X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הספר 'ואהבת לארצך כמוך' נושא חותם אישי יותר הסיור הזה עשה רושם כביר על זאב וילנאי, ותמיד זכר את דברי אותו בדואי על בני אדם הדומים לכלבים נובחים וזהו מוסר השכל לכולנו, ובראש ובראשונה למנהיגינו, ומעל לכל, לראש ממשלתנו
▪  ▪  ▪
זאב וילנאי [צילום: לע"מ]

כותרת ספרו של זאב וילנאי 'ואהבת לארצך כמוך', מתארת בדיוק רב את תחושתם של שלומי אמוני ישראל, המתיישבים החלוצים האמיצים של יהודה ושומרון, הגליל והגולן, הנגב והפריפריה. כל אלה, והעם היהודי כולו, שואבים את גבורתם ממעיין האהבה הנצחי של עם ישראל לארץ ישראל.
הספר הנפלא 'ואהבת לארצך כמוך' נושא חותם אישי יותר. הוא נכתב בחורף תשל"ג, בעת שהותו של זאב וילנאי ורעייתו בפילדלפיה, בארצות הברית. הזוג שהה אז במרכז העיר, והמולתה וריחותיה הרעים העיבו על נפשם. אחרי רדת החשיכה, חששו לצאת מהבית. וכך, בהשקיפו מחלון הבית, ראה זאב וילנאי לנגד עיניו רק גיבוב של גורדי שחקים, ללא מרחב וללא אופקים. הוא הרגיש נחנק ללא נשוא וכמו התכווץ לתוך עצמו. ואז תקפוהו געגועים עזים הביתה, אל הארץ, אל ארץ ישראל, אל נופיה, אל שביליה, אל העבר, אל נעוריו. אלה הם געגועי המתנחלים ואנשי ונוער הגבעות די בכל אתר ואתר בארץ הקודש.
באחד מהטיולים שלו, יחד עם עוד נערים בגיל בר מצווה, יצא זאב וילנאי לשוטט בעמק זבולון, באזור הנקרא אז עמק הנרקיסים, על שם פרחי הנרקיס היפים והריחניים שצמחו בו להפליא. המסע התקדם לאורך החוף, אל מעבר לשף הקישון, מזרחה, לעבר גבעות חול, ברובן חשופות אז. חולות נודדים וביצות קדחת, כשהיום קמו במקומן בתי זיקוק, מפעלים, בנייני הקריות ורשת כבישים סואנת. המשיכו הנערים מזרחה, לעבר תל כורדאני, אולי אפק הקדומה, עיר בתחום שבט אשר. שם סיירו במקורות הנעמן, הנובע לרגלי התל, חלפו על-פני טחנות הקמח שהונעו באמצעות מים. כאן הביאו פלחים ובדואים, את שקי החיטה שלהם, ושבו לבתיהם ולאוהליהם עם שקי קמח.
הנערים פנו אל מאהל בדואי, בשטח הקיבוץ אפק, ונכנסו אל אחד האוהלים, מבקשים מים לשתייה. קיבל אותם בדואי בסבר פנים יפות, ואף הגיש להם לבן משובח.
היום היה יפה, צח ובהיר. באופק נראו הרי הגליל, ערוציהם, ועליהם כתמים לבנים, אותם כפרים ערביים. בין הערים העיירה שפרעם, ומצודתה הגדולה בצידה.
שאל זאב את הבדואי: "שו אלקלעה הדי?" (מהי המצודה הזו?). והוא ענה: "מן איאם דאהר אלעמר, שייח' אלערב" (מימי דאהר אלעמר, שייח' הבדואים). והוסיף בגאווה: גם אנו "מן אלערב" (מן הבדואים). וכך הוסיף עוד: לכו ראו השייח' הבדואי הזה, שהיה לא רק שייח' בעמו, אלא "שייח' אלמשאייח' (שייח' השייחי'ים). עד כדי כך, שנפל מוראו על כל סביבותיו, ובכלל זה גם על השלטון הטורקי.
שאל אותו זאב: האם אין סכנה מהכלבים הרבים, השורצים בסביבה הפראית? וענה לו הבדואי: "יא בנייה, אנתי חאייף, רוח ותנאם בלחאף אומק" (הוי בני הקטן, אם אתה מפחד, לך לישון בין שמיכות אמך). והוסיף והטעים: אם רצונך להכיר "א-דוניה" (את העולם) לך קדימה בלי פחד! "אלחוף עלינה באס מן אללה תעלה" (עלינו לפחוד רק מהאל הנעלה).
אמר לו זאב: "ואלכאלב?" (והכלבים?) וענה הבדואי: דע לך! אומנם נכון שטבעם של הכלבים לנבוח בקולי קולות, ואם מרגישים הם שאתה מפחד מהם, הם מגבירים את קולם וכאילו רוצים לטרוף אותך לגזרים. אולם אם רואים הכלבים שאתה מתקדם בדרכך בלי פחד ואינך שם לב אל נביחותיהם, הם מנמיכים לאט את קולם, מתחילים לכשכש בזנבותיהם ולבסוף מקפלים אותו בין רגליהם ומנסים להתקרב ולהתרפס לפניך.... הו, בני, זכור תזכור כי כך גם מנהגם של בני אדם "כלאב עלה רג'ליין" (כלבים על שתי רגליים). לכן, לך קדימה, קדימה, "בדון חוף" (בלי פחד). "דור כתיר ותשוף כתיר" (שוטט הרבה ותראה הרבה).
הסיור הזה עשה רושם כביר על זאב וילנאי, ותמיד זכר את דברי אותו בדואי על בני אדם הדומים לכלבים נובחים. וזהו מוסר השכל לכולנו, ובראש ובראשונה למנהיגינו, ומעל לכל, לראש ממשלתנו.

תאריך:  19/11/2013   |   עודכן:  19/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזאב וילנאי לראש הממשלה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משובב ומעניין.
דאגנית  |  19/11/13 11:54
2
ללמוד ללמוד
אליהו מץ מיץ  |  20/11/13 23:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
מפעלים, בתי אוכל, בתי מאפה וכדומה ש"איתרע מזלם" ונפלו באזור שבו חיים דתיים וחרדים רבים, או לחלופין שבו מערכת הכשרות של ה"רבנויות המקומיות", ובמיוחד ה"אזוריות", מדורגות בין רעוע לגרוע, יאלצו לשלם לשתי השגחות וכך יעלה המוצר אוטומטית
ציפי לידר
בשולי הכותרות: פרס לטרור    החגיגה למיליארדים של הטייקונים    החגיגה למיליונים במירוץ מהארנונה    די לדוספוביה    ולקינוח: העולם שייך לכולם
יוסי שחר
שחרור כ-1,000 מחבלים מעניק לחמאס בכל פרמטר נתון עדיפות, וכמובן גורם להפרת האיזון ולפגיעה בהיבט האסטרטגי הישראלי שהוא האיזון בין הארגונים
איתמר לוין
אל היועץ המשפטי לממשלה המתנהג כאילו הוא הסניגור הציבורי הארצי ואל מבקר המדינה המעדיף לשים את הדגש על נושאים חברתיים, מצטרף פרקליט מדינה פרו-ממסדי שכמעט ולא עסק בפלילים. האם זהו קיצו של המאבק בשחיתות השלטונית?
מרק בריל
אין ראיות - יש רק רעיות מוטרדות, חראם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il