X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התייחסות למאמרו של אברהם בן - עזרא מיום 5.5.14
▪  ▪  ▪
מדרגות לא תקינות? [צילום: אברהם בן-עזרא]
י.ב. זיו תשלם פיצוי לדיירים
אברהם בן-עזרא
עשרות פריטים של ביצוע לקוי במתחם הרכוש המשותף [הכולל 59 דירות] לרבות חדירת רטיבות לקומת החניון, ליקויים במבנה חדר המדרגות, סדקים ברצפת החניון, וחלונות ללא ספי שיש
לרשימה המלאה

במאמר שכותרתו "י.ב. זיו תשלם פיצוי לדיירים", נכתב:
" על-פי פסק דין בת"א 23311-07-10 נציגות הבית המשותף רח' יקינטון נ' י.ב.זיו נכסים וקבלנות, פסק דינה של השופטת תמר נאות פרי מבית משפט השלום בחיפה, חויבה חב' זיו לשלם לתובעים פיצוי בגין ליקויי בניה ברכוש המשותף בסך כולל של 325,000 שקל. התביעה הוגשה על סמך חוות דעת מקצועית של המהנדס יואל בן-עזרא, ומומחה הנתבעת היה רפאל גיל אשר חוות דעתו הסתכמה בסך 49,100 שקל בלבד.
חוות דעת התביעה עמדה על סך של 1 מיליון שקל..... "
ההשוואה שבוצעה במאמר זה, אינה נכונה ומעוותת. ראשית, מדובר בתביעה על סך 1,500,000 שקלים שהוגשה על-ידי נציגות המאגדת 5 בנייני מגורים.
שעליה כתבה השופטת: "דיון והכרעה - לאחר ששקלתי את הראיות ואת טענות הצדדים בסיכומיהם, מסקנתי היא כי דין התביעה להתקבל בחלקה הקטן בלבד, בהתאם לפירוט שלהלן."
((חי') / נציגות הבית המשותף נ' י.ב. זיו נכסים וקבלנות בע"מ - מאגר נבו).
עלות הליקויים שנקבעה בפסק הדין לכל 5 הבתים המשותפים היא 194,811 שקלים ללא מע"מ. מתוך עלות זו 78,000 שקלים ללא מע"מ, מתייחסת לפודסטים ( משטחי ביניים בחדרי המדרגות ).
לכן ההשוואה בין 325,000 שקלים, שהוא מלוא עלות פסק הדין, לבין העלות שקבע מהנדס רפאל גיל, אינה נכונה, שכן:
  • העלות של 325,000 שקלים, היא העלות המלאה של פסק הדין, הכוללת: פיצוי בגין עוגמת נפש, שכר טירחת עורכי דין, השתתפות בעלות המומחים, השתתפות בעלות אגרת בית המשפט, והצמדה.
עלויות אלו אינן כלולות בעלות תיקון הליקויים בחוות דעת גיל, שם ההתייחסות היא הנדסית, רק לעלות התיקון עצמו.
  • מהנדס גיל כלל לא התייחס בחוות דעתו לנושא הפודסטים, ההתייחסות מטעם הנתבעות לנושא זה ניתנה ע"י גורם אחר: אדריכל המתחם ויועץ הבטיחות.
לכן כאשר מבצעים השוואה בין חוות דעתו של מהנדס גיל, לבין העלות שנקבעה כעלות תיקונים בפסק הדין, יש להפחית את עלות תיקון הפודסטים בסך 78,000 שקלים.
באופן שכזה העלות של כלל הליקויים שנקבעה בפסק הדין עבור כל 5 המבנים ללא הפודסטים, היא עלות של 116,811 שקלים בלבד.
לשם ההשוואה, ראוי לציין שחוות הדעת של מהנדס יואל בן עזרא ( בנו של אברהם בן-עזרא), אשר ניתנה מטעם התובעים בתיק זה קבעה עלות תיקון של 1,053,600 שקלים, כאשר בפסק הדין נקבע כי עלות תיקון כל הליקויים היא בסך של 194,811 שקלים בלבד.
אברהם בן-עזרא, כותב במאמרו:
" חוות דעת התביעה עמדה על סך של 1 מיליון שקל, וההפרש בין חוו"ד התביעה לבין מה שנפסק נובע מכמה גורמים:
א. יש ליקויים של אי-התאמות ברורות לתקנות, שאינן במחלוקת, אשר לגביהן בית המשפט לא כלל בפסק דינו פיצוי בגינם........
ב. ליקויים רבים שהם בחילוקי דעות משפטיות בין הצדדים ובין התובעים לבית המשפט הנכבד, אשר בגינם ראוי כי יוגש ערעור.
ג. חסרון כיס של התובעים, שמנע מהם לבצע בדיקת אבני החיפוי בבניין על-ידי מעבדה מאושרת אף שמומחה התובעים יעץ לבצעה. "
גם טענה זו מעוותת את הכתוב בפסק הדין, ואינה מדייקת בפרטים. בחוות דעתו של מהנדס בן עזרא, שקבעה עלות תיקון של כ-מיליון שקלים, מרכיב אבני החיפוי בקירות החוץ של המבנים עצמם הוא בסך 25,000 שקלים, שהיא העלות לביצוע בדיקות מקיפות לחיפוי זה. דהיינו, עלות תיקון החיפוי, טרם ננקבה בחוות דעתו של מהנדס בן עזרא ורק לאחר הערכת הנזק, נידרש להוסיף אותה.
