X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אופיינית מאוד לכל הקשור בענייני הסברה, היא השתיקה הישראלית ישראל נוקטת בשיטה הבדוקה של שלושת הקופים: לא רואים, לא שומעים וממילא לא חייבים לדבר... פה ושם מתקיימות יוזמות ספורדיות של סטודנטים יהודים וישראלים, נגד התופעה הזו, אבל אלו הן בקושי טיפה בים
▪  ▪  ▪
לא רואים, לא שומעים וממילא לא חייבים לדבר [צילום: פלאש 90]

גורמים אנטי ישראלים מארגנים מדי שנה את שבוע ה"אפרטהייד בישראל". כך גם עכשיו. במסגרת האירוע הבזוי הזה, שבין מארגניו גם ישראלים רבים, מתקיימים עצרות וכינוסים ב-87 אתרים ברחבי העולם.
ברוב המקומות מארחות את הכינוסים הללו אוניברסיטות ומהן גם חשובות ובעלות משקל מיוחד בעולם האקדמי. לכאורה, ההקשר בין המושג אפרטהייד וישראל הינו בלתי נתפש. מופרך מעיקרו.
ישראלים, יהודים וגם נוצרים רבים בכל העולם, פוטרים אותו כלאחר יד ובזלזול. אבל ההתמדה של המארגנים וההיקף הגדול של האירועים, שרובם ככולם מכוסה על-ידי התקשורת, עושים את שלהם. מים, כידוע, שוחקים סלע. גם במקרה הזה הדיבור החוזר ונשנה על אפרטהייד, וההקשר שלו לישראל, עושה את שלו. באיטיות אבל בשיטתיות.
כל הרוצה להתווכח על הנושא המופרך הזה מתלבט במה להתחיל. הרי האפרטהייד היה תמיד לחם חוקו של העולם הערבי דווקא. באחרונה מתרבות הידיעות על גורלם של הנוצרים במדינות ערביות שונות. על-פי אומדנים שונים, היגרו כשני מיליון נוצרים ממדינות ערב בשני העשורים האחרונים בלבד. יש מדינות בהן רדיפת המיעוטים נמשכת למעלה מ-40 שנה. סודן למשל. מדינה זו היא דוגמה מובהקת למשטר כזה ומבוצעים בה פשעים, הן כנגד תושבי דרפור והן כנגד הנוצרים בדרום המדינה. הערכה היא, כי למעלה משני מיליון איש גורשו שם מבתיהם באכזריות. רבים מצאו את מותם בתהליך הזה.
עם אחר שסבל ועודנו סובל מידו הקשה של הרוב הערבי-מוסלמי, הם הכורדים. ממשלת סוריה גירשה את תושביה הכורדים מרצועה גדולה בצפון מזרחה של סוריה. לרצועה גם ניתן שם מיוחד: "הרצועה הערבית". לכורדים אין אפשרות לרכוש קרקע בסוריה עד היום. איש איננו פותח פה ומצפצף לנוכח העוול ומשטר האפרטהייד הבוטה הזה. אפליה דומה כלפי הכורדים קיימת גם באירן, ובעירק.
אבל כמובן סמל האפרטהייד היה בדרום אפריקה של שנות ה-60. המשטר הלבן במדינה החמיר את תקנות ההפרדה יותר ויותר. האוכלוסייה חולקה למספר קטגוריות עיקריות: לבן, צבעוני ואסיאתי. האפליה הגזעית שם אף הרחיקה לכת. כך לדוגמה ב-1970 בוטלה הזכות של הלא-לבנים להיבחר לפרלמנט, בוטלה גם האזרחות הדרום-אפריקנית של השחורים, שהוחלפה באזרחות ברשויות נפרדות שהוקמו עבורם: ונקראו בשם בנטוסטנים (Bantustans). בשנות ה-50, למשל, הממשלה גירשה כ-60,000 שחורים מיוהנסבורג לסווטו.
שלטון האפרטהייד יצר הפרדה מוחלטת בין הלבנים לבין הלא-לבנים בבתי-ספר, בתחבורה ציבורית, בבתי-חולים, בבתי-קולנוע, בחופי הים, ובשאר המקומות הציבוריים. קיום יחסי-מין עם אדם מקבוצה אתנית אחרת הוגדר כעבירה פלילית. על השחורים נאסר לרכוש אדמה או בתים בשכונות הלבנות. החוק אסר על נישואים בין קבוצות אתניות שונות.

