X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אימא שלי קשישה חביבה, פולניה עם קבלות, בת 88 עם ראש של 18 וחצי, ומרצרדס (הליכון תלת גלגלי) אומרת את זה יותר טוב, "אוסט געוולט א-מדינה", אשר בתרגום חופשי הוא כאמור "רציתם מדינה?" ביידיש לא צריך סימני שאלה, כי כל השפה הזו היא סימן שאלה חביב אחד גדול
▪  ▪  ▪
סימנים של אכזבה עמוקה [צילום: פלאש 90]

אימא שלי, אשר הוריה, אחיה, אחיותיה הטבוחים הם האריחים האדומים מדם שבבסיס קיומנו לעת הזו, ואשר ניתן לצפות שהיא תראה במדינה חבל הצלה שהוגש לעם היהודי על-מנת שמה שקרה לה למשפחתה, לכל העיירה שלה, ולכל היהודים באירופה ובעולם, לא יקרה לדורות הבאים, אימא שלי לא מבסוטה, ואימא שלי היא בהירה כאילו השנים רק מיטיבות אתה, ובכל זאת יש בקולה סימנים של אכזבה עמוקה.
הגיל המופלג
כן היא קשישה, עול השנים, וללא ספק השנים שהיא אישית חוותה נותנים בה את אותותיה, קשישים הם בעלי ניסיון רב, נוטים להיות ביקורתיים, לעיתים אף מרירים ונטולי חדוות חיים (מה שהיא לגמרי לא)
פער הדורות
יתר על כן, בחלק מההיבטים היא איננה צודקת, כי היא פשוט ילידת דור אחר, ולא רואה מנקדת מבטה מה עשינו כאן בשנות קיומנו אצלה EMAIL זה במקרה הטוב סיפור על אמיל והבלשים, אפליקציה נשמע לה כמו הניתוח האחרון שעברה, כלומר אופרציה. FACE BOOK היא אומרת קשקוש כי לספר (אחד מרבים שהיא קוראת, בלי משקפיים) יש תוכן, אולי אף כריכה, אך פנים אין לו.
חופש הביטוי
ילידי דורות אחרים ומדינות אחרים לא מבינים את החיבור של המילים "חופש ביטוי" הם היו מעדיפים אולי לשמוע דעה אחת, את דעת השלטון ועמה להתקדם כפי שקרה בילדותם בארצות שהדמוקרטיה הייתה מהם והלאה.
מצוקת האויב עדיפה, גלותיות
כמו רוב היהודים שבאו מהגלות, מצוקת הזולת, הזר, האויב, כואבת להם יותר מאשר הבטחת העתיד, לא יודעים לחשב סיכונים, לא יודעים לזהות הזדמנויות, עם כל הקושי שבמילים האלה הרי ניתן לומר שכמות הניצולים מאירופה היא כל כך מועטה גם בגלל הערכה לא נכונה של הסיכון וגם בגלל חוסר ניצול ההזמנות לברוח משם במועד.
ועל אף כל אלה אף היא תודה, שאם נשים על כפות המאזניים את מה שעשינו כאן, ואת מה שאנו מחרבנים בצורת קוביות, הרי שכף התקווה הטובה תגבר משמעותית על הרעה.
האם באמת אנו רוצים מדינה?
ובכל זאת מה רע כאן, מדוע השאלה "רציתם מדינה?" כשאלה רטורית אשר מטרתה לתרום, היא כל כך רלוונטית?.
החוכמה והמקוריות הם עשר, אבל לגמרי לא רצויים אם הם תורמים מובילים למזימות ולתככים.
לעשות כסף מעבודה או מיצירה זה נהדר, מדוע צריכים אנשים גם לשלם ולקבל שוחד? מאיפה זה בא?
חופש הביטוי הוא אחלה, אך ניצולו לרעה פוגע בנו, ריבוי הדעות הוא מתת אל שמטרתו סיעור מוחות, ולכן ה"גניוס היהודי" הוא לא צמד מילים ריקות, אך יש לו השלכות מאוד שליליות, הוא מהווה כלי לקיטוב ולהשחזת חרבות, כלי לניצול הזדמנויות של אנשי זדון ורוע, אנחנו עם נפלא עם יכולות פנטסטיות אך עם יצר לא קטן של הרס עצמי, אותו חייבים אנו לדכא, ובמקום זאת אנו מלבים אותו ומגבירים אותו.
דווקא המרץ והאנרגיה המלווה את הקמת נאה המדבר הזה, הם אלה שלעיתים הם בעוכרינו כי המקום לירות על האויב, או במקום להשקיע אנרגיה באתגרים שלנו, אנו יורים על כוחותינו, אנו מבזבזים אנרגיה על תקיעת סכינים בגב של החברים שלנו ראו איך בחרנו רמטכ"ל רק לפני שנים מספר, ראו איך בחרנו נשיא מדינה לני כמה שבועות.
וכמובן יש לנו זיכרון ארוך, בייחוד הגנים הפולניים שקיבלנו ב TRANSFER דרך האוויר משכנינו בפולניה (ולעניין זה מקנז' זה אותו דבר) והנה לנו מתכון בטוח לפול גאז בניוטראל, משקיעים אין סוף אנרגיה על-מנת לדרוך במקום.
כבד את אביך ואת אימך למען יאריכון ימיך על האדמה הזו - ויש לנו דיבר מעשרת הדברות "כבד את אביך ואת אימך למען יאריכון ימיך על האדמה הזו" אבל מה הקשר בין כיבוד הורים ובין הארכת חיים, ולמה דווקא על האדמה הזו ולא אחרת, והפירוש שלי הוא שמלבד המצווה לדאוג להורים, לשמח אותם, לתמוך בהם, חלה החובה גם להקשיב להם, ללמוד מהם ואם כל אחד מאתנו, בייחוד אם הוא בעל שררה, ישאל עצמו לפני שהוא שולף, (סכין, ארנק, שקית דולרים - WHATEVER) את מה ששואלת אמי מידי פעם "רציתם מדינה?" או "אוסט געוואלט אמדינה" וירסן עצמו, יעצור את להב הסכין או את התכמון, או את המתת רגע לפני הגב או הכיס של חברו, מצבנו יהיה הרבה הרבה טוב, וחיינו יאריכון על האדמה הזו, ולא על כל אדמה אחרת.

