X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פוטין משתדל שלא להבליט את הגוון האיסלאמי של הפיגועים, ומעדיף להציגם כמתקפות של פושעים ומורדים שעל הטיפול בהן מופקדים כוחות ביטחון הפנים של רוסיה
▪  ▪  ▪
רגע הפיצוץ באחד מפיגועי וולגוגראד[צילום: מן הטלוויזיה]

ראשי מדינות העולם נוהגים לשאת נאום מרכזי במסגרת חגיגות לפתיחת השנה האזרחית. השנה, בצעד יוצא דופן, נשא נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שני נאומים, בראשון הוא הפציר בעמו להמשיך במאמצים לפעול ביחד למען הצלחתה של רוסיה, למען קידום כלכלתה והחזרת מעמדה כמעצמה עולמית. ואילו בנאום השני הוא התייחס בעיקר למאבק הבלתי מתפשר של ממשלתו בטרור, נוכח שני הפיגועים הקטלניים בעיר וולגוגרד בהם ניספו 34 אנשים ויותר מ-100 נפצעו, שהתרחשו בימים האחרונים של שנת 2013, תוך פחות מ-24 שעות זה מזה.
מתיעוד מצולם עולה כי את אחד הפיגועים ביצעה המחבלת אוקסנה אסלובה, חברת ארגון האלמנות השחורות שהוכתרה בתואר המפוקפק של אלמנה שחורה כפולה בשל נישואיה הרצופים ללוחמי גרילה בני עמה שנהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון של רוסיה.
מבצעי הפיגוע התכוונו הפעם לנסות לשבש את אירועי אולימפיאדת החורף בעיר סוצ'י הסמוכה לים השחור המתוכננת להיערך בעוד כחודש בהשתתפות 2500 ספורטאים מ-51 מדינות וביניהם חמישה מישראל.
העיר סוצ'י נמצאת בדרום רוסיה במרחק של יממת נסיעה מוולגוגרד, מרחק הנחשב לקרוב במונחים של רוסיה. מטרת הפיגועים הייתה להוכיח כי הטרור יכול לשבש את חגיגות סוף השנה האהובות על תושבי המדינה וגם כי המחבלים מסוגלים להגיע לאולימפיאדת החורף בסוצ'י, כמו שהגיעו לאולימפיאדות אחרות.
הטרור נגד ממשלת רוסיה מצד המורדים בצפון קווקז החל להשתולל לאחר פירוקה של ברית-המועצות, כביטוי למאבק לעצמאות לאומית שהפך במרוצת הזמן למאבק מוסלמי פונדמנטליסטי במטרה לכונן את "המדינה האיסלאמית" בשטח של צפון קווקז, כשהם טוענים לזכויות היסטוריות המצביעות כי שטחים אלה נכבשו בעבר מידי המוסלמים.
רוסיה פתחה בסוף 1994 במלחמה נגד המורדים הצ'צ'ניים במטרה להשאיר את צ'צ'ניה בשליטתה. הרוסים ספגו אבידות רבות, והצבא הרוסי נסוג מצ'צ'ניה ב-1996. ב-1999 פלשו לוחמי הגרילה הצ'צ'ניים לדאגסטן השכנה שבשליטת רוסיה במטרה להפיל את המשטר בה והציתו את מלחמת צ'צ'ניה השנייה. ממשלת רוסיה הצליחה במאבק הזה, והבדלנים נוקטים מאז ועד היום מדיניות טרור ופיגועים, כשהם דבקים במטרתם להשיב את הקווקז ואת אוקראינה לחיק האיסלאם.
