X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנפרד גרסטנפלד יו"ר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
המלצתה האחרונה של האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה (PACE) לאסור את ברית המילה, שמה שוב את ישראל ואת יהודי אירופה במגננה עכשיו, כשאווירת השנאה נפוצה באירופה, חוקים אנטי יהודיים ואנטי ישראלים מועברים הרבה יותר בקלות במקומות רבים
▪  ▪  ▪
מאבק בהתקפות על טקסים יהודיים [צילום: פלאש 90]

אווירת השנאה מתפשטת באירופה, חוקים אנטי יהודיים ואנטי ישראלים עוברים הרבה יותר בקלות מאשר במקומות אחרים. הגנה על היהדות מפני התקפות על טקסים יהודיים, הופכת בהדרגה לטקס בעצמה.
המלצתה האחרונה של האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה (PACE) לאסור את ברית המילה, שמה שוב את ישראל ואת יהודי אירופה במגננה. ועדת הכנסת לעלייה וקליטה התכנסה לישיבה דחופה שבה גם השתתפו ארגונים יהודיים ישראלים ובינלאומיים, כדי לדון על איך לבטל את ההחלטה הזו.
הדפוס לאותן תגובות הגנתיות הונח בשנה שעברה, לאחר שבית משפט גרמני בעיר קלן קבע, כי ברית מילה אינה חוקית בתחום סמכות שיפוטו. אותה ועדת כנסת קיימה פגישה ביולי 2012. לאחר-מכן, נעשה מאמץ אדיר על-ידי ישראל וארגונים יהודיים כדי להילחם בהחלטה. בדצמבר אומץ חוק בגרמניה הקובע, כי ברית מילה תישאר חוקית.
קודם-לכן, החלו ארגונים יהודיים בעולם במאבק דומה מול חקיקה נגד שחיטה בהולנד. החוק המוצע, שאושר על-ידי הבית התחתון, לא עבר בסנאט ונדחה ביוני 2012.
נראה כי התקפות על מנהגים יהודיים באירופה עומדות לחזור על עצמן בעתיד. מדינת ישראל ויהודים מופתעים מכך באופן קבוע. אנשים שואלים, "מדוע לא ידענו על זה קודם?" או "למה אנחנו לא עושים כמיטב יכולתנו למנוע את זה מראש, במקום להגיב לזה?" התשובה במקרה הנוכחי היא, שהנושא לא היה על סדר היום - הנושא הוכנס ברגע האחרון על-ידי חברת הפרלמנט הגרמני הסוציאליסטית, מרלן רופרכט, לתוך דיון בנושא הגנה על ילדים.
שוב מועלות שאלות לגבי מה הכנסת, משרד החוץ הישראלי והרבנות הראשית, כמו גם ארגונים היהודיים בחו"ל, כולל בארה"ב, יכולים לעשות.
שאלה נוספת היא, האם יש להילחם על בסיס חופש הדת או שצריך להציג שיקולים אחרים? בנוגע לברית מילה לגברים, קיימים מגוון דיווחים על היתרונות הבריאותיים שטמונים בה.
הדבר יכול לשמש כטיעון טוב לשם דיון, אך הוא מסיח את הדעת מן האמת. יהודים עושים ברית מילה בגלל שזוהי אחת ממצוות הליבה של הדת היהודית, ולא בגלל שיקולים בריאותיים.
עוד היבט נוסף שחוזר על עצמו בתגובות למתקפה על המנהגים, מצוי בשאלה עם מי צריכים היהודים לשתף פעולה? גם המוסלמים מושפעים מהניסיונות לאסור שחיטה וברית מילה. עם זאת, שיתוף פעולה איתם, כרוך בשיקולים פוליטיים. בעוד ישראל מצויה במעמד של משקיף במועצת אירופה, טורקיה חברה במועצה. בהתחשב ביחסים המתוחים בין השתיים, האם טורקיה תרצה ששיתוף הפעולה האפשרי ייחשף? זאת ועוד, יש הרבה יותר מוסלמים באירופה מאשר יהודים. המשקל האלקטורלי שלהם ברוב הארצות גדול יותר.
עם זאת, קיימים הבדלים בסיסיים בזמן ובהליך עצמו בין שתי הדתות. יהודים מבצעים ברית מילה ביום השמיני, מוסלמים עושים זאת בגיל ההתבגרות. בעוד מוהלים יהודים הם בעלי מומחיות, זהו לא תמיד המצב כשמדובר במוסלמים, ולעיתים רבות הם גם נותנים לרופאים לבצע את ההליך.
