X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פנייתן של הבולשת האמריקנית וחברות הענק לציבור לקבלת סיוע באיתור פושעי סייבר הינה תמוהה ומוזרה ומשתמעת כהרמת ידיים
▪  ▪  ▪
חובה אזרחית [צילום: AP]
העתיד כבר כאן
אריאל י. לוין
שימו לב לתחום הסייבר, כי טיל לא יכול ליירט וירוס - אבל וירוס יכול ליירט טיל * שלוש מגמות מרכזיות ילוו אותנו גם ב-2014, והמרכזית שבהן היא שאלת הגרעין האירני בה הזמן משחק לרעתנו * וגם העבר עדיין כאן: עוד מבט על ההדלפות במלחמת לבנון השנייה
לרשימה המלאה

כלי התקשורת דיווחו בימים האחרונים כי ה-FBI מציע פרסים של עשרות אלפי דולרים לכל מי שיספק לו פרטים על אודות חמישה חשודים מבוקשים בפשעי סייבר שבוצעו בשנים האחרונות. לשון הפנייה - "אנו זקוקים לעזרת הציבור. זה היה נכון בעידן הגנגסטרים, וזה נכון גם בעידן הסייבר". אם לא די בכך, פורסם כי מיקרוסופט, פייסבוק וגוגל משיקות תוכנית חדשה בה יתגמלו כספית חוקרי אבטחה שיאתרו באגים בתוכנות שונות. הפרסים יהיו בגובה משתנה בהתאם לרמת החומרה, ויגיעו עד אלפי דולרים.
פניית הבולשת האמריקנית וחברות הענק לציבור לקבלת סיוע באיתור פושעי סייבר הינה תמוהה ומוזרה ומשתמעת כהרמת ידיים. גישה זו הולמת את המנטאליות האמריקנית המבקשת להעצים אינדיבידואלים באמצעות פיצוי כספי. בישראל, לעומת זאת, פנייה לציבור מסוג זה תעורר דאגה, ובצדק. בישראל פרצות האבטחה מוצגות כמעט באופן גורף כאיום קיומי וביטחוני, כאשר הציבור מפקיד בידי המדינה את ההגנה על אזרחיה.
בעולם הפשע הקונבנציונלי פנייה לציבור הכרחית לעיתים על-מנת לאתר פושע באמצעות קלסתרון או תמונת פנים. אולם, בעולם הסייבר החיפוש נעשה דרך האינטרנט. המטרה היא איתור כתובות IP וניסיון להחדיר קובץ למחשב של אותו עבריין סייבר.
בריטניה, לעומת זאת, נוקטת בגישה דומה לזו המקובלת בישראל ולוקחת על עצמה אחריות לאומית מלאה. בימים אלו מתכננת בריטניה תרגיל לאומי נרחב של התקפות סייבר בארגונים במגזר הפיננסי. הנושא פורסם בעיתונות וזכה לתהודה רחבה. התרגיל מעיד על הכנה ממסדית מסודרת של המדינה להתקפות סייבר ולגישה אסטרטגית לנושא. התרגיל יכלול "משחק מלחמה" שיבוצע בכל בנק בבריטניה - זוהי גישה אחראית שיש לעודד גם בישראל.
בעניין זה התבטא לאחרונה גם השר לעניינים אסטרטגיים ד"ר יובל שטייניץ, במסגרת ועידת הסייבר השנתית, ואמר כי הגנה על מוסדות פיננסיים מפני מתקפות סייבר היא חלק מחובתה האזרחית של כל ממשלה שחייבת לדאוג לביטחון אזרחיה ולנכסים שלהם. אם כן, האינדיבידואל אינו יכול להימצא אחראי לכשלים שיש לטפל בהם ברמה הלאומית ואף אינו יכול לקבל פיצוי על תרומתו לסגירת פרצות בסכרים.

הכותב הוא מומחה להתגוננות בפני התקפות האקרים ומנכ"ל MADSEC.
תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
לאחרונה בעקבות הוויכוח הציבורי והצורמני בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון על תקציב הביטחון, הועלו סוגיות שונות, ביניהן גודל הפנסיות ושחרור בגיל מוקדם ושלא כמקובל בשירות הציבורי, וישנה דרישה לשנות זאת
חמי צמח
המאה ה-21 חילקה את העולם לשני גושים ברורים ומנוגדים הנמצאים בהתהוות ובהתנגשות רציפה ומתמשכת. בחזיתו של גוש המערב נמצאת מדינה קטנה, המתבצרת ומתחפרת בליבו של גוש המזרח. זה לא תסריט בדיוני פנטזיונרי, זו המציאות העכשווית
יהודה דרורי
למה לפגוע בכבודם של עובדים "מבוגרים"? האם הניסיון הגדול שצברו עשרות שנים לא שווה דבר?    מחדל ההתייחסות לקהילה המבוגרת
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הפחתת הריבית במשק - כלי לא אפקטיבי    מוקדם להספיד את אריה דרעי, וכוח צביקה כמשל    שטקר, מכירים? כמה הוא עולה לנו?    מעלילות הכנופיה בספריית גילה    המסתננים וזכויות האזרח    ולקינוח: מדוע רבי נחמן מתהפך בקברו?
אפרים הלפרין
חשבנו שהחודשים שחלפו ייטיבו עם שר האוצר האינטליגנטי מאוד אך ממועט השכלה פורמאלית, להבין כמה דברים בסיסיים בכלכלה. מסתבר שדיננו להתאכזב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il