X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מוסד הנשיאות והמטוס המלכותי החיים בזבל - טונות של אשפה ביום העצמאות עושים קופה: זמרים בימי הזיכרון השכול: לעצור. להביט. להקשיב. ולשתוק. מיהו העיתון של המדינה? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. במומו פוסל [צילום: פלאש 90]

ביבי במומו פוסל
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע, בצדק, כי הוא שוקל לבטל את מוסד הנשיאות, בשל עלותו הגבוהה לציבור. כידוע גם השאֵרים של הנשיא - ונשיאים לשעבר - נהנים מלשכה נשיאותית, על כל ההטבות המופלגות המתלוות לכך לכל חייהם.
אלא שרק סמלי הדבר, כי בסמוך להודעה זו נודע על בניית מטוס ובית פרטיים לכבוד ראש הממשלה, בעלות של למעלה מ700 מיליון שקלים, איך לא, מהקופה הציבורית, כמובן. זאת מלבד הוצאות תחזוקה, אשר מסתכמים אף הם במיליוני שקלים לשנה.
ביבי היקר, לפני שאתה מנקה את אורוות הנשיאים, מה עם ארמונות המלוכה שלך והנטל הכספי הכבד שהם מטילים על הציבור? רד מהמיזם היקר שלך! די לנהנתנות!
הישראלי המכוער
הישראלי שוב מתגלה בכיעורו (תרתי משמע): פורסם שיערני קק"ל - תוך גיוס עזרה חיצונית - פינו מאות טונות של אשפה מהיערות ומהגנים הלאומיים, שהותירו הישראלים אחריהם ביום העצמאות.
הגיעה השעה לחייב את המבקרים בפינוי אשפתם, ולהטיל קנס על המלכלכים שישאירו אשפה. מדובר במינימום של התנהגות אזרחית נאותה - לא לירוק לתוך הגנים, שמשירותיהם הציבור נהנה. אלא שלמרבה הצער הוּכח לא פעם, שהאזרחים מבינים חוקים בסיסיים רק אם הם עוברים דרך הכיס.
מינגלת? - ניקית ; לא ניקית - שילמת! צריך להיות הקמפיין המוביל בגנים. ולשם כך יש לגייס פַּקָּחֵי תברואה. וּבא לניקיונם של היערות גואל.
מסחארה
טקסי זיכרון ומסחארה של זמרים, העושים קופה, איך לא, על חשבון הקופה הציבורית, היילכו השניים יחדיו? נדמה שהתשובה היא לא.
אז איך זה שימים נוגים אלה של הזיכרון הלאומי, שבהם עם ישראל מתייחד עם זיכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, הם ימיהם של הזמרים החוגגים על חשבון הנופלים? ואכן, הכספומט מצביע על כ-20 אלף שקל עבור שיר אחד לזמר.
גם אם זה כשר, נודף מכך ריח מצחין מאוד.
האם לא ראוי היה לאתר כישרונות של בני משפחה או חברים של החללים, שייטיבו לבטא בשירה את כאבם על מות יקירם, ויש להניח שיתגייסו למשימה בהתנדבות כדי להנציח את זיכרו? אגב, גם ביום העצמאות ניתן לתת הזדמנות לכישרונות צעירים מקומיים להופיע על הבמה הציבורית, במחיר סמלי, ובכך הרשויות המקומיות, הנתונות בגרעונות ענק, יוכלו לחסוך מאות אלפי שקלים מהקופה לרווחת הציבור. ובא לתקציבן גואל.
אמפתיה מכירים?
בהומור חד וקולע, מפריכה ציונה נתנאל, אלמנת צה"ל, את שלל המיתוסים, התגובות והאמירות השיפוטיות, מפי הנשמות הטובות, הרוֹוחים בחברה במצבי שכול. למוֹתר לציין שהתגובות נובעות לעיתים מתוך תום, מבוכה או בוּרות. ספק אם הרשימה תשנה את התגובות האנושיות המקובלות במצבים אלה. אך דומה כי גם אם היא תעורר למוּדעות לנושא, לרגישות נוספת ולמחשבה שנייה, היא כבר השיגה חצי מטרה.
