X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים מושלגים אלו בצפון ובעיר הקודש ירושלים, תיבנה ותכונן במהרה בימינו אמן, מה מתאים יותר מלהתכונן לחג המולד, לסילבסטר? מה מתאים יותר מלהכין את עצי האשוח, את סנטה קלאוס המושלג ואייל השלג שלו וגם את בגדי הבילוי החדשים?
▪  ▪  ▪
היום זה עץ אשוח, מחר מי יודע? [צילום: פלאש 90]

מיהו אותו סילבסטר שלכבודו חוגגים יהודים רבים בהתלהבות כה רבה? ברחובות העיר פתח תקוה (עיר יהודית אמיתית), ברחובות דרומיים בתל אביב (עיר יהודית ברובה) ובהרבה מקומות אחרים בארץ הקודש, כבר מתכוננים לחג הגדול - לחג המולד. נוכל לראות חוץ לארץ ממש בימים אלו. ניחוח אירופאי טמא ומטמא. מסית ומדיח.
בפתחי חנויות מסוימות (בבעלות יהודית) אפשר לראות עץ אשוח מעוטר בכדורים קטנים ואורות דולקים ונוצצים כוזבים. ילדים עוברים נפעמים ומוקסמים. אולי שאימא תקנה עץ קטן כזה עם קישוטים נוצצים? לפעמים גם אימא חושבת שזה קישוט נחמד.
הרבה מזכרות קטנות, כדורים צבעוניים נוצצים, עצי אשוח קטנים מפלסטיק עמיד, גמדים שמנים ומכוערים עם כובע אדום ופרווה (סנטה קלאוס למניינם), וכן גרביים תואמות (מנהגי הגויים הנ"ל) להכיל את כל המתנות.
אתם מביטים בדוכני המכירה ורואים סביבונים צבעוניים וחנוכיות יפהפיות ליד כדורים, גרביים, גמדים קלאוסיים ואפילו רחמנא ליצלן... צלבים מעוטרים. דגמים שונים בעיטורים שונים.
אם זה לא היה עצוב כל-כך, זה היה מרגיז.
אבל זה עצוב. כי אותם סוחרים, אנשי העמל והעבודה קשה, מצאו מקור לרווח מהיר בימים אלו ואינם מסוגלים להימנע מהחזקת כל מוצרי התועבה האלה. החל מסמלי הדת הנוצריים ועד המתנות הקטנות או הגדולות.
אין בעיה למכור מתנות לגויים ולהרוויח מזה. אבל למה להחזיק את סמלי הדת שלהם? הצלבים, הגמדים האדומים, עצי האשוח? זר כי יגיע יאמין שזהו חג גדול ליהודים.
אז אם רואים חנות זוהרת ונוצצת ומוארת עם כדורים צבעוניים וגמרים עם כובע אדום מכל מיני גדלים תלויים שם ובתוספת עצי אשוח מעוטרים, תדעו שזה לא בגלל חג האורות - חג החנוכה. זה בגלל החושך שמתחיל להאפיל פה. בגלל שהביאו לנו את התרבות הזרה ואפילו גאים בה. ואותם סוחרים שבדרך-כלל הינם יהודים תמימים וכנראה גם קצת טיפשים, אינם חוששים שילדיהם יראו ויתלהבו. אין הם משערים את גודל הנזק. הם רוצים פרנסה. וכנראה שיש כל-כך הרבה גויים - הרי יש גם העובדים הזרים, הזרים בכלל - שיש לזה קונים.
אימהות יהודיות ומבולבלות, קונות לילדיהם הדורשים גמד שכזה, עץ קטן ו"חמוד" כדורים נוצצים. שישמחו. למה לא?...
והגדולים יותר שכבר גדלו, (מגיל העשרה ומעלה) מתכוננים לסילבסטר. עוד חג גדול למניינם. ברחבי הערים וברחבי האינטרנט מציעות מודעות ענק, מסיבות גדולות שהביזיון נשפך שם כמים. זהו אחד הימים המיוחצנים ביותר בתקשורת הבליינית. חג גדול ממש ליהודים ויהודיות אוהבי הוללויות. סילבסטר הוא חג נוצרי מובהק. הנוצרים טבחו והרעו ליהודים בשם דתם בתקופות ובמקומות שונים בעולם. למה שיחגוג יהודי את החג הזה?
ומה עושים יהודים בעולם?
בקהילות יהודיות "מתקדמות", קרי רפורמיות וכדומה - מצאו פשרה לפי השקפותיהם המתפשרות - וחוגגים בצוותא את ימי החנוכה עם חנוכיה ונרות ולתפארת הגויים שמים עץ אשוח בסלון ומצטרפים / עורכים סעודה מפוארת לרגל חג הנוצרי הזה. כי למה להפריד אם אפשר להתערבב? אז מה הפלא שאחר-כך מתערבבים גם בחתונות?
ולעומת זאת, בקהילות של יהודים נאמנים ויראים ברחבי העולם, מודעים להשפעת כל הנוצצים, התאורה המסנוורת, והמתנות על נפשותיהם הקטנות והרכות של הילדים היהודיים ומשתדלים לא לצאת בתקופה זאת יותר מדי לרחובות המוארים של המולד שלהם.
יודעים את הפיתוי. מכירים את הסכנה. היום זה עץ אשוח, גמד קטן, מחר - מי יודע...?
הם מרבים במתנות לילדיהם לקראת החנוכה, חג האור האמיתי הנחוג לעיתים בתקופה מקבילה כדי למנוע מהילדים לפזול ולקנא בילדי שכניהם הגויים המקבלים מתנות רבות. אבל שם זאת הגולה. מנסים להתמודד עם מה שיש ברחוב מכורח המציאות.
אבל שנצטרך לראות את זה פה? בראוותנות כזאת? בארץ היהודים?
ועוד לחגוג את זה בפרהסיה?

תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  17/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עם ישראל מתכונן לחג המולד ולסילבסטר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נמאס מכל המתייוונים ל"ת
הניה  |  18/12/13 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ביבי בשחקים    מחדל השלג כבר כאן    וכמה חייבת הרשות הפלשתינית לחברת החשמל?    אריקמניה או לא    קצת צניעות לחזאים לא תזיק    ולקינוח מחיר התהילה
ורד כהן, רענן בר-און
לפני למעלה משנתיים פנינו, בכתב, לסגן שר הבריאות בקריאה לחקיקת חוק התיירות הרפואית בישראל    במכתב תשובתו מאז למשרדנו, השיב סגן שר הבריאות כי העניין מטופל במשרדו מול אנשי המקצוע    חלפו למעלה משנתיים, ומשרד הבריאות לא עשה דבר בנושא    השבוע שודר בטלוויזיה, בתוכנית "עובדה", תיעוד של מנתחים בכירים בבית החולים "איכילוב" בתל אביב דורשים כסף "מתחת לשולחן" עבור ניתוחים שיבצעו בתיירים
מרדכי ליפמן
כבר ב-1991, לאחר הפסקת חשמל בעקבות שלג, קבעה ועדה מיוחדת כי יש להטמין את הרשתות בקרקע. זה לא קרה
הרב אפרים זלמנוביץ
מנהיגנו במדבר לא השתמש בכלי תחבורה מנקר עיניים והעדיף לקחת חמור
דרורי עפר
לפני דברי הביקורת תודות לגורמי ההצלה שעובדיהם פעלו כל הזמן כולל בלילות לרווחתם של התושבים כולל גם עובדי חברת החשמל אבל לצד הברכות צריך להגיד את האמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il