אז היכן האפרטהייד הישראלי?

אופיינית מאוד לכל הקשור בענייני הסברה, היא השתיקה הישראלית. ישראל נוקטת בשיטה הבדוקה של שלושת הקופים: לא רואים, לא שומעים וממילא לא חייבים לדבר... פה ושם מתקיימות יוזמות ספורדיות של סטודנטים יהודים וישראלים, נגד התופעה הזו, אבל אלו הן בקושי טיפה בים.
גורמים ישראלים רשמיים יוצאים לעיתים נדירות בהכחשות בקול רפה, בנוסח: אין אצלנו אפרטהייד, אלא שתגובות אלה אינן מעלות ואינן מורידות. ובקושי נשמעות. הדבר דומה למי שסובב ברחובה של עיר ומודיע "אין לי אחות". קלישאה ידועה.
המשך הבטלנות הזו והשתיקה של ישראל, אכן יפגעו באופן חמור במהלך השנים הבאות בלגיטימציה של המדינה.
על ישראל לצאת למתקפת נגד. הנושא צריך להיות אפרטהייד במדינות ערב. יש להביא במסגרת זו את סיפורם הקשה של מיליוני נוצרים ומיליוני כורדים. כלפיהם מתקיים אפרטהייד אמיתי וברוטלי מזה עשרות בשנים. נכון קמפיין כזה יעלה הרבה כסף, אבל מדינת ישראל, בשיתוף פעולה עם ארגונים יהודיים ברחבי העולם יכולה להוציאו מן הכוח אל הפועל.
ובהזמנות זו חייבים גם לשבור שתיקה: להשיב על האשמה המגוחכת ולהציג את ישראל האמיתית, ועד כמה היא באמת רחוקה מאפרטהייד.

תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפרטהייד, עכשיו?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אכן, תמוהה השתיקה של ישראל
על האשמה חמורה  |  28/02/14 07:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
נתניהו הוכיח למעשה שאין לו כל תווית מזהה, ואחרי שהצליח להבין בעצמו שאין לו טביעת אצבע בשום דבר הפליג בחלומותיו לעבר ציור דמותו כאביר או משיח ששומר עלינו מפני שואה נוספת
מנחם רהט
שום שינוי לא יחול בסוגיית הגיוס, אבל שני הצדדים, הציבור החרדי ויאיר לפיד, מעדיפים להמשיך בנשף המסכות השקרי
ד"ר מוטי גולן
"לחם הפנים" נחשב ל"אחד מעשרים וארבע מתנות כהונה"    את הביטוי "לחם הפנים" תירגם יונתן בן עוזיאל כ"לחמא גוואה" ("הלחם הפנימי") ובכך יש מעין ציון טכני למיקומו של ה"לחם" בהיכל פנימה בדיוק כמו "מזבח הזהב" שאחד מכינוייו היה "המזבח הפנימי"
ראובן לייב
החרמת המוצרים הישראלים מתוצרת ההתנחלויות הזכירה להיסטוריון גד נחשון את החרם הערבי הטוטאלי, במשך שנים ארוכות, על כל מה שהדיף ריח ישראלי. עברנו את פרעה? נעבור גם את זה!
ציפי לידר
בשולי הכותרות: המדד לא ריאלי    מי היא שיאנית הגירושים?    פצצת הפשע המתקתקת    מדוע התעלמו הרשויות מהתסמינים הפסיכופטיים של אלי גור?    ולקינוח אין דבר העומד בפני הרצון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il