X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל מודה שאין לה מושג בנושא תרבות השלטון או לפחות בנושא ממדי השחיתות
▪  ▪  ▪
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה [צילום: סטריט ויוויו]

לחצתי לפני מספר ימים על פרסומת של חופש המידע. מצא חן בעיני העניין והחלטתי לנצל את ההזדמנות. ביקשתי בקשה למידע (אצרף אותה כנספח) והנה התשובה כפי שהתקבלה, לא נגענו:
בקשה לקבלת מידע מכח חוק חופש המידע, מספר סימוכין: 47532 -yael@cbs.gov.il
שלום רב, לצערי אין בלמ"ס מענה לחומר המבוקש שכן הלמ"ס לא עסקה מעולם ואינה עוסקת עוסקת באומדן מימד השחיתות באף ישות כגון, משרד ממשלתי, מוסד או מדינה.
הלמ"ס כעוסקת באומדני אוכלוסייה ורמת החיים של משקי בית בישראל, במדדי מחירים ובאינדיקטורים כלכליים. לא ידוע לי מי, איזה גוף עוסק באמדן ממדי השחיתות.
בברכה, יעל נתן - ראש תחום מידע, דוברות והסברה - הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
תזכורת: אני מגדיר את "הפלא העשירי" ככל מה שאנחנו לא יודעים, לא יודעים שלא יודעים, ומתעקשים בתוקף בטירוף, בהיסטריה להמשיך לא לדעת. הדוגמה המרכזית היא מימדי השחיתות. אני יודע שאנחנו לא יודעים, אתם לא יודעים שאתם לא יודעים. אולי עכשיו תדעו.
אני מזכיר לכם: האנושות בתקופתנו עדיין לא גילתה את המושג "תרבות השלטון". איננו חייבים להמתין בסבלנות עוד כמה מאות שנים עד שהאנושות תהיה בשלה להבינו. אני נאבק למען העלאת נושא תרבות השלטון לתודעה הציבורית, מותר גם לכם להצטרף אלי.
נספח: נוסח הבקשה למידע מגברת יעל נתן
לצערי לא שמרתי, אבל זה היה בערך משהו כזה: שלום רב, האם אפשר לקבל מידע בנוגע למימדי השחיתות? בשנת 2007 אמד פרופ' זליכה את השחיתות "כעול הביטחון" כלומר סדר גודל של 50 מיליארד שקל בשנה. עם זאת ההערכה שלי היא פי 10 מכיוון שאני משתמש במושג "שחיתות במובן הרחב" שהגדרתו: "כסף ציבורי שאינו מגיע לידי הציבור" וזה כולל: 200 מיליארד הון שחור, 100 מיליארד הון לבן (הטבות מס), 100 מיליארד שחיתות במובן הצר, 100 עושק, 100 יוקר מחיה. סה"כ סדר גודל של כחצי טריליון ש"ח בשנה.
כמו-כן מה אנו יודעים על תרבות השלטון? האם נכון שתרבות השלטון בישראל נמצאת במצב של ריקבון מתקדם והיא מורקבת מן המאפיינים הבאים: סטטוס קוו שיטתי של מחדלים, שערוריות, כשלים, חלמאויות, מנהל לא תקין, חוסר רגישות לכספי ציבור, רעות חולות, נורמות פסולות, ניהול כושל, פגמים בטוהר מידות, נפוטיזם, ג'וביזם, חזיריזם, פרוטקציוניזם, זלזול, בזבוז, נהנתנות, הוללות, הפקרות, אטימות, היבריס, סיאוב, שחיתות? מה המשמעות בפועל של המושג "קשר האליטות"? מה משמעות המושג "תרבות של קפיטליזם חזירי"? תודה.
הכותב אינו מומחה לשום דבר מטעם אף אחד, אך יודע לחשוב לבד.

תאריך:  03/06/2014   |   עודכן:  03/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חופש המידע
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
לא ראיתי חוברת הדרכה אחת של משרד החינוך מאוקינוס החוברות, שנקרו בדרכי בעשרות שנות הוראה, שתעורר דיון, חילופי דעות בכתה, מה עלול לקרות לחברה שלנו, המקבלת כדבר נתון את עובדת קיומם של חוטבי עצים ושואבי מים, וזה היעוד לדורות, שנקבע להם לחיים בשולי השולים של החברה הישראלית
יוסי קרמר
רוגע פנימי הוא מצב שבו אנחנו לא מייצרים ומפעילים את גופנו באמצעות הרגשות החיוביים הטובים וללא הרגשות השליליים הרעים שבנו    מהות ומטרת החיים הן מבחינת תהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות
תרצה הכטר
זוהי קריאה אחרונה לשר החינוך, ח"כ רב שי פירון    האם אתה מודע לתוכנית הלימודים של מסיימי הכיתה השישית בבתי ספר ממלכתיים? האם ידוע לך מה מסבירים להם ואיך מציגים להם את מה שאמור לייצג את האלף-בית של זהותם?
עו"ד דודי זלמנוביץ'
הרשת החברתית בשירות עורכי הדין - הזדמנות או איום? מהן הרשתות החברתיות הזמינות וכיצד על עורכי דין לפעול בהם? ומהם היבטי האחריות המקצועית והאתיקה? מאמר שלישי
אפרים הלפרין
אין לי שמץ של ספק שהתפקיד שר השלום הוא תפקיד חיוני בממשלה שלנו, השלום כמו חינוך כמו תחבורה כמו ביטחון הוא מטרה מספיק חשובה על-מנת למנות לה משבצת אחראית בממשלה. עם זאת גם משרד השלום או תיק השלום חייבים בניהול תבוני ולא ניהול מתוך פאניקה, כי ניהול חובבני ומזיק של המשרד, בד-בבד עם היסטריה חסרת מעצורים לא רק שלא יביאו שלום אלא יביאו אלינו את המלחמה מוקדם יותר ובעצמה רבה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il