תאריך:  24/06/2014   |   עודכן:  24/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רציתם מדינה?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד לה שאנחנו רוצים עוד שואה ל"ת
מענה לסנילית  |  25/06/14 08:33
 
- ככה תקרא לאמא שלך, דביל!!! ל"ת
ה.א  |  25/06/14 10:16
 
- או שאתה סנילי או שהיא. זה ברור ל"ת
אדון הלפרין  |  25/06/14 14:02
 
- אוויל משריש חסר תקוה, קישטא ל"ת
ה.א  |  25/06/14 14:46
 
- או שאתה סנילי או שהיא. זה ברור ל"ת
אדון הלפרין  |  25/06/14 14:02
2
מי שלא הבין את מה שכתבת לא -
מיכאל ב  |  25/06/14 19:37
 
- עשית לי ת'יום ל"ת
א.ה  |  25/06/14 20:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
אותה התנהגות מטופשת, המצביעה על חוסר הבנה מוחלט של פוליטיקאים את הנזקים הנגרמים לישראל, ניתן למצוא בהצעת החוק הדבילית ממש להזין בכוח את האסירים הפלשתינים השובתים רעב בכלא. זו הצעת חוק כה אידיוטית עד כדי שהיא מביישת חלק גדול מאוד של השרים והח"כים התומכים בה
אלעזר לוין
נתונים של משרד האוצר עצמו חושפים פתאום: הביקוש של זוגות צעירים לדירות יד ראשונה קטן מהתחזיות    רוב הפעילות בשוק והביקוש הם בדירות יד שנייה, שבהן אין מע"מ
רפי לאופרט
כל הסיפורים על אין כסף הם רק סיפורים. יש כסף ואפילו הרבה, אבל האוצר בישראל היה ונותר חזק על חלשים וחלש על חזקים ומניפולטיביים. בכדי להגיע לכסף הגדול באמת, צריך שר האוצר לשנות את סדר העדיפויות של תפקודו
עו"ד יוסף פנדריך
ועדת האתיקה המרכזית של לשכת עורכי הדין חיה בימי המנדט ושמה את עצמה בנעליו של בית המשפט. אלו המשמעויות של החלטתה המופרכת לאסור על עורך דין לזהות מצהיר באמצעות שיחת וידאו
ישראל רוזנבלט
רוח השנאה הגורפת שזרעו ערפאת, אבו-מאזן יורשו וחבריהם במשך שנים, הפך עתה לסערה    יש גיוס כללי של מעריצים, ודומה שמעולם לא זכה פוליטיקאי כלשהו באזורנו, בלא הבדל דת, גזע ולאום, לצבור כל כך הרבה סופרלטיבים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il