X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קיים צורך דחוף ומיידי לקבל שר תחבורה שישכיל להבין שמצב התחבורה בישראל אינו יכול להמשיך ולהידרדר
▪  ▪  ▪
מה תפקיד השר בנושא התאונות? [צילום: ישראל פלאוט - מד"צ זק"א]

הקדמה
אני יודע שגריסת אפרוחים בני יומם למוות מזעזעת ומבחינתם הם עוברים שואה אמיתית. גם אינני טומן ראשי בחול כבת יענה הממאנת להביט למציאות בעיניים ולהודות במגוון הסכנות האורבות לנו כמו: מחלות לב, ארועים מוחיים, סרטן ורשימה ארוכה שמזנבת לנו בחיינו. אבל תאונות הדרכים הינן מכה כל כך כואבת – שאין לה אח ורע ברשימת המחלות הקטלניות.
תאונות הדרכים מביאות מצב א' של משפחה בריאה ועליזה, למצב ב' של גוויות ונכים קשים המתמודדים בכאב בשארית חייהם. תאונות הדרכים הינן מכה שלא כתובה בתורה, ואסור לנו להסכים עם שר התחבורה האמון על מניעתן – שמסביר לנו כאילו וזאת מציאות שחייבים לחיות איתה.
מה תפקידו של שר התחבורה בנושא תאונות הדרכים?
אינני מקל ראש בצורך לנהל את ענייני רכבת ישראל שמזמן ירדה מהפסים, וכולנו משלמים מחיר יקר מאוד על גחמות עובדים שכל שני וחמישי נזכרים כי מגיע להם עוד תוספת כזו או אחרת לשכרם. זה שאנחנו זכאים להרבה מאוד הטבות ברכבת ישראל הנמנעות מאיתנו כתוצאה מהביורוקרטיה הישראלית – כנראה שלא כל כך רלוונטי בזירת הקרבות של השר ועובדי הרכבת.
כי כל זה איננו קשור כלל וכלל בצורך הדחוף והמיידי לקבל שר תחבורה שלא חשובה השכלתו, אבל שישכיל להבין שמצב התחבורה בישראל איננו יכול להמשיך ולהידרדר יותר ויותר כפי שנוכחים אנו להרגיש בכל רגע בו אנו משתמשים בדרך – נהגים והולכי רגל.
כשזקני העיר יושבים בפינת הרחובות ומספרים שפעם היה טוב יותר, זו כבר איננה מליצה נוסטלגית והתרפקות על עבר שנשכח. זו אמת הנשטחת לפנינו במלוא כיעורה.
עשרות שנים אני נוהג בכבישי ישראל, עוד מהתקופה שכביש החוף היה דו סטרי רק עם קו הפרדה בין מסלולי הנסיעה הנגדיים.
הנסיעה אז הייתה הרבה יותר נינוחה ובטוחה – גם אם לא חסרו תאונות דרכים לפחות כמו המצב הגרוע כיום. אבל מה שרואים היום בדרכים – כבר מזמן עבר כל גבול של טעם טוב, נהיגה נכונה, ובטיחות בדרכים. כמעט ולא נמצא נהג שנוהג בהתאם לחוק ו/או כללי הזהירות. אם גם נתאמץ ונמצא נהג אדיב, נראה מאוחר יותר שהוא משוחח בטלפון תוך כדי נהיגה. על נהגים המצפצפים על החוק ושאורות הרמזורים, קוי הפרדה ותמרורי עצור "לא עושים להם את זה" – כבר לא נעים לדבר, כי זו כמעט נורמה תרבותית ישראלית.
לאן כל זה מתקזז?
לילדים פגועים לכל חייהם. להורים קבורים מתחת לאדמה. למשפחות כואבות שעולמן נהרס. להרס כלכלי. למה לא?!
מעולם לא התיישרתי עם ההתנהלות הממשלתית בנדון. הורגלנו לשמוע ששר התחבורה מספר בסוף שנה שהיו שני הרוגים יותר או פחות מהשנה שעברה, ואח"כ עברנו לשמוע על תחביביו ואהבתו לאשתו וילדיו. כנראה שהחומר ממנו נוצרתי ממתין לתובנות אחרות לחלוטין, ודרישותיי משר התחבורה הם בכיווני ניהול שונים לחלוטין.

תאריך:  08/01/2014   |   עודכן:  08/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש שר תחבורה לענייני תחבורה בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מתן זכות קדימה במעבר חצייה
נסים גבאי  |  27/01/14 05:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
עידן יוסף
בצומת בית חלקיה יוקם רמזור בתוך חצי שנה, במקום מעבר להולכי-רגל    שינויים גם בצומת בילינסון
איציק וולף
שני פעוטות בגילאי 2 ו-4 נפצעו קשה יחד עם אמם בתאונה בין שתי מכוניות בכביש עוקף באר שבע    הנהג של המכונית השנייה נמלט מהמקום ברגל    שתי נשים נהרגו בתאונה חזיתית סמוך לים המלח והולך רגל נדרס למוות בכביש החוף, סמוך לבית ינאי
עידן יוסף
סגנית שר התחבורה ואגף התנועה במשטרה מסכמים את 2013 ומסמנים יעדים ל-2014
מחלקה ראשונה
ניצב משה אדרי אמר את הדברים בדיון שקיימה ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים    הרשות: מאז 2008 ירד התקציב השנתי ב-43%    יו"ר הוועדה ח"כ צור: נבדוק גם את הפגיעה בתקציב וגם את הירידה במספר השוטרים
איציק וולף
גבר בן 35 נדרס למוות בכביש 5 כשנמלט מרכבו לאחר שזה עלה בלהבות    אישה בת 60 נדרסה על-ידי אוטובוס בתל אביב ומתה מפצעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il