זהו המשכו של המצע הרך, מצע שנכתב על-ידי גולשים, ויימכר למרבה במחיר.
עם ישראל, עם הספר נותן עדיפות לחינוך. לכן, מדי שנה יגדל הנתח התקציבי של החינוך מכלל התקציב הלאומי בשיעור מתאים על-מנת שתוך 5 שנים תושגנה המטרות הבאות:
1. המורים יוכשרו להוראה במאה העשרים ואחת בקצב של 20% לשנה;
2. העזרים יותאמו למאה העשרים ואחת בקצב של 20% לשנה;
3. הפקידות והביורוקרטיה תצומצם ברמה של 20% לשנה עד לרמה של 25% מרמת היום, הכספים הנותרים יושקעו בייעול המערכת והעודף יועבר לתקציב הלימוד;
4. העסקת מורים עובדי קבלן תצומצם בקצב אחיד לרמה של 35% מהיום;
5. בתוך שנתיים, שעות לימוד בשבוע יהיו לפחות 6 שעות בכל יום 6 ימים בשבוע, ויכללו תוכנית לימודים אשר 75% אחודה ומוכתבת ו-25% על-פי בחירה של הקהילה;
6. בתי ספר שלא יעמדו בתוכנית הלימודים ייסגרו ותלמידיהם יפוזרו בין בתי ספר אחרים;
7. כמות התלמידים בכתה לא תעלה על 30 תלמיד בקצב התקדמות הדרגתי של 20% בממוצע ארצי לשנה;
8. התוכנית "השונה זה אני" תהפוך לחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימוד;
9. התקציבים הבלתי רגילים לתשתיות יותאמו לקצב הגידול של המערכת ולצמצום הכיתות, קרקעות ותשתיות שישוחררו עקב צמצום המנהלה יוזרמו לתקציב החינוך בין אם על-ידי מכירתם או על-ידי הערכת שווים.
מצע רך רווחה 1. קריטריון כושר השתכרות יהפוך להיות קריטריון מוביל בחישוב העוני, ובתמיכות לעניים;
2. ממשלת ישראל תיקח חברת יעוץ חיצונית אשר בתוך 6 חודשים תמליץ על שינוי מבנה שרותי רווחה בארץ בכל ההיבטים, בייחוד לאור שינוי הקריטריון של חישוב העוני;
3. הגדלת כושר השתכרות על-ידי לימוד מקצוע תהפוך להיות יעד עיקרי של משרד הרווחה;
4. החברה החיצונית תיכנס לעצמות של הביטוח הלאומי, בכל הרמות ותמליץ על מהפיכה בכל שיטת מתן השרות לאזרח על-ידי המוסד הזה, תוך צמצום משמעותי בכוח אדם, והגדלה משמעותית של שימוש בטכנולוגיה;
5. ייושמו עקרונות דוח סלונים בכל היבטי הוצאת ילדים למסגרת חוץ ביתית;
6. תוכנית העבודה המומלצת תהיה על-פי קווים מנחים סוציאליים וכלכליים אשר יונקים את בסיסם מהמסורת הסוציאלית הריאלית של העם היהודי;
7. התוכנית תיכתב על-ידי הגוף הבינלאומי החיצוני, תובא לאישור הממשלה ותהפוך לחוק בכנסת (בהתאמות ועם פשרות מתאימות לפי הערות הממשלה והכנסת, ואם תהיינה עתירות אז גם של בית המשפט);
8. מימוש מלא של התוכנית יפוזר על פני שלוש שנים לכל היותר.