משמעות הדבר שמיליון השקלים, שקבע מהנדס בן עזרא, בחוות דעתו אינם כוללים כלל את עלות תיקון החיפוי החיצוני של המבנים, כך שעלות התיקון הייתה צריכה להיות גבוהה בהרבה ממיליון השקלים שנקב בחוות דעתו.
על כך כתב בית המשפט בפסק הדין: "לטענת בן עזרא נמצאו ליקויים רבים בחיפוי האבן החיצוני, אבנים רבות נשרו ממקומן, לא בוצעו מישקים כראוי - ואף כאן הוא טוען שיש לבצע בדיקה מקיפה בעלות של 25,000 שקלים ורק לאחר מכן להעריך את הנזק.
...ובאופן כללי, הליקויים הנקודתיים שמצא אינם יכולים להעיד על ביצוע לקוי של חיפויי האבן בבניינים. לכן, אף כאן לא אורה על ביצוע הבדיקות, שכן לא שוכנעתי שיש צורך לבצע את הבדיקות וביצוע הבדיקות אינו נזק שהנתבעות אחראיות לפצות את התובעים בגינו.
הפיצוי יהא בסך של 500 שקלים + מע"מ."
(חי') / נציגות הבית המשותף נ' י.ב. זיו נכסים וקבלנות בע"מ - מאגר נבו)
לכן חסרון הכיס של התובעים, אינה הסיבה שבגללה לא התקבלה חוות דעתו של בן עזרא על סך מיליון הש"ח, אלא העובדה שבית המשפט קבע, כי הליקויים שמצא אינם יכולים להעיד על ביצוע לקוי של חיפוי האבן, ולכן אין צורך כלל בבדיקות.
זאת ועוד בן עזרא כותב במאמרו שיש להגיש ערעור, הערעור שכזה יוגש ככל הנראה לבית המשפט המחוזי חיפה. לא תמיד ערעור הופך את הקערה על פיה, ראה לדוגמה פסק דין בערעור שהוגש לבית המשפט המחוזי חיפה, בע.א. 46915-03-13 כהן ואח' נגד שיכון עובדים ואח', שנקבע בהרכב של 3 שופטים. מדובר בתביעה שהוגשה בנושא של 3 דירות מגורים בזכרון יעקב.
באחת הדירות התביעה הייתה בגין ליקויי הבנייה על סך של 110,929 שקלים, על סמך חוות דעת של מהנדס בן-עזרא. בית המשפט קבע כי סך כל הליקויים בדירה זו היא 950 שקלים בלבד ! והטיל על התובעים הוצאות, בית המשפט בפסק דינו כתב כי הנזק הממשי הינו פחות מאחוז אחד מסכום התביעה.
בית המשפט המחוזי בערעור לא שינה את עלות הליקויים, אך הקטין את עלות ההוצאות. לכן לא תמיד הערעור עוזר.....
לכן במאמרים שנכתבים, אין לעוות את הפרטים ורצוי להבא לדייק בפרטים.

תאריך:  11/05/2014   |   עודכן:  11/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על עיוות פסקי דין ואי דיוק בפרטים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזנבלט
הצרה היתה, שקלינטון כמו בכירים אמריקניים אחרים, העדיפו בדרך כלל להימנע מביקורת חריפה על ערפאת. בעוד שהיום, דואג מזכיר המדינה קרי לכוון את כל חיציו הגלויים או המודלפים רק לעבר ישראל, במימשל קלינטון העדיפו שלא לפגוע בערפאת
רותי איזיקוביץ
דווקא ביום הולדתו ירק עוז קל הלשון מפיו את ה"מתוקים הסכריניים" ─ "נוער הגבעות ותג מחיר", על-מנת להעלות על לשונו חידוש בטעם מר: ניאו-נאצים. אצל עמוס עוז זו חלילה אינה מחלת נפש, זהו עיוורון צבעים. כחול-לבן בוהק נראה לו כשחור או חום. אולי בגלל עירוב הצבעים בבגדי חיילי הגירוש
איתמר לוין
נתניהו כמו נתניהו: שולף מהמותן ממניעים פוליטיים ואישיים    הפעם על הכוונת - מוסד הנשיאות    עצם העלאת הרעיון לבטלו 'אד הוק' מסוכנת לדמוקרטיה הרבה יותר מכל התחלואים של הנשיאים האחרונים
שמעון זיו
עכשיו מגיע שלב העונש ופה יש בהחלט מקום להבדיל בין הנאשמים בחומרת העונש שיטילו על כל מורשע ומורשע    מי שפעל כל חייו לטובת הכלל מגיע לו שיתחשבו בו
יוסי בלום הלוי
עילם הפוסל במומם של הישראלים, מתעלם מהמום שלו עצמו, בהתנשאותו מעל כל המערכת הנוכחית המשרתת את ממשלת ישראל בהחלטותיה. עילם כבר שנים איננו במערכת, הוא איננו חלק מהדיונים המכריעים, וייתכן, אם נניח כי מתייעצים עמו בנושאים אלה, היכן היושרה שלו לפעול על-פי תרבות ארגונית ראוייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il