X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למה לפגוע בכבודם של עובדים "מבוגרים"? האם הניסיון הגדול שצברו עשרות שנים לא שווה דבר? מחדל ההתייחסות לקהילה המבוגרת
▪  ▪  ▪
לא צעירים, אבל רוויי ניסיון [צילום: AP]

לצורך מאמר זה (ולעתיד), המונח "קהילה מבוגרת" מתייחס לקבוצת הגיל של 65 עד 80 (ויותר), לאנשים אשר צברו 50 שנות ניסיון בעבודתם ובמקצועם ומוצאים עצמם, לא כל כך לפתע (אבל תמיד לא מוכנים), ללא עבודתם, ללא עיסוק במקצועם, ללא אחריות וללא המשהו הנוסף שכדאי להמשיך ולחיות עבורו. הפסד להם והפסד למדינה!
אין פה רק שאלה של כסף, אף שרמת-חייהם יורדת פלאים, אבל למה לפגוע בכבודם? מה? הניסיון הגדול שצברו עשרות שנים כבר לא שווה דבר? וחשבתם כמה כסף וזמן הושקעו באיגום הניסיון המקצועי אצל האזרחים הקשישים הללו...
לפני עשר שנים מוניתי עם עוד שלושה אנשים כדירקטור חיצוני בחברה ציבורית השולטת על קופות גמל. ארבעתנו היינו גם ועדת ההשקעות של החברה. בישיבה הראשונה הוצגנו בפני הצוות המקצועי בחברה (גיל ממוצע 35) - לכן התגובה של כמה מהם הייתה בסגנון של "מי צריך את מושב-הזקנים הזה?"
אגב, שכחתי לציין שארבעתנו עברנו את גיל הפנסיה...
התשובה של סמנכ"ל החברה לתוהים על גילנו המתקדם היתה: "ארבעה אנשים אלו מהווים יחד כ-180 שנה של ניסיון פיננסי במשק - הרבה יותר מאשר לכולכם יחד. תגידו תודה שהשגנו לכם אותם".
קשה לי להבין את אותן החברות השולחות לפנסיה את עובדיהן המנוסים ולא מתייחסות לכך כהפסד של ממש לחברה. אין הדבר אומר שלא צריך להוציאם לפנסיה, יש חוק וחייבים. אבל, ניתן לשמור לפחות על חלקם, כעל השקעה שהחברה אסור לה לאבד. ניתן להעסיקם כיועצים גם בשכר סמלי (תאמינו לי, הם יעריכו זאת...).
אני מכיר חברה שמדי שבועיים, ביום שישי, מזמינה את הפנסיונרים הבכירים שלה לישיבה עם ארוחת בוקר. בישיבה מועלות בפני המוזמנים תוכניות ובעיות כדי שה"לשעברים" הללו יעירו על כך ויציעו הצעותיהם. תרומתם, על-פי המנכ"ל, לא תסולא בפז, עד שהחברה החליטה לשלם להם 300 שקל לפגישה (בזול...).
אני לא מבין מדוע שחברה בשטח טכנולוגי מסוים לא תגייס כיועצים, פנסיונרים מאותו תחום עיסוק. ברור ומובן כי יש מה ללמוד מהם והם רוצים להיות פעילים חוץ מלהשתתף בחוגים במתנ"ס...
יותר מכך, אינני מבין מדוע שגורמים בשירות התעסוקה, בארגוני מסחר, כספים ותעשיה, לא יקימו יחידות לאיתורם של אנשים מתאימים מהאוכלוסייה הבוגרת שאין לוותר בקלות על ניסיונם.

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הפחתת הריבית במשק - כלי לא אפקטיבי    מוקדם להספיד את אריה דרעי, וכוח צביקה כמשל    שטקר, מכירים? כמה הוא עולה לנו?    מעלילות הכנופיה בספריית גילה    המסתננים וזכויות האזרח    ולקינוח: מדוע רבי נחמן מתהפך בקברו?
אפרים הלפרין
חשבנו שהחודשים שחלפו ייטיבו עם שר האוצר האינטליגנטי מאוד אך ממועט השכלה פורמאלית, להבין כמה דברים בסיסיים בכלכלה. מסתבר שדיננו להתאכזב
ליאור רזניק
האשמה אינה נופלת על הנערות המעורבות בפרשת הזמר אייל גולן. הנערות הן הקורבן במלוא מובן המילה. הן קורבן של חברה חסרת חינוך וערכים, חברה שמכורה לריאליטי ולתכנים זולים ביותר!
מרק בריל
פרקליט מדינה מטעם?! להיכן הגענו?    מינוי מופרך לפרקליט המדינה
אריאל י. לוין
רגע לפני שהמערב מתקפל בפני אירן, הנה כמה עובדות שמהן יעדיפו אובמה וקמרון להתעלם: מה אומר עלי חמינאי, כיצד מסבירה אירן את תוכנית הגרעין שלה ומה עשה משטרו של רוחאני במאה הימים הראשונים שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il