/13 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
נמרוד מצא דרך להפיל פחד על בני עמו, וכך הצליח לרדות בהם    גם בימינו אנו, רודנים השולטים ללא הסכמת עמם חייבים למצוא דרך כלשהי להפחיד את בני עמם מלמרוד בהם
אריאל י. לוין
הכל מתקשר לאיום האירני ולאופוריה העולמית בדבר האפשרות להגיע עימה להסדר בנושא הגרעין: מעצרו של עלי מנצור וחשיפת יעדיו, התקלות במטוס החמקן ואפילו הברחות הנשק הכימי של אסד
עו"ד גילעד ושדי
כאשר מגיש המשכיר לשוכר חוזה לחתימה סביר שהשקיע בניסוח חוזה המגן על זכויותיו . אך כל סעיף פתוח למשא-ומתן ואין לקבל את הנוסח כעובדה מוגמרת
אפרים הלפרין
כפי שכבר למדנו, תוכנית הדיור להשכרה שנדונה בימים אלה בקבינט הדיור, נבטה במוחו הקודח של שר האוצר, כאשר היה עוד עיתונאי צמרת, מאז לא נדרשה התוכנית לשינוים רבים, פרט לכך שנמחקו ממנה המספרים חסרי הבסיס ועתה מתחיל פתאום מבקר המדינה לשאול שאלות
עו"ד ינון הדאיה
ויתור על תביעה אזרחית משמעו לעיתים ויתור על פיצוי ניכר ביותר. בישראל נפסקו לא פעם פיצויים בגין מעשי אונס קשים בסכומים של מאות אלפים ואף מיליוני שקלים. כן, גם במקרי תקיפה, שוד ועבירות אחרות נפסקו לקורבנות פיצויים ניכרים ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il