X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאלה נשארת ועמה תובנות: האם ויתרנו על הריבונות, או שהנושא הוא באמת מי בעל הבית? האם יותן שבאבנים יעלה שמיר ושית? אחרי שנות גלות וכמיהה לציון, תמהני על האמירה שיצאה מפי הראשון לציון. רואים בחוש את דברי המשורר אסף שנאמרו בתהלים, "אשר אמרו נרשה לנו את נאות אלקים"
▪  ▪  ▪
הר הבית. יוגדר מקום לתפילה [צילום: מן הטלוויזיה]

"אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ". עניין שלושת השבועות נדוש בהרחבה. לא איש מפי איש אלא מתוך המלה הכתובה. במחילת גדולי התורה שבדורנו, דשו בנושא גדולי התורה שקדמו לדורנו. זה אומר וזה אומר וכולם אומרים. בנתיים הערבים (לא, לא כולם, רק אלו שמקבלים על זה כסף) צועקים ושוברים. השאלה נשארת ועמה תובנות: האם ויתרנו על הריבונות, או שהנושא הוא באמת מי בעל הבית? האם יותן שבאבנים יעלה שמיר ושית, אחרי שנות גלות וכמיהה לציון?
תמהני על האמירה שיצאה מפי הראשון לציון. רואים בחוש את דברי המשורר אסף שנאמרו בתהלים, "אשר אמרו נרשה לנו את נאות אלקים" (תהלים פג:יג).
לא אשפוך דיו ולא אלאה את הקורא. כל אחד רואה. קורא ושומע מה שקורה. אוותר על הקולמוסים שנשברו ועל הדיו שנשפך. לא על-אף טיפה של דם יהודי שנשפך. לא יעלה על הדעת ולו אף בשולי המחשבות, שאומות העולם דואגות איך לעשות לנו טובות, אם היו הסכמים והיו חתימות שלא מקובלות על העם. בגלל שמישהו מורם מעם חשב שהעם מטומטם; לומר שוב ושוב ש"הכל יהיה בסדר" ולחשוב שלעמנו יש סממן של תחושת העדר. הרי אין לך פשיעה גדולה מזו, להביא איזה הסכם מהדלת האחורית מבלי לחשוב לרגע מה יהיה באחרית. יקח כבוד תורתו בחשבון שגם אומות העולם, כולל ארצות הברית הכבירה. אינן מכירות בירושלים כעיר הבירה.
"הקריאה לרצוח את היהודים באשר הם, היא קריאה איומה מבחינה מוסרית ומהווה מכשול לשלום. הסתה בכללה מהווה מכשול לשלום. מה שחמור בעיניי הוא שעד היום הרשות הפלשתינית לא רק שלא גינתה ולא הסתייגה מהדברים, אלא גם אפשרה את שידורם בטלוויזיה הרשמית הפלשתינית. אני מצפה מבכירי הרשות הפלשתינית לגנות את המעשה הזה" (ראש הממשלה בנימין נתניהו: בעקבות שידור הסתה לפני שנתיים 2012).
האם נעלם דבר מעיני כבוד תורתו, שהרוצחים מחפשים תדיר לחרוש בעגלתו והשכם והערב קוראים לרצח עמנו ולהשמדתו? בפה מלא ובמלים שאינן מתירות מקום לספק או לפרשנות חורצים את דין היהודים באשר הם לתליה ולמיתות משונות.
כמו שאמר האימאם מוחמד חוסיין יאקוב לא מזמן: "אפילו שלא תהיה המדינה, היהודי ישאר למשל ולשנינה, את מלחמתנו ביהודים נמשיך עד חרמה, עד אשר לא יישאר יהודי על פני האדמה". האימאם אומר זאת כדבר המובן מאליו וכמשנה מפורשת. האם עלינו להיות כדמן לאדמה או כאסקופה הנדרסת? מי בדיוק כאן המתגרה? ילמדנו רבנו.
את ההתגרות באומות העולם כבר עושים עושי דבריהם של הרוצחים. השכם והערב את חרבותיהם מצחצחים. ולעניות דעתי ומבלי להתייחס לפן ההלכתי, מקום המקדש הוא מקום מקודש וחייבים לדאוג שיתנהגו שם בהתאם. צעקות האספסוף ומעשי הטרור המתמשכים הפכו את המקום לזירת התגוששות שלא ראויה. ולא המדרש עיקר אלא המעשה. ואם ככה נעשה ללא היסוס וללא פשרה הרי שעלינו תבא ברכה ממקום שבו השכינה שורה.
והרי לפניך את אשר נעשה:
א. יש להכניס שריוניות עם מכונות יריה למקום וברגע שתפרוצנה זעקות. צרור יריות לעבר מקור הצעקות וגירוש כל האספסוף למשך 48 שעות.
ב. יישנה המצב המתואר - הטיפול יהיה דומה והאיסור יחול עד 72 שעות.
ג. פלוגת חיילים המורכבת מדוברי ערבית (יהודים/דרוזים) תעשה סיור ביטחוני טרם התפילה, כמו במטוס, קולנוע או כל מקום ציבורי אחר ותהיה נוכחת במשך כל זמן הדרשה השבועית של יום שישי. במידה ותשמע נימת התססה או הסתה לטרור או כדומה, הדרשה תופסק לאלתר, הקהל יפוזר ועל דרשן יוטל קנס כספי ואיסור עליה עד השבוע הבא.
ד. ימשיך הדרשן לעודד או להתסיס או בצורה שהיא לגבות את מעשי הטרור, יועבר ממשרתו וידרוש לשיח המדבר אליו יוגלה וחולות המדבר ואבניו יהיו לקהל שומעי לקחו ולמאזיניו.
ה. גרם המדרגות של קשת רובינסון מעל עמק עושי הגבינה ישוחזר וישמש את העולים להר.
ו. שערי חולדה ישוחזרו ויחזרו לתקינות וגרם המדרגות הימיני ישמש לעליה והשמאלי לירידה, פרט לאבלים שיעלו בשמאלי וירדו בימני ויקבלו את הברכה המתאימה מהעולים ומהיורדים, "הַשּׁוֹכֵן בַּבַּיִת הַזֶּה יְנַחֲמָךְ" ושאר הברכות שהיו נאמרות בעליה ובירידה.
ז. יוגדר מקום תפילה על ההר בצידו הדרומי וישמש לתפילה למי שמעוניין. ודיני עניית "אמן שבמקדש" יתנוססו על שלטים מאירי עיניים להדרכת העולים. ונזכה לבג"ץ - ביאת גואל צדק בב"א.

