X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
...לא רק מקום לבילוי, אלא גם אתר פוטנציאלי לפגיעות - וכך גם בריכות. מהן הסכנות העיקריות ומי נושא באחריות אם חלילה נפגע אחד הרוחצים
▪  ▪  ▪
חובת אזהרה

הבילוי בבריכה או בים הוא אחד הבילויים הפופולריים והמועדפים על כל הישראלים - יחידים ומשפחות, צעירים ומבוגרים כאחד. אבל, בילוי זה טומן בחובו גם סכנות. לאלו סכנות אנו צריכים להתכונן, והאם מגיעים לנו פיצויים אם חלילה ניפגע?
זהירות, חופים לא מוסדרים
בארץ קיימים חופי רחצה מוסדרים, בהם יש שירותי הצלה ושהמתרחץ בהם פחות צפוי לנזק. אלו החופים שבטוח לבלות בהם. כאשר מדובר בחופים שהם יותר מסוכנים לרחצה, למשל בגלל מפגעים מסוכנים, חומרים מסוכנים או בגלל שלמצילים יותר קשה לעבוד בהם - הרשויות מחויבות על-פי חוק להזהיר את הרוחצים שמדובר בחוף לא-מוכרז ועל הסכנות הנשקפות ממנו.
בקיץ שעבר נכנס אדם לים מסוכן בשל מיקומם של סלעים מתחת פני המים, ונפצע בצורה קשה כשראשו פגע בסלע. בגלל השילוט שהיה לא ברור, אותו רוחץ לא ידע על הסכנה שהוא חושף את עצמו אליה, ולכן בית המשפט קבע שעיריית הרצליה התרשלה בטיפול בחוף ותפצה אותו.
במקרה אחר, הוטלה על המדינה האחריות למותו של רוחץ בכינרת, בנימוק שלמרות שהחוף היה מסוכן מאוד לרחצה - המדינה לא הגדירה אותו ככזה והתירה את השימוש בו.
היו מקרים בהם החוף הופעל כאילו הוא מוכרז ובטיחותי - נגבו בו דמי כניסה והיו בו שירותי חניה, שירותים וסככות - למרות שהוא לא היה כזה. במצב כזה ברור שהרוחצים לא מעלים על דעתם שהם בחוף מסוכן ולא-מוכרז שהרחצה בו אסורה, ולא ניתן לבוא אליהם בטענות כשנגרם להם נזק.
שילוט לא ברור בבריכה
הסיכון הטמון בבריכה הוא בעל אופי שונה מזה הטמון בים. בעיקר כאשר מדובר בילדים, אשר בחודשי הקיץ נאספים במספרים גדולים בשטח הבריכה שהוא כמובן מצומצם מאשר הים - גובר הסיכון לתאונות הנובעות משימוש לא נכון בבריכה ובמתקניה.
התאונות הנפוצות כוללות אי-מילוי אחר הוראות המציל והחלקה כתוצאה מאי-היזהרות מרצפה רטובה. במקרים מעין אלה, סביר להניח שהנפגע לא יזכה לפיצוי. אך מה לגבי פגיעות הנובעות מרשלנותם של הגורמים המתפעלים את הבריכה?
בבריכות קיימת על פי-חוק שגרת בטיחות קבועה, שנועדה למנוע ליקויים ומפגעי בטיחות ולטפל בהם. על בעלי הבריכות לבצע בדיקות בטיחות תקופתיות על-ידי יועץ בטיחות חיצוני, לשם איתור מפגעים ותיקונם, וזאת כתנאי לקבלת רישיון להפעיל את הבריכה.
אחד המקרים הידועים הוא תאונה שאירעה לנער בן 15, שבילה באחד מימי החופש הגדול בבריכה העירונית בבית שמש. הנער נפצע קשה בראשו בעקבות קפיצת ראש לחלק הרדוד של הבריכה ונותר נכה. בבית המשפט התברר שאמנם היה שילוט שהזהיר מפני סכנת הקפיצה למים רדודים, אך הוא לא היה מספיק ברור. עוד נקבע שהמצילים, המופקדים על שלום הרוחצים ועל אכיפת נהלי הבטיחות, לא הפגינו את תשומת הלב הראויה. לכן חויבו העירייה ומפעילי הבריכה בתשלום פיצויים.
לסיכום: קיימים חוקים ותקנות שנועדו לאפשר רחצה בטוחה, ובמקרים שלא נעשה כן - ניתן לפנות לעורך דין על-מנת שיבדוק את אותם חוקים ותקנות, יאתר מיהם האחראים והאם מילאו את חובתם עד הסוף, וינהל את הליך הפיצוי עבור הניזוק.

הכותב עוסק בדיני נזיקין וביטוח במשרד עורכי הדין מויאל-ברקאי.
תאריך:  14/08/2014   |   עודכן:  14/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופים הם לפעמים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יופי של כותרת
יהודה123  |  14/08/14 19:49
2
ומה קורה כשנפגעים בגלל אי ציות
משה 777  |  16/08/14 12:08
 
- תלוי בנסיבות
קלייב  |  16/08/14 14:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים שטנגר
תגיד יא אחוי, למה יש אזעקה אצל היהוד? מי ירה עכשיו לכיוון של הקיבוצים רקטות? מישהו התבלבל? אני צריך לירות רק בעוד חצי שעה ופתאום מישהו נכנס לי לתוך הברנסה. אני הולך להתלונן. לא יכול להיות ככה כל אחד יפריע לי להתברנס
אלעזר לוין
הילדים שיוולדו להם יהיו יהודים על-פי ההלכה, ומוסלמים על-פי הדין המוסלמי    יזם נדל"ן מוסלמי שנקלע למקרה דומה בעבר אומר: "זה באמת עסק ביש"
ציפורה בראבי
אחרי זמן רב שנשמענו להוראות ההפעלה של קרי ואובמה – נשברו הכלים. נגמרו המשחקים. מול המלחמה האמיתית אובמה פורש ונוטש. לא חבר שלנו
הרדיו הבינלאומי של סין
משרד החוץ הסיני נמנע מלגנות את הסיוע האמריקנית בעירק ונמנע ממעורבות ישירה במשבר    תומך בריבונותה של עירק
KPMG סומך חייקין
ביום 29 ביולי 2014 נכנס לתוקף התיקון לתקנות ניירות ערך הנוגע לפרטי התשקיף וטיוטת התשקיף, בכל הנוגע למבנהו וצורתו    להלן רשימת השינויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il