אולי כדאי שבני אדם יפסיקו להיות שיפוטיים לזולת, ויאמצו את דברי חז"ל "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". זאת לא כדי שיגיע, חלילה, למקומו, אלא מתוך ידיעה ברורה שעד שלא חווים, לא מבינים. אז מה דעתכם להסתפק באמפתיה בלבד, וכלשון הפרסומת "לעצור, להביט ולהקשיב"- ואם צריך, גם לשתוק, כבר אמרנו?
העם קבע 'ישראל היום'
על-פי סקרים שפורסמו, הפך עיתון 'ישראל היום' לעיתון של המדינה. ומה הפלא? נכון שזה חינמון, אבל לא זה המתכון הבלעדי להצלחה, כפי שהוּכח לגבי חינמונים אחרים, שנפלו באותה מהירות שֶבּה קמו.
דומה שהעיתון מצא את הנוסחה להצלחה, והיא: עממיוּת, מבלי להתפשר על רמה. וגם הגודל קובע - העיתון לא דק מדי, מה שעלול לגרום לזילות מתוך שעמום, ולא עבה מדי כדי לא להכביד על הריכוז, הזמן והסבלנות של הקוראים, בחינת "תפסת מרובה, לא תפסת".
נראה כי מדובר בעיתון חדשותי, קליט מגוּון ומעניין, בעל מכנה משותף רחב, שהופך אותו פופולרי לכל שכבות הציבור - מבעלי באסטה ועד אקדמאים ובעלי מקצועות חופשיים, חילונים ודתיים כאחד. אז תנו לדמוקרטיה ולחופש העיתונות לנצח. כל הכבוד!
פסוקו
ומי הוא חלל צה"ל הצעיר ביותר, כבן 10 בנופלו? זהו לא אחר מניסים גיגי, תלמיד תלמוד תורה מהעיר העתיקה בירושלים, שהפך ל'קשר ותצפיתן' באזור.
יום לפני כניעת הרובע היהודי נפל על משמרתו בעמדת הישיבה 'שער השמיים'. 20 שנה הייתה גופתו קבורה בחצר 'בתי מחסה', עם 7 לוחמים מבוגרים ביותר, עד שלאחר מלחמת ששת הימים הועברה גופתו להר הזיתים. כן, כפי שכבר הבנתם, הוא היה גם חרדי. לזכור ולשמור!

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
נושא הבנייה בשטחים הוא כה מרכזי במדיניותה של ממשלת ישראל עד כדי כך שראש הממשלה העדיף את המשך הבנייה על פני שחרור רוצחים בפעימה הרביעית שאמורה הייתה להתבצע
עודד ערן
בשל ההתפתחויות הצפויות בעקבות הקפאת המשא-ומתן הישראלי-פלשתיני, התהליך הפוליטי הפנימי במחנה הפלשתיני, המשך המאבק בסוריה והשלכות אפשריות של משבר בעל ממדים אזוריים בהקשר לתוכנית הגרעין האירנית, תעמודנה ההנהגות המדיניות של ירדן וישראל בפני אתגרים קשים והן תזדקקנה לגלות איפוק רב בהתנהלות ההדדית
חננאל ובר
בבניית מערכת כלכלית-חברתית תורתנו הקדושה ראתה את משימתה הראשונה באי פגיעת איש ברעהו כי ערבים אנו זה לזה. לכן ראשית, הריבית נאסרה, אחר כך בא רעיון עשיית הטוב עם הזולת ע"י תרומות ומעשרות, שמיטה ויובל. אך עם כל החמלה לעניים, התורה קבעה שאיש שאינו מחזיר את חובותיו לא יזכה לתמיכה משפטית
יורם אטינגר
כמוסלמי אדוק, עבאס דבק בעקרונות ה"וואקף" - ארץ ישראל היא נחלה מוסלמית מהבטחה אלוהית - ו"הסכם חודאייביה", הרואה בהסכם עם "כופרים" תחנת ביניים ביעד להכנעתם
מתי דוד
בעת הזו דרושה אחדות פנימית, עוצמה צבאית ותבונה מדינית ולא מריבה מפלגתית הרסנית בנוסח ימין ושמאל של מריבות האתמול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il