X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלונדון לתיאטרון הספרייה [צילום: יוסי צבקר]
משהו קוסמי - הצגה על אהבה וזוגיות
העלילה עוסקת במריאן הפיזיקאית ורונלד, דבוראי, בעל כוורות דבורים, שני אנשים מאוהבים ביקומים מקבילים הסיטואציה ביניהם משתנה, אך לא התדר ביניהם תדר של אהבה

"משהו קוסמי" היא הצגה ייחודית, המתרחשת ביקומים מקבילים ומפגישה בפני הצופים זוג צעיר ומאוהב שהסיטואציות ביניהם משתנות, אך לא התדר של האהבה. המחזה המצליח מלונדון הועתק אל תיאטרון הספרייה, מיסודו של בית צבי, ברמת גן והבמאית, שרה פון-שוורצה, הצליחה יחד עם השחקנים המוכשרים, להפיק מחזה מרגש, מעניין, קולח ועם מסר: כנראה שהאהבה היא על זמנית.
המחזאי הצעיר, ניק פיין העלה את ההצגה בינואר 2012 בלונדון והיא קצרה הצלחה. בסוף השנה היא תעלה בברודווי וכמו-כן, קיימת תוכנית להפקת סרט קולנוע.
העלילה עוסקת במריאן הפיזיקאית ורונלד, דבוראי, בעל כוורות דבורים, שני אנשים מאוהבים ביקומים מקבילים. הסיטואציה ביניהם משתנה, אך לא התדר ביניהם. תדר של אהבה.
בכל פעם שמתחלף יקום על הבמה, משהו משתנה בין השניים. בכל פעם כשנסגרת דלת, נפתחות אחרות, שמצליבות בכל פעם מחדש את מסלול חייהם.
בני-הזוג נפגשים לראשונה במסיבת ברביקיו ואחר-כך חווים אהבות ובגידות, מחלה, בגידות ומגורים משותפים, לא בהכרח בסדר הזה וגם אין זה משנה כל-כך. בהצגה משחקים אילנית גרשון וייס וטל וייס, בני-זוג במציאות ועל הבמה. הם מצליחים להעניק לתצורה המיוחדת של ההצגה ממד מסוג אחר, משחק מרגש, מצחיק ועצוב, קולח, מותח ומעניין.
אילנית גרשון היא שחקנית מצוינת שמצליחה לעורר בצופים אמפתיה ומשחקה הוא נעים ולא אחת מעביר צמרמורת קלה. טל וייס כבן-זוגה הוא שחקן אופי מעולה ומשחקו הוא מפעים ומשלים באורח שובה לב את משחקה של בת-זוגו.
התפאורה של אבי שכוי מבוססת על מעין שובל בד לבן ועליו מיטה עגולה ועל הכתלים מרצדים קטעי וידאו ארט המדמים את היקום ורקיע זרוע כוכבים. בהפקה בלונדון הבמה הייתה מלאה בבלונים עם הליום.
אחת הסצנות המעניינות בהצגה היא התמונה בה רולנד מציע למריאן להינשא לו ואגב כך משמיע בפניה קטע כתוב על חיי האהבה של הדבורים, שלוש פעמים ובשלוש תצורות שונות.
אין ספק כי מדובר בהצגה שונה, אחרת שבהתחלה היא קשה להבנה ולעיכול. אך בהמשך, העלילה מקבלת הסתעפויות שונות ומשונות והן מתרכזות לבסוף בנושא המרכזי וברעיון שהאהבה היא על זמנית ולמרות שייתכן שלכל אירוע יש אינספור אפשרויות, הרי שבעצם הכל ידוע מראש.
שרה פון-שוורצה, השחקנית והמחזאית שזו עבודת הבימוי הראשונה שלה, מציינת כי רק יקום אחד מתגלה בפנינו בהדרגתיות וזהו היקום בו בני-הזוג נאלצים להתמודד עם הפחד הקיומי עם הגורל העומד להפריד ביניהם.
עידו ריקלין תרגם את המחזה לעברית עכשווית וקולחת. איתמר לוריא עיצב את הוידאו ארט והפוסטר היפים. אבי שכוי עיצב גם את התלבושות ההולמות ואורי מורג עיצב את התאורה שיש לה תפקיד מרכזי בהפקה. ברק אולייר אחראי למוזיקה המקורית המוצלחת.

[צילום: יוסי צבקר]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינלאומי IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  11/09/2014   |   עודכן:  11/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משהו קוסמי - הצגה על אהבה וזוגיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
אל מול פני החמלה, הנרמסת בעתות מלחמה, אנחנו מחויבים בימים אלה יותר ויותר לתהליך של שלום ופיוס בין העמים. אל מול פני החמלה, הנרמסת על-ידי ההתבהמות והחייתיות של המלחמה, אנו מצווים לעשות הכל כדי לכונן מציאות של שלום
ראובן לייב
הגם שלא ניתן למגרו בשלמות - אפשר בהחלט לקצץ את כנפיו. פגיעה ועוד פגיעה במוקדיו עשויה להחליש את כוחו ואת המוטיבציה שלו לפעולות גרנדיוזיות. תזכורת כאובה ל-11 בספטמבר 2001
משה חסדאי
לאיש הרפואה האינדיאני יש 12 כללי יסוד לחיים בהם: הגוף הוא פלא ויש לקדשו, לעולם לא לפעול כצייד בודד, לא להיתפס לייאוש ולאובדן תקווה, להתפלל לרוח הגדולה, יש לשמור על אימא אדמה, לצפות ביקום ולהקשיב לרחשיו, להתרחק מחמדנות, להעניק אהבה לכל, מוזיקה היא הרפואה האמתית, יש להתאמן באמנות השתיקה, להתאגד בחבורות ולהיזהר מהתערבות יתר בבריאה
איתמר לוין
13 שנים לאחר פיגועי 9/11 הכריז למעשה ברק אובמה, שארה"ב לא תילחם ברצינות בטרור    את דאעש אי-אפשר לנצח מן האוויר, אין כוחות קרקעיים רציניים שיילחמו בו, וכל מה שרוצה אובמה הוא להשיג קצת אוויר לנשימה בזירה הפוליטית
הרב אלי קפלן
התורה מצווה לקלל נמרצות ובפרהסיה את מי שנראים כלפי חוץ כצדיקים אך בסתר הם עושים עבירות קשות במיוחד    מנגד, מי שגם בסתר נוהג בצדיקות - זוכה לברכה של כלל ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il