X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבני תמיד הקפידה להיות בתחום הפוליטיקלי קורקט, השתמשה בדימוי הזה שיצרה לעצמה (אולי בהשפעת יועציה), לנהל מאבקים בשותפיה לקואליציה, ובדיעבד גם בציבור המצביעים. להיטותה להימצא בצד "הנכון" של המפה הפוליטית הביאה אותה לעמוד תמיד נגד ניסיונות חקיקה, שלא מצאו חן בעיניה, ופגעו בתדמית ה"תום" הנאצלת
▪  ▪  ▪
ציפי לבני. מודעת היטב למצבה האלקטוראלי [צילום: פלאש 90]
מחזיקה את הראש מעל המים
רק העובדה שנתניהו מינה אותה ומחזיק אותה כמנהלת המשא והמתן עם הפלשתינים, עדיין מאפשרת לה להחזיק את ראשה, בקושי רב, מעל למים הפוליטיים, ומקנה לה מעמד ציבורי כלשהו. ללא ז'סטה זו, היא הייתה מזמן נעלמת בתהום הנשייה של המודעות הציבורית

במהלך שנותיה האחרונות של הממשלה הנוכחית, עשתה לבני מאמצים ניכרים להימצא תמיד בצד התום של הפוליטיקה, או לפחות להראות ככזו. היא עמלה לשדר תמיד את עובדת היותה בצד של הצודקים, התמימים וישרי הדרך. בצד המואר. ומהו הצד המואר בו בחרה? קצת מרכז והרבה שמאל. הרחק מהרעים הפוליטיים. שם בשמאל הכול נקי כידוע, חופשי מתככים. שם פועלים תמיד למען הדמוקרטיה הצרופה... ואולי, אולי תוכר בכך על-ידי הדיפלומטיה הבינלאומית כחסידת אומות העולם בכל הקשור להתייחסות לפלשתינים ולהמשך התהליך המדיני (אף שאבו-מאזן מסרב בעקביות לחזור לשולחן הדיונים), הגם שאין כל סיכוי לחידושו.
לבני תמיד הקפידה להיות בתחום הפוליטיקלי קורקט, השתמשה בדימוי הזה שיצרה לעצמה (אולי בהשפעת יועציה), לנהל מאבקים בשותפיה לקואליציה, ובדיעבד גם בציבור המצביעים. להיטותה להימצא בצד "הנכון" של המפה הפוליטית הביאה אותה לעמוד תמיד נגד ניסיונות חקיקה, שלא מצאו חן בעיניה, ופגעו בתדמית ה"תום" הנאצלת. כך קרה כאשר התייצבה בפועל לצד הבג"ץ ולמעשה נגד תושבי דרום תל אביב ובעד המסתננים מאפריקה. העמדה הכי דמוקרטית שיש, אליבא דלבני. כזה יהיה כנראה גורלה של הצעת חוק ההתגברות למשל, שהגישה איילת שקד. חקיקה שנועדה להגביל את הבג"ץ, אחרי הניסיון המר של הממשלה ושל שר הפנים לשעבר, גדעון סער, למנוע פירוק מתקן חולות בנגב. לבני הטילה למעשה וטו על החוק. הרי רוממות הדמוקרטיה בגרונה...
את מי משכנעת האפולוגטיקה של לבני? אחיזתה בשתי הקצוות של אותו מקל, מעוררת הרבה סימני שאלה. מצד אחד היא נאחזת בממשלה הזו בשארית כוחה המתדלדל, מאידך היא מקפידה לאותת לשמאל שהיא אתו, בעוד לכול ברור כי ללא חברותה בממשלה, רשימתה פשוט תצנח לאפס. אבל ה"יושרה" האישית המפורסמת שלה, לא מונעת ממנה לירוק לתוך הבאר ממנה היא מקפידה להמשיך ולשתות...
וכך, על-פי העקרון של האחיזה הדו צדדית במקל, פיזרה שרת המשפטים, בצהרי יום ראשון, את וועדת השרים לענייני חקיקה שעמדה לדון ב"חוק הלאום". זמן קצר לפני שעלה להצבעה. שיא הדמוקרטיה. שעות ספורות בלבד לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע את תמיכתו בחוק.
לבני אמרה לשרים: "בסמכותי להחליט אם להצביע או לדחות את הדיון. החלטתי לדחות את הדיון בשבוע", וקמה מהשולחן, בעוד השרים נותרים המומים במקומותיהם.
