X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפארת ירושלים: פקידים, מקורבים ומאכערים. ועל הכותבים בלילה על קירות המנזר
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי ואולמרט. שניים במחיר אחד [צילום: AP]

השגים

זכתה ירושלים והשיגה שני ראשי עיר שהורשעו בשוחד. 2 במחיר 1. מחיר מבצע. מה שאומר שכמה שלא תטרחו אתם בשפלה עם כל ראשי העיר שלכם, עדיין ירושלים מובילה ותוביל.
אל תזלזלו בהישג הזה. רק הודות לו הכבישים בעיר נראים כמו אחרי הפצצה, הניקיון הוא ברמה שמחייבת צו סגירה סניטרי לעיר, תכנון התעבורה מתנהל כמו בימי הביניים ובתי הספר הופכים זה אחר זה לתלמודי תורה. הלכלוך ברחובות מסביר כבר מעצמו למה שני ראשי העיר האחרונים הורשעו על קבלת שוחד, יחד עם מנהלת הלשכה ומהנדס העיר שלהם. כנראה שניקיון - רחובות וכפיים, לא בדיוק עמד על סדר יומם.
אך כשתבקרו יום אחד בירושלים הנוכחית, ותראו איך בלב השכונות חרדיות מוקמים כעת בנייני ענק, צפופים, ללא תשתית סביבתית, ללא הערכות תעבורתית, ללא הכנה סניטרית, וללא שום פרופורציה בין מה שהשכונה יכולה לשאת לבין תוספת כמות האנשים שייכנסו אליה, תבינו שהבעיה היא לא אם ראש עיר לוקח שוחד או לא. הבעיה היא שאיש לא חוקר ולא שואל את נותני אישורי הבנייה הללו על-סמך מה ומדוע הם עושים זאת ואם הם מבינים איך זה ייראה בסוף. אלא אם באמת לא איכפת להם מה יקרה לעיר אחרי לכתם, וכמו יזמי הולילנד שקדמו להם, הם רק עסוקים בלאסוף קצת כסף לרכישת הדירה החדשה אליה הם יעברו בקרוב, במבשרת, במודיעין או בת"א. ולאסוף כסף בעיריית ירושלים כדי לקנות דירה בשפלה, זו בהחלט יכולה להיות משימה נעימה. וקלה.

משווה זכויות לכולם

בימי ההתיישבות האמריקנית בספר, ימי המתנחלים המערב הפרוע עם שיטות החוק והסדר שאנו מכירים מהסרטים, נולד ונוצק האקדח המיתולוגי של (תחילה 5 ואח"כ) 6 כדורים בתוף המסתובב. שהמפורסם שבהם היה הקולט. יתרונו היה ביכולת להשיב אש בלי להתעכב דקה ארוכה אחרי כל ירייה כדי לטעון אבק שריפה וקליע, כך שאדם יכול היה להגן על עצמו גם כנגד כמה תוקפים. הוא היה יקר בזמנו, אבל אנשים רכשו אותו כדי להגן על זכויותיהם כנגד בעלי שררה וכוח, וכך הוא נודע בשם "אקוילייזר". המשווה. כי הוא השווה את ההחלש מול החזק ונתן גם לעני ולנווד את זכויותיו.
פסק דינו של השופט רוזן בפרשת הולינד נגע בנושא המאכערים והדליק מייד את כל הגורמים המתחסדים לפעולה נגדם. למה? וכי איך אחרת יקבל אזרח בישראל את זכויותיו? לבעלי ההון יש יכולת לשכור את מיטב עורכי הדין, והם תמיד יזכו לאוזן קשבת אצל הרשויות ובעלי המשרה בבואם להקים חצי עיר או מגדל אימים באמצע העיר. אבל איך יקבל אזרח רגיל רשיון לסגירת מרפסת אם לא באמצעות המאכער המקומי?
ואל תנאמו לנו על תופעות פסולות בגלל המאכערים. התופעות הפסולות מקורן אך ורק ברשויות, בשלטונות. בירושלים אתה מקבל אישורים מהירים בתוך חצי שנה, אם אתה שוכר את המאכערים הקשורים לפקידים באגפי הבנייה והפיקוח העירונים, או שתמתין, בלעדיהם, שנתיים ושלוש לדיון בבקשתך. ויותר מכך: אתה יכול להגיש בירושלים תוכניות בניה מזויפות, מסמכים כוזבים או אישורים פיקטיביים, ובתנאי שהם יוגשו (תמורת תשלום סביר והגיוני) חתומים ע"י אחד המהנדסים הפרטיים המוכרים לכל כקשורים ומקושרים לפקידים.
אגב, כשהשופט רוזן פסק שלא ייתכן שאולמרט לא ידע על הכסף העובר מיד ליד, הוא לא אמר מילה על ראש העיר הנוכחי של ירושלים, כי זה האחרון לא היה מעורב, לא נחשד ואפילו לא עמד כלל בפניו. אבל תסתכלו מה קורה כיום בעיר ותחשבו בעצמכם: נראה לכם שהוא לא יודע?

