X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת חמאס הצליחה לנטרל לחלוטין את פעילותה של ממשלת ההסכמה הלאומית שהוקמה בשיתוף עם פתח כדי להבטיח את המשך שלטונה ברצועת עזה. עתה דורשת חמאס לקיים דיון לאומי פנימי בעתידה בדרך לחיסולה הסופי
▪  ▪  ▪
השבעת הממשלה הפלשתינית [צילום: פלאש 90]

בדיוק לפני שישה חודשים, ב-2 יוני 2014 נשבעה ממשלת ההסכמה הלאומית הפלשתינית בראשותו של ראמי חמדאללה אמונים לנשיא מחמוד עבאס.
הממשלה הוקמה למורת רוחה של תנועת חמאס אשר נאלצה להיכנע לתכתיביו של מחמוד עבאס בשל מצוקתה הכספית והמדינית. תנועת חמאס הייתה במשבר עמוק עם מצרים עקב נפילת שלטון "האחים המוסלמים", בנתק עם אירן וקרע עם סוריה. סעודיה ומדינות המפרץ הפעילו לחץ על קטר המממנת העיקרית של חמאס והיא פנתה לדרך הפיוס עם הפתח מבלי שבאמת האמינה בכך והייתה נכונה לוותר על שלטונה ברצועת עזה וההישג ההיסטורי שהשיגה שם תנועת "האחים המוסלמים" בדרך ליישום מטרת העל שלה-הקמת ח'ליפות איסלאמית עולמית.
על-פי הסכם הפיוס בין פתח לחמאס היו אמורות להתקיים בתקופתה של ממשלת ההסכמה הלאומית בחירות חדשות למועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ) לפרלמנט הפלשתיני ("המועצה המחוקקת") ולנשיאות.
ישראל החרימה את ממשלת ההסכמה הלאומית הפלשתינית למרות שהיא הוכרזה כ "ממשלת טכנוקרטים" והחשיבה אותה כממשלת שבה יושבים נציגים של ארגון חמאס.
תקופת ששת החודשים הראשונים של ממשלה זו מתאפיינים בשיתוק מוחלט, היא לא הצליחה להשיג שום מטרה, לא התקיימו בחירות והפיצול והמחלוקות בין פתח וחמאס רק הלכו וגברו.
אחרי מבצע "צוק איתן" גם הוטלה על הממשלה המשימה ליישם את הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס ולהיות האחראית לשיקומה של רצועת עזה אולם תהליך שיקום הרצועה מקרטע בגלל הקשיים שעורמת חמאס ויישום הסכם הפסקת האש תקוע בגלל המשבר העמוק בין מצרים לחמאס.
עתידה של ממשלת ההסכמה הלאומית לא ברור. סאמי אבו זוהרי, דובר תנועת חמאס הודיע כי "התקופה החוקית של עבודת ממשלת ההסכמה הלאומית מוגבלת לשישה חודשים וכי יש לקיים דיון פנימי בעתידה". הוא הבהיר כי עמדת חמאס היא כי כל שינוי בהרכב השרים והמשך פעולתה של הממשלה צריך להיות בהסכמה לאומית מלאה ובדיאלוג.
הוא הדגיש כי "חמאס איננה מעוניינת במתיחות ורוצה לשמור על האחדות הלאומית".
בתנועת פתח מכחישים כי הסכם הפיוס עם חמאס קבע שכהונת ממשלה ההסכמה הלאומית קצובה לשישה חודשים בלבד. על-פי הפירוש של בכירים בפתח על-פי הסכם זה אחת המשימות של הממשלה הייתה לדאוג לקיומן של הבחירות והסדרת המערכת הפוליטית הפלשתינית.
על-פי מקורות בפתח ברצועת עזה, בחמאס שוקלים לכנס את המועצה המחוקקת הפלשתינית ולקיים הצבעת אי-אמון בממשלת ההסכמה הלאומית כדי להביא לסיום תפקידה.
אין ספק שתנועת חמאס הצליחה לשתק את פעילותה של ממשלת ההסכמה הלאומית כדי שלא תצטרך לוותר על שלטונה ברצועת עזה.
הממשלה הזמנית של חמאס בראשותו של איסמעיל הניה אומנם התפטרה לפני חצי שנה כשקמה ממשלת ההסכמה הלאומית בראשות ראמי חמדאללה אך תנועת חמאס המשיכה לשלוט ברצועה באמצעות "ממשלת צללים" שהקימה שם.
תנועת חמאס יוצרת עכשיו מצב שנוח לה, בפועל היא זו ששולטת ברצועה אך רשמית טוען דוברה סאמי אבו זוהרי כי "חמאס איננה שולטת ברצועה עזה וכי ממשלת ההסכמה הלאומית היא האחראית וצריכה למלא את תפקידה".
לא מן הנמנע שמטרתה של תנועת חמאס היא לגרום להתפטרותה של ממשלת ההסכמה הלאומית בראשות חמדאללה מבלי שהאחריות לכך תוטל עליה.

תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  03/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה הלאומית הפלשתינית - בסוף דרכה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
התביעה הכללית במצרים החלה בהליכים משפטיים להוצאת הזרוע הצבאית של חמאס מחוץ לחוק והכרזה עליה כתנועת טרור. בתנועת חמאס טוענים שמצרים מתאמת עם ישראל את הפעילות נגדה שמטרתה להדק את המצור ולהביא לפירוז הרצועה מנשק
מנשה שאול
"לומדים את ישראל - המחקר המדעי והטכנולוגי בישראל" הוא שם ספרה של החוקרת הכווייתית צפא עבד אלעל. לשם השלמת מחקרה, היא למדה את השפה העברית והקדישה שנים רבות כדי לתהות על קנקנה של החברה הישראלית והישגיה בתחומי המדע השונים
יפעת גדות
דרש לאסור הקרנת סרט שנעשה בו שימוש מוגזם ברמיזות מיניות    הסרט לא נאסר להקרנה באיחוד האמירויות, בבחריין ובקטאר
זאק גולד
המנהיגים המצריים, והנשיא בראשם, שבים ומצהירים, כי הבסת הטרור בסיני תדרוש את שיתוף הפעולה של האוכלוסייה המקומית. על כן, במסגרת הקמתו של אזור החיץ, יהיה על ממשלת מצרים, בעידוד בינלאומי, ליישם מדיניות שתפריד בין צרכיה הלגיטימיים וסבלה של האוכלוסייה לבין הדרישות הבלתי-קבילות של ארגוני הג'יהאד הפעילים באזור
עליס בליטנטל
הערבים הכריזו עלינו מלחמה כבר לפני מאה שנים ויותר. הטבח בבית הכנסת בבריסל לא היה בגלל העלייה להר-הבית. רק עכשיו אנחנו התחלנו לקלוט שזוהי מלחמה. ובמלחמה יש הרוגים, לא נרצחים, יש נפגעים. והמילה גזענות בכלל לא רלוונטית. כעת זוהי מלחמה, ובהתאם לכך - יש להתמודד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il