מאוחר יותר הוסיפה לבני: כמי שרוממות הדמוקרטיה אכן בגרונה: "לא אוותר על הדמוקרטיה. אמשיך להילחם שישראל תהיה גם מדינת העם היהודי וגם דמוקרטית. זה הבסיס של הציונות, כך נקבע במגילת העצמאות וכך יהיה".
בתגובה לצעד של שרת המשפטים, הודיע ראש הממשלה כי ישתמש בסמכותו על-מנת לעקוף את המכשול שיצרה לבני, העומדת בראשות הוועדה. וכי הצעת החוק תעלה לדיון במליאת הממשלה בשבוע הבא, ולא בוועדה של לבני. שרת המשפטים לא תוכל יותר לעכב את החוק. לדברי נתניהו, "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. זהו נושא עקרוני וחשוב לעתידו של העם היהודי במדינת ישראל".
אלא מתברר כי לבני החליטה להגיש הצעת חוק משלה. בהצעת החוק של אלקין / נתניהו מצוין כי מדינת ישראל היא הבית הלאומי של העם היהודי (בניסוח זה יש איזכור של הצהרת בלפור מ-1917). הזכות למימוש ההגדרה העצמית הלאומית במדינת ישראל, ייחודית לעם היהודי. עוד מצוין כי מדינת ישראל היא בעלת משטר דמוקרטי וכי המשפט העברי הוא מקור השראה למחוקק. בהצעה של לבני שתונח על שולחן הוועדה ביום ראשון, יאמר ככל הנראה, כי מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, שערכיה נקבעו במגילת העצמאות ומקיימת שוויון לכל אזרחיה.
לבני מודעת היטב למצבה האלקטוראלי. לכן היא מחזרת אחרי השמאל, כפי שבא לידי ביטוי גם בהצעתה דלעיל. האם משם "תשאב" קולות שיאפשרו לה לעבור בבחירות הקרובות את אחוז החסימה? בשל הזיגזוג שלה, היא ומפלגתה מצויות היום, על-פי הסקרים, על הקו האדום של 3 מנדטים. רק העובדה שנתניהו מינה אותה ומחזיק אותה כמנהלת המשא והמתן עם הפלשתינים, עדיין מאפשרת לה להחזיק את ראשה, בקושי רב, מעל למים הפוליטיים, ומקנה לה מעמד ציבורי כלשהו. ללא ז'סטה זו, היא הייתה מזמן נעלמת בתהום הנשייה של המודעות הציבורית, ולא נודע כי באה אל קרבה...

תאריך:  18/11/2014   |   עודכן:  18/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני על תקן חסידת אומות העולם
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הליכוד צריך להפיץ את המאמר הזה ל"ת
ולהעבירו לממשלה  |  18/11/14 12:06
2
חבל,שכחת במאמרך את האמירה
בני בנקר  |  19/11/14 08:06
3
העורקת הסדרתית
א.ל. רמת-גן  |  20/11/14 16:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
מדוע זה לא בוצעו המעקב והמעצר של עו"ד רונאל פישר בנקודת זמן אחת קדימה, כך שנוכל כולנו לראות לא רק מי בדיוק נותן את כספי ה(לכאורה) שוחד, אלא גם מיהו בדיוק זה שמקבל?
איתן קלינסקי
שר האוצר כבר האשים את החמאס, את הציבור החרדי... את מי יושיב שר האוצר בשנה הבאה על ספסל הנאשמים, אם מתיחת יעד הגירעון תגיע ליעד מסוכן?
אליקים העצני
לנחלת אבותינו בשדה המכפלה חזרנו מבלי לשאול רשות מישמעאל. לו שאלנו "שאלת-קיט-בג" כזאת, הוא היה שולח אותנו הישר אל המדרגה השביעית!
אהרון שחר
כאשר ילדים אוהבים הפתעות זה מתוק, כאשר צבא מתמכר להפתעות זה כבר מתחיל להדאיג. מחדלי העבר יחווירו אל מול מחדלי העתיד
ד"ר עודד ערן
יש לראות את תוצאות הוועידה ברבת-עמון כמסויגות וזמניות. כל קבוצה של פלשתינים או ישראלים יכולה בקלות להסית למצב, שיביא להתפוגגותן. המאמצים ברבת-עמון לחדש את תהליך השלום היו לא יותר ממס שפתיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il