פורעי הכתובת שעל הקיר

איך אני יכול להתנצל בפני הנזירים של מנזר דיר רפאת ליד בית שמש, בפני הנזירות השקטות שבפסגת בית ג'מאל בדרך לעמק האלה, או בפני תושבי גוש חלב וכל אלה שעל פתחי בתיהם נכתבות בלילות כתובות נאצה בסגנון "ישו מת" או "מריה היא פרה", באותה שעה שמכוניותיהם מחובלות ע"י מה שנקרא "אחי" היהודים?
קשה לעבור על זה לסדר היום, למרות כל מה שמסבירים לנו על ההפרעות באישיות ותסכול חברתי של מי שנמצאים בשולי החברה, ועל אנשים רדודים שזו יכולתם היחידה לבטא עצמם. גם הידיעה שזרעם של אנסים קוזאקים, התכונות הגנטיות של אבות הנאציזם וכל מושגי הדת הפרימיטיביים מימי הביניים מצאו רחם קולטת ובית גידול חמים בקרב הקהילה הדתית בישראל, לא גורמת לי אושר רב.
ואגב, העונש הממוצע שמוטל בפועל בישראל על מי שנתפס פוגע במוסדות דתיים נוצרים (או מוסלמים) הינו רק כשליש מהעונש שהוטל בגרמניה שלפני מלחמת העולם השנייה על מי שפגע שם במוסד דתי יהודי. אח"כ הם הפסיקו להעניש, אח"כ זו לא כבר הייתה עבירה, ואח"כ הם יצאו למסע כיבוש השטחים ולהרפתקת הדמים ששרפה בסוף את עריהם. מישהו כאן מתחיל את המסלול?

תאריך:  04/04/2014   |   עודכן:  04/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלל צ'רני  מאכערים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לשלם מחיר לתג מחיר
humanape  |  5/04/14 07:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
מה שקורה הוא שהפלשתינים משחקים בקלפים גלויים, גם בטקטיקה וגם באסטרטגיה, ואילו אנחנו - בקלפים סמויים    הקיפאון הנוכחי היא הזדמנות טובה
אברהם פכטר
מאז קום המדינה, לא נשלח ראש ממשלה לכלא, למרות שנשיא מדינה כבר יושב שם, שר האוצר ישב שם    יש להדגיש - העבירות שאולמרט הורשע בהן, לא נעשו בתקופת היותו ראש ממשלה, אלא בהיותו ראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת, אבל האיש הגיע להיות ראש ממשלה    מערכת המשפט ואכיפת החוק, הוכיחה לכל הספקנים, שיש לנו זרוע משפטית חזקה ונטויה, השומרת על שלטון החוק מכל משמר    הקטע הכי קשה בהכרעת הדין: - "דכנר קנה את שירותיו של אולמרט"
צ'לו רוזנברג
ישראל ממשיכה לשלוט במרבית שטחי יהודה ושומרון    הבנייה בהתנחלויות תלך ותגבר. גן עדן עבור אלה הסבורים כך כי בעצם זהו סיכול האפשרות של הקמת מדינה פלשתינית
יאיר בן-חור
בעבר מה שהיית עושה באוטובוס אחד בלבד היום אתה נדרש לנסוע באוטובוס וברכבת לפחות    ברוב המקרים תיאלץ לנסוע בשני אוטובוסים וברכבת כדי להגיע למקום שבעבר הגעת אליו באוטובוס אחד בלבד
ישראל רוזנבלט
כמו ב-2009 כך גם ב-2000, הצעות ישראל מרחיקות הלכת, פשוט לא התקרבו למינימום של הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il