X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה מנהיג העולם המערבי ורחוק מאוד מהמעמד של הלוחם הלופת בידו אלה כבדה שאיתה הוא מתכוון להלום בכל מי שינסה להרוס את התשתית הדמוקרטית של העולם
▪  ▪  ▪
ברק אובמה. מי אתה? [צילום: AP]

מי אתה ברק אובמה נשיא מעצמת העל ארה"ב? האם אתה ברק רב עוצמה המסוגל לחסל את כל אויבי האימפריה שאותה אתה אמור להנהיג במהלומת חשמל מזעזעת, או שאתה האזרח חוסיין הכנוע, שמקורו בבית הגידול התרבותי המוסלמי, המנסה לפייס בדרכי שלום מתחנחנות את עולם האיסלאם שנציגיו הרצחניים ומטילי האימה מנסים לכרות את ראשך?
האם אתה מי שהיה פעם כוכב תקשורת שידע להפיק מלים שובות-לב, או אולי אתה ראש מעצמת-על המכיר את עוצמתו ובינתיים נמנע מלהשתמש בה מתוך רכרוכיות שמקורה אינו ברור? התשובה לשאלות אלה מצביעה על כך שאתה, מיסטר פרזידנט, כנראה אינך מבין באיזה עולם אלים עד-מוות כולנו חיים ולפי הססנותך ודברי האין-אונות שאתה משמיע, הולכת ומתבררת עובדה עגומה ביותר. אתה אינך מנהיג העולם המערבי ורחוק מאוד מהמעמד של הלוחם הלופת בידו אלה כבדה שאיתה הוא מתכוון להלום בכל מי שינסה להרוס את התשתית הדמוקרטית של העולם.
דוגמאות להססנות הבלתי מוסברת הזו לא חסרות. כולנו ראינו איך לא הפעיל אובמה את מלוא עוצמתו נגד הנוכלים מאירן שהתעלמו מדרישתו למנוע ממדינת האייאטולות להשיג שליטה בנשק גרעיני; ראינו איך הוא מתחמק מלתקוף את סוריה שהפעילה גז ממית במסגרת מלחמתה במורדים; עכשיו אנו עדים לכך שהוא מסביר לעולם הנדהם שבינתיים אין לו מדיניות לטיפול בארגון עורפי הראשים - דאעש, המשדר לנשיא ארה"ב מסר אתגרי: "אתה אולי מלך העולם בעיני עצמך, אבל בעינינו אתה לא יותר מאיש קטן ונפחד. אנחנו לא מאיימים סתם. אנחנו נגיע אליך ונכרות את ראשך ואת הראשים של כול בני משפחתך נוכח המצלמות".
הבעיה המרכזית של אובמה היא שהוא שוגה בהבנת תפיסת העולם הכוחנית והרצחנית של הטרור המוסלמי ושל ארגוני עורפי הראשים הפועלים בשמו של אללה הרחמן במרחב המזרח תיכוני. העולם כבר הבחין בהבנתו השגויה של אובמה כאשר הגיע, לאחר תחילת כהונתו, להופעה דרמטית בקהיר, בה הביע את רצונו הכנה למצוא שפה משותפת עם העולם האיסלאמי.
התוצאה של אותו משגה דרמטי הייתה שבמקום להעביר מסר של עוצמה נתקבלה ההצגה הגדולה ההיא של אובמה בעיני העולם המוסלמי כמופע של חולשה, נוכח פני האלימות הבלתי אנושית שמפעילים "לוחמי הסהר" למיניהם השואפים להכחיד את "ממלכת השטן". אובמה והמערב מצטיירים כיום, כמי שמייצגים את החולשה, את הפחד, את ההפסד הצפוי, את הכניעה לאלימות.
גם היום טועה אובמה בהבנת המציאות. במקום להפעיל כוח בלתי מרוסן ורב משימתי נגד מעוזי דאעש בסוריה, בעירק ובמוקדי סרטן איסלאמי אחרים, הוא יוצא שוב במתקפת מלים. רק מלים. לא מעשים. ואלה עיקרי ה"מלים של כלום" ששיגר אובמה במכתב לעולם הנדהם כחלק מהאסטרטגיה של מתקפת הנגד שלו.
ראשית - הבטיח אובמה - בשילוב ממשלת עירק ננהל מערכה אווירית שיטתית כנגד הטרוריסטים ונמשיך לרדוף אחרי כל אלה המאיימים על מולדתנו, בעירק וגם בסוריה. הם ילמדו דבר פשוט: מי שמאיים על אמריקה לעולם לא ימצא מפלט מכוחנו.
שנית - התחייב אובמה - נסייע לכול אלה הנלחמים בטרור, כורדים או עירקים. נשלח לאזורי המאבק 475 אמריקנים, שלא תוטל עליהם משימה קרבית, כדי לאמן את הלוחמים בטרור.