הניסיונות הנוכחיים להפוך את החלטת ה-PACE לחסרת השפעה, עשויים למצוא דרך באמצעות הכנסת תיקון להחלטה. עדיין, אותו איום צפוי לצוץ גם במדינות אחרות. בנורבגיה, למשל, מפלגת המרכז מהאופוזיציה מקדמת איסור על ברית מילה. ה"פינים האמתיים", המפלגה השלישית בגודלה בפינלנד ונמצאת באופוזיציה, תומכת גם היא באיסור על ברית מילה.
מעבר ללחימה על-מנת להגן על מנהגים יהודיים, יש ממד נוסף, שמעלה שאלות מסוג אחר. האם כל התומכים בהחלטה על איסור ברית מילה ב-PACE היו מונעים אך ורק משיקולי רווחת הילד? האם מה שקרה היה רק התנגשות בין שני ערכים דמוקרטיים אוניברסליים כשאחד מהם הוא חופש הדת? אסור לנו להיות תמימים: ישנו קרב גדול ומתמשך נגד הדת בזמן שאירופה מתקדמת לעבר חילון.
קיימת גם תשוקה גדולה בקרב חלק מהמעגלים הפוליטיים להפוך את חיי המוסלמים לבלתי נוחים. יהודים שנפגעים עקב אותן פעולות אנטי מוסלמיות נחשבים לעיתים קרובות כנזק משני. עם זאת, משמעות הדבר היא שהאנטישמיות משחקת תפקיד בהתקפות על ברית המילה.
היהודים ומדינת ישראל צריכים גם לקחת בחשבון ממד מרכזי שלישי של הנושא. אנטישמיות בצורתה האנטי ישראלית הגיעה לשיאים גדולים באירופה. לפחות 150 מיליון מתוך 450 מיליון אירופאים בגילאי 16 ומעלה, מאמינים כי ישראל מנהלת מלחמה ג'נוסידית נגד הפלשתינים או לחלופין מתנהגת כלפיהם כשם שהנאצים התנהגו כלפי היהודים.
בהקשר הזה, צצים ועולים הקשרים בין התקפות על טקסים יהודיים וצעדים נגד ישראל. האיחוד האירופי מעוות את החוק הבינלאומי במידה רבה כשזה נוגע לישראל.
הדבר נחשף לאחרונה במכתב שנשלח לקתרין אשטון, נציבת האיחוד האירופי לענייני חוץ, ונחתם על-ידי יותר מ-1,000 משפטנים ממדינות רבות.
עכשיו, כשאווירת השנאה נפוצה באירופה, חוקים אנטי יהודיים ואנטי ישראלים מועברים הרבה יותר בקלות במקומות רבים. מאבק בהתקפות על טקסים יהודיים מבלי להתעמת עם שורש הבעיה, ראש בראש, מהווה מדיניות שגויה בה נוקטת הממשלה הישראלית.

תאריך:  19/12/2013   |   עודכן:  19/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתקפות על ברית המילה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אדון מנפרד יקר - גם כאן במקום
איריס כהן  |  19/12/13 20:35
2
בארץ אירגונים שמאל נגד ברית  ל"ת
אלברטו  |  19/12/13 21:31
3
אירופה בעקבות ה0מול הישראלי=הכ
קורןנאוה טבריה  |  20/12/13 03:47
4
ברית מילה תורמת לבריאות
דן ה  |  20/12/13 05:53
5
בקורת לא בונה
אליפלהו  |  20/12/13 07:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
חתימות - נעלמו, אך מה שנמסור - יהיה בלתי הפיך    רוב ערבי במערב הירדן - השלב הבא? מה מחיר תורת הוויתורים?
מרדכי ליפמן
את המציאות של שיזף קבעו משפחות שעלו לקרקע באמצע "שום מקום" לפני כשנתיים    המתיישבים הם מגשימים אמיתיים של צווי הציונות ומצבנו בנגב היה שונה בתכלית, לו היו כמותם עוד כמה עשרות
רפי לאופרט
בישראל דהיום בין מעשי התקשורת הכתובה למדוברת, חלם של שלום עליכם נראית כמרכז החכמה העולמית וכמכה של ההגיון הצרוף; וכל כך למה?
חנן וייס
הצבא גייס כ"א ומשאבים ונזקק לשטחי כינוס. את הדרישות הנ"ל סיפקו הקיבוצים. משרד הביטחון שילם בעבור כל השירותים הנ"ל
איתמר לוין
שבע הערות לאחר ההחלטה על עתיד השליטה באי.די.בי: על השופט איתן אורנשטיין, על הכישלון של נוחי דנקנר ועל ההתנהגות של מוטי בן-משה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il