X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעבר, הליך של פינוי דייר היה הליך ארוך ומייגע. הכנסת התקינה בשנים האחרונות תקנות מיוחדות, אשר יאפשרו פינוי מהמושכר מהר ככל האפשר
▪  ▪  ▪
שלא יתנחלו בלי לשלם [צילום: יח"צ]

מכת מדינה שידועה בישראל היא דיירים אשר שוכרים דירות/עסקים מבעלי נכסים, אך נמנעים מלשלם את השכירות החודשית על-פי החוזה, או גרוע מכך - אינם מוכנים לצאת מהנכס.
בעבר, הליך של פינוי דייר היה הליך ארוך ומייגע, אשר לעיתים נמשך שנים ארוכות ובסופו של יום המנצח האמיתי היה המעוול (השוכר) וכך "החוטא היה יוצא נשכר".
בעקבות מכת המדינה התקינה הכנסת בשנים האחרונות תקנות מיוחדות, אשר יאפשרו פינוי מהמושכר מהר ככל האפשר. התקנות החדשות אינן גורעות מההליכים הישנים ובעל נכס יכול להגיש גם תביעה רגילה (או תביעה שקרויה תביעה ב"סדר דין מקוצר") כנגד השוכר, אך ברור כי ברוב המוחלט של המקרים מוטב להשתמש בתקנות החדשות.
התקנות החדשות קובעות כי התביעה תוגש תחת הכותרת "תביעה לפינוי מושכר". כתב התביעה צריך להיות מפורט בכל הטענות העובדתיות והתובע חייב לצרף את כל המסמכים הרלוונטיים וכן תצהירים מטעמו.
בשונה מתביעה רגילה, בה התצהירים מוגשים בשלב מאוחר יחסית, תביעה לפינוי מושכר מוגשת עם תצהירי עדות ראשית ובכך ניתן לברר את עובדות התביעה באופן מזורז יותר ולחקור את העדים הרלוונטיים.
בשונה מתביעה רגילה, בה התובע דורש גם סעדים כספיים בנוסף לפינוי הנכס (דמי שכירות שלא שולמו, חובות ארנונה, חשמל ומים, נזקים בדירה וכיו"ב), בתביעה לפינוי מושכר הסעד שדורשים מבית המשפט הוא אחד - להוציא את הדייר החוצה. לאחר מכן, ניתן להגיש תביעה נפרדת עם הסעדים הכספיים.
בזכות העובדה שהשופט דן רק בעניין פינוי הדייר מהנכס, ההליך הופך להיות קל ומהיר יותר, ועוסק רק בשאלה העובדתית, האם הדייר נמצא בדירה/עסק כחוק או שמא בניגוד לחוק.
ההליך מתנהל באופן כזה שהנתבע חייב להגיש כתב הגנה בתוך 30 ימים מיום שקיבל את כתב התביעה. כתב ההגנה יהא מלווה גם בתצהירים, וזאת בכדי לזרז את ההליך כאמור.
על-פי התקנות החדשות, בית המשפט נדרש לקבוע דיון בתיק עד 30 ימים מקבלת כתב ההגנה בתיק. הכלל הוא כי הדיון בתיק יסתיים בתוך יום אחד (על-אף שבית המשפט רשאי באישור מיוחד לקבוע דיונים נוספים) ושהסיכומים יהיו בעל פה.
פסק הדין בתיק צריך להינתן עד 14 ימים מיום סיום התובענה.
לסיכום: במידה ודייר השתלט לכם על הנכס, ניתן היום להוציאו ביתר קלות, עם תקנות חדשות לפינוי מושכר, אשר מזרזות את ההליך וחוסכות שנים רבות של התדיינות וכספים ניכרים.
תאריך:  02/02/2014   |   עודכן:  02/02/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
כיצד להוציא דייר שהשתלט לך על הנכס
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
צריך לארגן עוד כמה אוהלים
אהרון שחר  |  2/02/14 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
בעלי תפקידים לוקים בחוסר תשומת לב, כך בענייני כשרות: הכיתוב "כשר" או "תעודת הכשרות" הם המדד העיקרי, המרכזי, והיחידי שלי, לדעת שאני באמת אוכל כשר
שמעון זיו
הרצון העז של ג'ון קרי להביא לידי הסכם את גמר הסכסוך בין ישראל לפלשתינים ובעקבות כך גם עם שאר העולם הערבי, יש לראות באור חיובי ביותר ולעזור לו במשימתו שאין קשה ממנה לאור עמדות הפתיחה של שני הצדדים
ד"ר רון בריימן
יש לומר לג'ון קרי: הגיעה העת לחפש נתיב אחר לשלום. במקום להמשיך להתבסס על הנחות יסוד שגויות, עדיף לחשוב על דרך שטרם נוסתה: 2 מדינות, 2 עמים (עם ישראל והעם הערבי), 2 גדות לירדן
נחמן פביאן
אירופה וארה"ב "מכילות" את אירן עד להודעה חדשה    לאחר פגישה בין נשיא שוויץ לרוחאני, הזדרז דובר משרד החוץ השוויצרי להודיע כי משרד האוצר של מדינתו יבקש מממשלתו להסיר רשמית את הסנקציות על אירן כבר בשבועות הקרובים
איתן קלינסקי
תלמידי בית-הספר התיכון למדעים ולאומנויות בירושלים, מבינים יותר טוב ממה ששר החינוך ממלמל ומבטיח ועוד יותר טוב מהסתדרות העובדים, שהייתה צריכה להיות הראשונה להירתם למיגור הנגע הממאיר במערכת יחסי העבודה בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il