הכותב הוא יליד ירושלים. שירת בצה"ל (סגן במיל.), שימש כרב וכמחנך בארץ ישראל ובתפוצות. כיום פעיל כמורה הוראה ובעבודה קהילתית בקנדה
תאריך:  12/11/2014   |   עודכן:  12/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשאלת ההתגרות באומות העולם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני מסוגל לכתוב ככה בקנדה ל"ת
סניל  |  12/11/14 20:58
 
- למרות לא בגלל
מרדכי צבי  |  26/11/14 07:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
מותר לעלות להר-הבית? אסור לעלות? המחלוקות בישראל גדולות והכל תולים את תקוותם בסטטוס-קוו שהיה ואיננו ומשום כך הערבים מפגעים. בדרך מטיחים בנו עוד איפה חטאנו, עווינו, פשענו. לערבים נשאר רק לשמוע ולרשום. הסתה עברית
אברהם פכטר
הח"כים התומכים בהצעת החוק נגד ישראל היום, מונעים ע"י דחפים לא רציונליים, שיש בהם אלמנטים של חישובים שאינם עומדים במבחן האינטליגנציה. חינמונים - הם תקשורת מודרנית, כמו האינטרנט שגם הוא, במידה רבה חינמון, וגם מודל עסקי בעל פוטנציאל רווחי
עמי דור-און
המסר של כול פעולות התגמול האלה אמור להיות חד כלהב המאכלת: אם אנחנו לא נוכל לחיות במולדתנו בשלום ובביטחון - גם אתם לא תוכלו ולא תהיה לכם ברירה אלא למצוא לעצמכם ארץ מושב אחרת
שלמה פרלה
מאז ועד עתה, לפני שהיו קווים ירוקים ואחרי שהיו ונגוזו, חיים אנו במציאות שי.ח. ברנר שנרצח בידי פורעים ערבים היטיב להבינה. לא בגלל פרובוקציית העלייה להר-הבית. זוהי פרובוקציה מזערית גרידא, אלא בשל פרובוקציה גדולה מזו: קיומה של ריבונות יהודית בארץ ישראל
הרצל חקק
על ספרה של שולה ברנע, "קרוב אל האמת", הוצאת פרדס, בעריכת יקיר בן משה, 2014 ,82 עמודים. דברים שנאמרו בטקס ההשקה לספר ב'בית הסופר', משכן אגודת הסופרים. הרצל חקק, יושב-ראש אגודת הסופרים העברים, נשא את דברי הפתיחה בטקס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il