שלישית - הסביר אובמה - ביחד עם עמיתינו נמשיך לשפר את היכולות לשבש ולמנוע את מתקפות הטרור של דאעש. ונעשה כל מה שניתן כדי למנוע את זליגת כוחות דאעש אל המזרח התיכון. כמו-כן נחסום את זרימת הכספים למימון פעילות דאעש.
רביעית - סיכם הנשיא - נמשיך לספק סיוע הומניטרי לכל האזרחים החפים מפשע הנפגעים מהטרור של דאעש - סונים, שיעים, נוצרים ומיעוטים אחרים.
כמסר לעולם שיגר אובמה עוד מלים נשיאותיות, בעוד הבטחה מילולית חסרת משמעות: "המשימה שנטלנו על עצמנו לא תהיה דומה למלחמות הקרקעיות שניהלנו בעירק ובאפגניסטן. לוחמים אמריקנים לא ילחמו על קרקע זרה".
על ים המלים החלולות מהסוג הזה, כבר אמרו חז"לינו - כל השומע יצחק.
___________________
בעת מסע הבחירות שהעלה אותו עד אל החדר הסגלגל בבית הלבן הציב ברק חוסיין אובמה על במת העניין העולמי את הסיסמה שהפכה למעין מוטו של הווייתו הכאילו-נחושה. בכל מעלה הדרך לתפקיד החשוב בעולם הרבה אובמה להשתמש בצירוף המלים yes, we can"". הסיסמה הזו שנראתה כפרי יכולת ההמצאה של קופירייטר מוכשר הפכה לסמל חשוב לשלטונו של אובמה. נוכח המציאות המאיימת שמולה מנסה להיאבק אובמה, נראה כי הסיסמה עתידה להשתנות ולהעביר לעולם את המסר האמתי של ארה"ב והנשיא הכושל שלה: "sorry, we can not".
בהמנון האמריקני מוגדרת אמריקה כ"ארץ בני החורין ואמיצי הלבב". אולי פעם הייתה למלים האלה משמעות של ממש, אך במציאות של היום אומץ הלב האמתי הנדרש להמשך קיומה הדמוקרטי של האומה האמריקנית צריך להיות להתחיל לעשות במלוא העוצמה ולא להסתפק בדיבורים. ובפרפראזה על המשפט של גיבור המערב הפרוע אלי וולך: If You Want to Shoot, Shoot - Don't Talk אולי הגיע הזמן שארה"ב ונשיאה אובמה יבינו כי "במלים בלבד אי-אפשר לנצח מלחמות".

תאריך:  11/09/2014   |   עודכן:  11/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה: בדיבורים לא מנצחים מלחמות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אובמה
דן ח  |  12/09/14 11:10
2
הוא לא צריך לנצח מלחמות
ספוילר  |  13/09/14 21:50
3
ואצלנו דווקא מאמינים הכוח
יהושפט  |  14/09/14 09:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
האחריות לניהול מדינה אינה המוטלת על מנהיגיה בלבד. גורלה מופקד בידי כל איש וכל אישה מפני שקיום מצוות הטוב והישר הוא כיפת הברזל של חברה, שאין לה קיום אם סוללות הטוב והישר המוטענות בכל פרט בחברה ומספקות את אנרגיית הבחירה בין טוב לרע, מתרוקנות
שולמית קיסרי
בעוד אובמה נאבק על דמותו ההיסטורית כנשיא שרצה להפסיק את התערבות ארה"ב במלחמות העולם כולו- בעוד רוסיה ואירן כורתות ברית חדשה ומפחידה וארגוני הטרור האיסלאמי פורחים- אצלנו: חמאס או לא חמאס, ענייני הכסאות הם הכי חשובים ושמדינה תלך לעזאזל!
אברהם הללי
העוצם עינים והולך לו באפלה אל יתמה מדוע אין הוא רואה גם רך הלבב הנוהג כגבור תהלה    אל יתמה מדוע מצל עצמו ירא
אלי אלון
לא רבים יודעים כי העורך והעיתונאי שמחה אהרוני. ניהל לצד הקריירה העיתונאית שלו גם "קריירה צבאית" כאלוף משנה במילואים בחיל האוויר וריכז במשך שנים את "פרויקט הקדטים" שבשיתוף החיל. וכמו-כן היה בעברו איש "המוסד"
עמוס אריכא
עשר שנים שיודעיו במעגלי חייו מהרהרים בו לעתים קרובות, מתגעגעים אליו בכל לבם. מי שמבקש לעצמו שעות אחדות המאפשרות לספוג מעט מאור אישיותו הקורנת, ימצא אותה בספר צנוע בממדיו אבל חובק את היריעה העשירה של ההגדה לבית שלוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il