האוכלוסייה המוסלמית בגבולות הפדרציה הרוסית מונה כיום למעלה מ-20 מיליון איש המהווים כ-15 אחוז מהאוכלוסייה הכללית. הם מאכלסים שני מחוזות באזור וולגה ואוראל ושבעה מחוזות בצפון קווקז. אוכלוסייה זו נחשבת לרוב מתונה ורחוקה יחסית מהדת. מספר הלידות אצל המוסלמים גדול לעומת שכניהם באזור ממוצא סלבי. במשך השנים האחרונות חדרו לאזור גורמי הג'יהאד הרדיקלי ופעילי "אל-קאעידה" מהמזרח התיכון התומכים במורדים כלכלית וצבאית, לרבות השתתפות פעילה של לוחמי ג'יהאד נגד כוחות ממשלת רוסיה. אלה האחרונים רשמו עד כה הישגים משמעותיים במיגור הטרור ובהשכנת חוק וסדר.
בפיגועים האחרונים של הטרור בוולגוגרד ניכרת טביעת היד של "אל-קאעידה". הפיגוע תוכנן כנראה בקפידה במשך תקופה ארוכה, לרבות העיתוי שלו. כמו-כן הפיגועים היו בסמיכות זמנים, התרחשו בעיר מרכזית וכפי שנמסר נעשה בהם שימוש בחומר נפץ חנקני הגורם לנפגעים רבים ולנזקים. המחבלים אינם מקבלים רשמית אחריות על פיגועים אלה. מומחים לטרור בזירה הרוסית סבורים כי הטרור נוכח בחייהם של הרוסים במשך כל השנה וכי מתקפת הטרור כמו בוולגוגרד היא תופעה שכיחה.
פוטין משתדל שלא להבליט את הגוון האיסלאמי של הפיגועים, ומעדיף להציגם כמתקפות של פושעים ומורדים שעל הטיפול בהן מופקדים כוחות ביטחון הפנים של רוסיה, בעוד שבעיני המוסלמים הקיצוניים, רוסיה היא אחד מיעדיה של מלחמת הג'יהאד לכל דבר וענין. אך פוטין מעוניין לשמור על מעמדה החיובי של ארצו בעיניהם של המדינות והארגונים המוסלמיים שאינם מזוהים עם הג'יהאד ולקדם את יעדיה של מדיניות החוץ הרוסית. זוהי הסיבה שהוא מקפיד על ההפרדה בין הטרור מבית לטרור הבינלאומי - הן בזהות מבצעיו והן במטרותיו.
פוטין משתדל שלא להבליט את הגוון האיסלאמי של הפיגועים, ומעדיף להציגם כמתקפות של פושעים ומורדים שעל הטיפול בהן מופקדים כוחות ביטחון הפנים של רוסיה

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  03/01/2014   |   עודכן:  03/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
אובמה, העולם הרבה יותר מפתיע ממך וקשה להחליט האם הלבנים מנסים להיפטר ממך בתור שחור או רק בתור נשיא שלהם
אברהם (פריצי) פריד
על אל"ם לובביץ' ולוחמיו, ועל הצורך להקליט שופטים ומשפטים
אוריאל בן-עמי
את מי נספיד עכשיו? את הזיכרון החי? את הזיכרון הדומם? את הצומח שנשכח? איך נחיה את הלא-חי-לא-מת כבר שמונה שנים?    בארץ השאלות ללא תשובה
נסים ישעיהו
לדעת חכמי המדינה שמתעקשת להרוס את עצמה, אצל השותפים שלנו, בסך-הכל מקנים לילדים ידע. וזה שתרגיל בחשבון דורש מהם לחשב כמה חיילים שרדו אחרי שאיזה רוצח פוצץ את עצמו בקרבתם והרג כמה מהם – זה רק תרגיל בחשבון, לא חינוך לרצח
ראובן לייב
בשל יוקר מחירי הדיור, שנכפה עליהם בשל מדיניות כושלת, שוקלים יותר ויותר זוגות צעירים לעזוב את הארץ ולחפש את מזלם במקומות שבהם סיר הבשר הוא הרבה יותר נוח
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
קצת אחרי (2)  /  קובי קמין
טכנולוגיה לעריצים   /  קלאודיה רוזט
לא כל הסכם יש לקיים  /  צבי גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il